Zoom staat negatief in het nieuw, Cisco Webex prima alternatief

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 13
  • Weergaven 565

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.103
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall
Zoom staat negatief in het nieuws.
Zo hadden Apple gebruikers de vreemde ervaring bij het installeren dat alles van zelf ging.
Bovendien heeft Apple een speciale update update uitgebracht, om de de webservers, die automatisch werden
meegeïnstalleerd en daardoor voor een beveiligingsprobleem zorgden en welke niet verwijderd werden bij des
installatie van Zoom, om deze alsnog te verwijderen.
Zoom gaf ook alle gegevens van de deelnemers door aan Facebook en bracht de LinkedIn profiefielen van deelnemers in beeld.
Zijn er zwakke inlogwachtwoorden of geen wachtwoorden gebruikt, kan ZoomBombing gebeuren.

Een alternatief voor Zoom is Cisco Webex.

het is troep ben er zelf nooit een fan van geweest, maarja bij teams is het vrij langzaam atmBekijk bijlage 4449

Skype is ook een hele goede applicatie. Of, voor de mensen die de mogelijkheid hebben, Microsoft Teams.

Hangende de Coronacrisis heeft Cisco besloten, dat de gratis Webex naar 100 videoverbindingen is gegaan.

De gemeenteraad van Westland gebruikt zo te zien Zoom voor vergaderingen:

Bekijk bijlage 4744

Heb je toevallig een link naar dat filmpje. Een organisatie waar ik deelnemer van ben, gebruikt namelijk zoom voor meetings (koffie drink momenten maar toch), waar ik na de berichten hier niet blij mee ben. Dan kan ik het nogmaals onderbouwen (heb het al aangekaart).

Laatst bewerkt door een moderator:
Het filmje stond tussen ander nieuws op de NOS, ik moest er flink om gniffelen.

werkplekken bij gemeente,ziekenhuizen etc zijn vaak meer sociale werkplekken voor mensen die niet gemotiveerd/dom zijn. ik zeg niet iedreen maar ga maar eens bij de ICT kijken bij het UMC, St. antonius of diak dat zijn allemaal mensen die het bedrijfsleven niet aankonden. bij het st antonius zijn ze nu al 3 jaar bezig met het win10 project, dat zou in een commercieel bedrijf nooit kunnen.

volgens mij heeft de gemeente zoom gewoon verkeerd gebruikt de meeting was ook open voor iedreen las ik.

"Ze is ervan overtuigd dat de vergadering gehackt was, ook al was er geen wachtwoord nodig om mee te praten. Op haar verzoek werd de raadsvergadering direct gestopt"

je hoeft geen hacker te zijn om door een open voordeur te lopen.

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar we weten inmiddels al 2 maanden dat Zoom zo lek is als een mandje!! Waarom gebruiken ze die troep nog??

Sorry hoor, maar we weten inmiddels al 2 maanden dat Zoom zo lek is als een mandje!! Waarom gebruiken ze die troep nog??
Digibitsjes? DigiNullen? Niemand daar lid van dit forum!

Dat kan best. De krant wordt dan zeker ook niet meer bezorgd internet is dusdanig gecensureerd dat ze geen nieuws meer kunnen lezen, de radio en TV zijn ook stuk. Hun oren zijn bijzonder gemanipuleerd zodat ze geen nieuws over ZOOM tot zich kunnen nemen??

En ook al waarschuw je organisaties, dan doen ze er dus niets mee, en blijven ze het gebruiken.

Terug
Bovenaan Onderaan