zorin in vb

• Onderwerp starter Onderwerp starter Verwijderd lid pr10
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 40
  • Weergaven 4512
V

Verwijderd lid pr10

Gast
Daarom moedig ik ook aan om Linux virtueel binnen Windows te gebruiken. Bevalt het niet dan is het met een paar muisklikjes te verwijderen.

Bij DistroWatch heb je al een aardige indicatie welke distributies populair zijn.
Wil je dicht bij het Windows-gevoel blijven, dan raad ik je Zorin OS Core aan (deze maand al op positie 5).
Dat heb ik al verschillende keren gedaan, de laatste virtuele keer is kortgeleden, het ging nog trager als stroop. Ik doe het ook meer uit nieuwsgierigheid dan dat ik over zou stappen. Dat gevoel heb ik nog steeds niet. Maar ik wil best Zorin OS Core proberen. Welke virtuele omgeving kan ik het beste gebruiken.
Ik gebruik meestal VirtualBox.

Als ik je hardware bekijk zie ik geen enkele reden waarom het stroperig zou werken.

Gebruik VirtualBox als je dat gewend bent. VMware werkt bij mij beter (nog geen haperingen ondervonden). De keuze is aan jou.

VMware download

Voorbeeld met Linux Mint Mate

Precies dat dacht ik ook, daarom snapte ik dat ook niet, maar goed, het was niet te doen. Ik ga nu Zorin OS Core virtueel draaien in virtual box.
Eens zien hoe dat draait!

Heb voor jullie nieuw topic gemaakt.
Succes.....
Mvg
Danvers

Dank je danvers,

Het begint al weer goed, ik heb de bestanden gebrand, in virtualbox opgestart, krijg ik deze foutmelding,

EDD : Error 0c00 reading sector 803242
No DeFAULT or UI configuration directive found

k zal het nog een keer branden, dat kan ook wel eens niet goed gaan!

Je hoeft niets te branden. Het Zorin ISO haal je op in VirtualBox.

Oke' gaan we het even op de juiste manier doen!

Dat filmpje gaat zo snel op den duur, dat ik het wel tig keer moet afspelen en pauzeren,
om te zien hoe het precies moet. Het bestand staat er bij mij niet zoals in het filmpje als rar bestand.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het filmpje is beter te volgen.

EDD : Error 0c00 reading sector 803242
No DeFAULT or UI configuration directive found

Ik blijf het zelfde foutmelding houden!

Virtualbox is niet echt een aanrader en ben je beter met VMware . Virtuele machines zijn niet echt mijn gebied , mijn systemen hebben daarvoor te weinig ram . Is meer danvers zijn gebied .

Je had het eerder over een rar bestand. Ik kan dat niet volgen. Je hebt het Zorin ISO bestand (1,5 GB groot) nodig om verder te komen in VirtualBox.

Je had het eerder over een rar bestand. Ik kan dat niet volgen. Je hebt het Zorin ISO bestand (1,5 GB groot) nodig om verder te komen in VirtualBox.
Nee prutser heeft geciteerd dat het er bij hem niet staat als rar bestand zoals in het filmpje, wat normaal is . Het is een ISO bestand .

Ik krijg nu wat meer reactie in de tussen tijd binnen

Dat is mij wel duidelijk, normaal als je een iso download, wordt dat een winrar bestand, en dat brand je op een dvd. ik dacht dat dat het probleem was.
Maar nu kan virtualbox het bestand rechtstreeks gebruiken om Zorin op te starten.
Dat zal ik ergens nog niet goed doen, ik gebruik nu danvers laatst aangeboden link!

Zo te zien gaat dat wel even duren, voordat ik dat binnen heb!

Terug
Bovenaan Onderaan