Zowel Photoshop als Illustrator geeft aan dat er een probleem is met mijn video stuurprogramma

Fernandez

PCS Lid
Lid geworden
5 okt 2020
OS
Windows 11 Home 64-bit
AV
Defender
Hallo allemaal,

Ik dacht dat alles geregeld was, met mijn laptop.
Niet zo dus!
____
Bij het openen van Illustrator krijg ik de volgende foutmelding:
6085bce86fd49-illustrator-small-error.jpg

____
In Photoshop zijn alle 3D functies grijs en niet aanklikbaar. In voorkeuren zie ik de volgende meldingen:
6085bd8f7c7e5-photoshop-error-small.jpg

____
In apparaat beheer zie ik 2 stuurprogrammas: Een van Intel en een van Nvidia!
Het systeem geeft aan dat ze allebei goed werken, en beide de laatste stuurprogramma hebben.
____
Voordat ik weer aan de telefoon ga hangen bij HP, weet iemand hier misschien een oplossing dat ik over het hoofd zie?
Nogmaals bedankt voor het meedenken, en sorry als ik irritant word.

Wat je ook kan doen is elke dat je Adobe Photoshop of Illustrator opstarten wil,
dan doe je dat via rechtsklik, dan ga je naar Uitvoeren met grafische processor en dan kies je voor Krachtige Nvidia processor.

Adobe apps zitten in een soort Creative Cloud schil. Je kunt niet rechtsklikken, alleen openen of verwijderen.
____ Ik ga naar Intel kijk of er een nieuw update is. Van NVidia heb ik al de laatste versie

Dat laatste kan je doen, maar kan na installatie het gebeuren dat de Windows Update die installatie weer ongedaan maakt.

Ik heb het opgelost!!
Adobe apps hebben een soort voorkeuren bestanden.
Van tijd tot tijd raken deze corrupt, en gaan deze progjes raar doen.
Kwestie van voorkeursbestand slopen en weggooien en opstarten met een schone lijst.
___Enfin.. het is opgelost voorlopig en het werkt weer.
Gelukkig heb ik het Intel stuurprogramma niet geïnstalleerd, daar werd ik voor gewaarschuwd!
Bedankt Abraham54....en het mag weer op🔐.

Mooi zo, maar een vraag over dat corrupt raken, komt dat vaker voor?

Ja, het is een zwak punt van Adobe. Het Adobe forum zit er vol van.
Daar vond ik de oplossing trouwens onder andere.

Kijk aan, zodoende dus.
Welnu - veel plezier weer met die Adobe progs.
Ik zal deze discussie op opgelost zetten!
59c653a6037c7-p4193510.gif

Bij deze:
_________
Ten eerste ging ik kijken of ik misschien stuurprogramma's had op mijn systeem die vernieuwd moesten worden.
  • NVidia app (site) gaf aan dat ik de nieuwste drivers had.
  • Intel gaf aan dat er een nieuwere driver voorhanden was, maar Intel raadde mij om dit niet te installeren, maar het stuurprogramma huishouding over te laten aan HP assistant.
Ik ging zoeken op het Adobe forum, en kwam erachter dat meer gebruikers te kampen hadden met dit probleem.
Als oplossing dragen ze bijna allemaal aan om allereerst te zorgen dat de drivers up to date waren.

Verder zou dit te maken kunnen hebben met systemen die dual GPU's aan boord hebben:
citaat: "Multiple graphics cards with conflicting drivers can cause problems with graphics processor accelerated features in Photoshop (...) crashes and other problems can occur (...)
Dit had ik met hulp van Abraham54 aangekaart dmv: Beeldscherm instelling -> Grafische Instelling een app te kiezen (photoshop in mijn geval) en bij opties te kiezen voor NVidia (hoge prestaties). Dit loste helaas alleen de dubbele grafische kaarten probleem op.

Het echte probleem werd opgelost door het voorkeursbestand (preferences) te wissen.
Hiervoor zijn verschillende methodes:
Methode 1: Binnen Photoshop -> CTRL-K, en dan de volgende optie kiezen:​
608805df3c7d7-preference-method1-small.jpg

Methode 2: Bij opstarten Photoshop -> CTRL+ SHIFT + ALT indrukken. (Hier wordt de voorkeurssetting verwijderd, en een nieuwe aangemaakt bij opstarten)
Methode 3: De volgende map backuppen, en dan verwijderen: Users\[gebruikersnaam]\AppData\Roaming\Adobe\Adobe Photoshop [versie]\Adobe Photoshop [versie] Settings
Een nieuw voorkeursmap wordt aangemaakt bij openen van progje. Dit is voor mensen die veel voorkeuren instellen binnen Photoshop (zoals ik, en waarvoor ik gekozen heb)
Hoop dat het een beetje duidelijk is____

Terug
Bovenaan Onderaan