cooper
PCS Lid
- Lid geworden
- 26 sep 2020
- Waarderingsscore
- 116
- Punten
- 63
- OS
- Windows Home 10
- AV
- Kaspersky internet security 2020
Ik heb het uur en de datum in de BIOS goed ingesteld met de tab op mijn toetsenbord en dan ben ik naar Save & exit gegaan en na eerst de lijn te hebben geselecteerd waarop Save en exit staat aangeduid komt YES of NO. Dus op YES geklikt en dan start de pc weer op. Daarna staat het uur en de datum goed ingesteld op het bureaublad.Heb je de instellingen wel opgeslagen die je aan de datum hebt gedaan in het bios, anders vraagt hij het steeds weer namelijk.
Maar bij een volgende opstart komt het zwarte schermpje terug.
Het is ook zo dat als het zwarte schermpje is verschenen en ik op F2 duw de computer verder opstart tot aan het bureaublad. Daar klik op op het uur in de taakbalk en klik op de datum in het menuutje dat op het bureaublad verschijnt en het uur en de datum staan weer goed ingesteld.
Maar de volgende opstart toont opnieuw het zwarte schermpje.
Ook als ik op Ctrl + Alt+Del. klik start hij op tot aan het bureaublad, waarbij bij de eerste opstart het oude uur en de oude datum wordt getoond en bij de tweede opstart het goede uur en goed datum.
Blijkbaar is er een fout geslopen in de opstart instellingen voor het opladen van Windows10.
Er is een nieuwe CR2032 knoopcel geplaatst en vermits Windows 10 goed werkt na het aanpassen van het uur en de datum, w.d.z. dat de fout of storing gebeurt voordat Windows 10 opstart.
Omdat ik voor mijn zoon toch een nieuwe All in One pc ga bestellen met Windows 11 is het geen groot probleem .
Ik heb bij mijn vorige pc's ook de batterij moeten vervangen, maar toen verscheen er zo geen zwart schermpje bij het aanzetten van de pc.
grtz,
cooper