Zorin PC geen Internet verbinding meer

Prutser

PCS Lid
Sinds gisteravond heb ik op mijn Zorin pc geen internet meer. Aangezien ik dit best.syst. net geïnstalleerd heb, weet ik niet goed waar ik het moet zoeken, kijk ik bij de adapter, staat er verbonden!
Misschien kunnen jullie mij op weg helpen waar ik het moet zoeken!

Sinds gisteravond heb ik op mijn Zorin pc geen internet meer. Aangezien ik dit best.syst. net geïnstalleerd heb, weet ik niet goed waar ik het moet zoeken, kijk ik bij de adapter, staat er verbonden!
Misschien kunnen jullie mij op weg helpen waar ik het moet zoeken!
Hoe ga je het internet op , bedraad of draadloos ?
Ik zal later op de avond nog eens komen kijken naar je antwoord :)

De pc zit bedraad aan het internet, een hele tijd gisteren geen probleem, en opééns was het weg, ook na herstart modem/ pc blijft het probleem bestaan!

Kan je door in de systray op de verbinding te klikken de Netwerkgegevens opvragen?

Toen ik laatst in Duitsland met mijn Mint het internet op wou, kreeg ik geen WLAN-verbinding.
Via de Netwerkgegevens kon ik zien dat er van de modem uit geen gegevens aanwezig waren over DNS en Gateway.
Vulde ik die handmatig in, was er wel internet - maar gek genoeg werden die instellingen niet onthouden.

Kan je door in de systray op de verbinding te klikken de Netwerkgegevens opvragen?

Toen ik laatst in Duitsland met mijn Mint het internet op wou, kreeg ik geen WLAN-verbinding.
Via de Netwerkgegevens kon ik zien dat er van de modem uit geen gegevens aanwezig waren over DNS en Gateway.
Vulde ik die handmatig in, was er wel internet - maar gek genoeg werden die instellingen niet onthouden.
Dat heb ik ook al gedaan, maar zonder succes, ga dat nog eens proberen. Bij de vorige installatie, gebeurde precies het zelfde.
Na een tijd, is er geen verbinding meer!

De pc nogmaals weer opgestart, en de verbinding is er weer. Kijken of we nu verbinding houden, of dat het na verloop van tijd, weer weg valt!

Gedraad internet gebruik ikzelf enkel en daarmee heeft geen enkele Mint versie die ik gebruikt heb problemen mee gehad.

Staat hier alleen Zorin op geïnstalleerd of Zorin naast Windows ?

Tip , je doet er zelf mee wat je wil .
Via de terminal kun je System profiler en Benchmark installeren
Heb je een volledig overzicht van je hardware . zeer handige tool .
Open een terminal venster en typ het commando

Code:
sudo apt-get install hardinfo

Je kan System profiler achteraf ook toevoegen aan de snelstarter .
Meer info vind je hier .

HardInfo - Community Help Wiki

Graag gedaan hoor . Moest jij nuttige tips hebben , mag je ze ook delen hoor . Zo leren we van elkaar en ook aan anderen wat bij ! :)

Tip , je doet er zelf mee wat je wil .
Via de terminal kun je System profiler en Benchmark installeren
Heb je een volledig overzicht van je hardware . zeer handige tool .
Open een terminal venster en typ het commando

Code:
sudo apt-get install hardinfo

Je kan System profiler achteraf ook toevoegen aan de snelstarter .
Meer info vind je hier .

HardInfo - Community Help Wiki

Ik heb HardInfo in Mint geïnstalleerd middels de terminal opdracht (gaf aan dat e installatie geslaagd was), maar het is nergens te vinden!

Heb je de laptop heropgestart , want ik vond het ook eerst niet in Zorin en na heropstarten wel .
In Mint zou het normaal bij je geïnstalleerde software onder Bureau of Office moeten teruggevonden worden.

Ik had het zelfde probleem, maar het zit onder Systeemgereedschappen en dan het menu, * * Systeem Profiler and benchmark tool

Ik heb HardInfo in Mint geïnstalleerd middels de terminal opdracht (gaf aan dat e installatie geslaagd was), maar het is nergens te vinden!
Ik had het zelfde probleem, maar het zit onder Systeemgereedschappen en het menu : Systeem Profiler and benchmark tool

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan