Zowel Korte- als Lange Schijftest zijn Mislukt

Fernandez

PCS Lid
Lid geworden
5 okt 2020
OS
Windows 11 Home 64-bit
AV
Defender
Hallo allemaal,

Ik heb een HP Pavilion Gaming - 15-dk0740nd. De machine is amper een jaar oud, en heeft nog een jaar garantie tegoed!
Een keer per week laat ik het systeem door HP Support Assistant (een meegeleverd HP analyse programma),
analyseren en controleren op eventuele problemen of fouten.

Ik kon vandaag "whatsapp pc" niet starten, dus heb ik het systeem afgesloten, en weer opgestart.
Na het opstarten ging het systeem in een soort scandisk modus, die wel 45 minuten duurde.

Omdat ik het niet vertrouwde, heb ik door het bovengenoemde HP programma een Hardwarediagnose laten uitvoeren.
Hieruit bleek dat zowel de korte als de lange schijftest mislukt waren.
Omdat ik onder garantie zit, probeer ik contact met HP te leggen, wat niet zo erg wil lukken.

Van een zogenaamde HP service center in Amsterdam kreeg ik te horen dat mijn garantie vervalt, indien ik hun de harde schijf
kosteloos onder garantie laat vervangen.

Heeft iemand een HP systeem en eventueel ervaring met HP reparatie procedure.
En als iemand een HP Service Center in de buurt van Amsterdam kan aanbevelen, ben ik daar heel dankbaar voor.

Bedankt voor het lezen
en evt advies

CL.

Wat een service van HP, niet te begrijpen.

Laat WhatsApp zich niet meer opstarten - installeer dan de nieuwe versie eens en wacht af.

Je kan ook de gezondheidstoestand testen van de SSD's en HD's.

Thanx Abraham54
Ik heb het Chrystal Disk Info gedownload;
Ik ga ervanuit dat ik de 64 versie moet hebben, maar is er een verschil tussen DiskInfoA64.exe en DiskInfo64.exe?
En dan heb je een K versie en een S versie...

Van een zogenaamde HP service center in Amsterdam kreeg ik te horen dat mijn garantie vervalt, indien ik hun de harde schijf
kosteloos onder garantie laat vervangen.
Waar heb je hem gekocht? Dat is je eerste aanspreekpunt voor service en garantie. En volgens mij heb je niet met HP zelf gesproken, want bij reparatie onder garantie vervalt de garantie echt niet.

Je kan ook de gezondheidstoestand testen van de SSD's en HD's.

Heeft weinig nut, als de tests van HP al aangeven dat beide mislukken. Dat is voldoende om hem aan te melden voor garantie.

Waar heb je hem gekocht? Dat is je eerste aanspreekpunt voor service en garantie. En volgens mij heb je niet met HP zelf gesproken, want bij reparatie onder garantie vervalt de garantie echt niet.

Heeft weinig nut, als de tests van HP al aangeven dat beide mislukken. Dat is voldoende om hem aan te melden voor garantie.
Het is een HP laptop gekocht bij Bol.com

Thanx Abraham54
Ik heb het Chrystal Disk Info gedownload;
Ik ga ervanuit dat ik de 64 versie moet hebben, maar is er een verschil tussen DiskInfoA64.exe en DiskInfo64.exe?
En dan heb je een K versie en een S versie...
Je dient DiskInfo64.exe te gebruiken alternatief kan je ook DiskInfo32.exe gebruiken.

Dan zou je hem bij Bol moeten aanmelden.

Waarom wil het contact met HP niet lukken? Je kan naar de support pagina gaan en daar het serienummer van de laptop invullen, dan een paar vragen beantwoorden en dan zou je de contactgegevens van HP Support zelf moeten krijgen.

Is het trouwens de SSD die problemen geeft of de harddisk?

Je dient DiskInfo64.exe te gebruiken alternatief kan je ook DiskInfo32.exe gebruiken.
Ik heb het programma gerund Abraham54.
Ik zie een gele waarschuwing en verder een heleboel nullen.
Mss kun je het ontrafelen?

Waarom wil het contact met HP niet lukken? Je kan naar de support pagina gaan en daar het serienummer van de laptop invullen, dan een paar vragen beantwoorden en dan zou je de contactgegevens van HP Support zelf moeten krijgen.

Dit heb ik meerdere keren gedaan, je wordt telkens bij een robot chat geplaatst, die alleen voorgekauwde vragen kan beantwoorden.

Bijlagen

• CrystalDiskInfo_20210413205435.txt
    13 KB · Weergaven: 10

Is het trouwens de SSD die problemen geeft of de harddisk?

Blijkbaar is het de harde schijf..

Het is de 1 TB harddisk die rot is. Ik zie vooral lees en zoek fouten waardoor ik vermoed dat de positionering van de harddisk koppen niet meer goed gaat. Dat is inderdaad over en uit voor die harddisk.

Wat is de foutcode die je krijgt met de HP support assistant?

Ga naar deze pagina en maak daar een account aan om het telefoonnummer van support te krijgen.

Laatst bewerkt:
M2 SSD van Samsung: gezondheid 97%.
Gebruik je soms regelmatig de slaapstand?

Mijn Samsung SSD Pro 850 van 1TB, ruim twee jaar geleden goedkoop via Marktplaats kunnen aanschaffen.
Bij aanschaf was er al 6TB naar de SSD geschreven, inmiddels is dat nu 19,7 en eerder was de gezondheidstoestand naar 99% gedaald.
Dat is nog steeds het geval.

6075ed291a6c5-CrystalDissk_Samsung_Pro_850_1TB_13-4-2021.jpg

Het is de 1 TB harddisk die rot is. Ik zie vooral lees en zoek fouten waardoor ik vermoed dat de positionering van de harddisk koppen niet meer goed gaat.
Ik hoop dat deze het volhoudt tot donderdag. Daar zit al mijn belangrijke werk en data op.
Ik heb in allerijl een 1TB externe harde schijf aangeschaft, om mijn gegevens te backuppen.
Maar die krijg ik pas donderdag binnen.

Waar precies gebruik jij deze computer voor.
Gamen en wat nog meer?

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform

Speccy van Piriform opstarten
:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

M2 SSD van Samsung: gezondheid 97%.
Gebruik je soms regelmatig de slaapstand?

Mijn Samsung SSD Pro 850 van 1TB, ruim twee jaar geleden goedkoop via Marktplaats kunnen aanschaffen.
Bij aanschaf was er al 6TB naar de SSD geschreven, inmiddels is dat nu 19,7 en eerder was de gezondheidstoestand naar 99% gedaald.
Dat is nog steeds het geval.

6075ed291a6c5-CrystalDissk_Samsung_Pro_850_1TB_13-4-2021.jpg
Geen flauw idee, wat betreft slaapstand en zo. Ik ben niet zo computer savvy en zo, dus heb ik nooit met instellingen gerommeld.

Waar precies gebruik jij deze computer voor.
Gamen en wat nog meer?

Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform

Speccy van Piriform opstarten
:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
Ik doe niet aan gamen, ik gebruik het puur voor design werk.. Adobe apps voornamelijk.

Doe Speccy maar.

Volgens Speccy is er niks met de HD aan de hand, vreemd.
De processor is behoorlijk warm - 64 graden, vergeleken met de i7 4e generatie in mijn Dell Precision - die draait op 42 graden!

Volgens Speccy is er niks met de HD aan de hand, vreemd.
De processor is behoorlijk warm - 64 graden, vergeleken met de i7 4e generatie in mijn Dell Precision - die draait op 42 graden!
Heel tegenstrijdig allemaal ..
  • Speccy keurt het goed.
  • HP assistant geeft mislukt status.
  • Chrystal Disk geeft een gele waarschuwing.
Verwarrend hoor.

Welke onderdelen van de HD zijn geel aangemerkt?

Terug
Bovenaan Onderaan