Zoek Waldo

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Waldo is een Amerikaans cartoon figuur.

maxresdefault%20%2871%29.jpg

Gebouwd door creatief bureau Redpepper, There's Waldo wordt Waldo nauwkeurig gevonden met een scherpschutter's achtig oog. De metalen robotarm is een door Raspberry Pi bestuurde uArm Swift Pro, die is uitgerust met een Vision Camera Kit, die gezichtsherkenning mogelijk maakt. De camera maakt een foto van de pagina, die vervolgens OpenCV gebruikt om de mogelijke Waldo-gezichten op de foto te vinden. De gezichten worden vervolgens verzonden om te worden geanalyseerd door Google's AutoML Vision-service, die is getraind op foto's van Waldo. Als de robot, met een betrouwbaarheidspercentage van 95 procent of hoger,de overeenkomsten bepaalt, wijst hij naar alle Waldo's die hij op de pagina kan vinden.

Met Cloud AutoML van Google, dat sinds januari beschikbaar is, kunnen gebruikers hun eigen AI-tools trainen, zonder voorafgaande codeerkennis, met behulp van een slepen-en-neerzetten-tool voor beeldherkenning. De software kan worden getraind voor verschillende gevallen, zoals het categoriseren van foto's.

Nou het is eerder dat het hoofd er niet tussen hoort, het lichaam is getekend net als de rest.
Aan de rechter kant, qua hoogte ongeveer in het midden zie je een blauw/wit gestreept tentje.
Aan de zijkant van dat tentje zie je tussen de taart links en het mannetje in het roze pakje met het vraagteken erop, een ventje staan naast dat gespierde mannetje.
Het hoofd daarvan is echt zoals je kunt zien. Als je het niet ziet maak ik er wel een screenshotje van.

Volgens mij had ik Waldo ook al gevonden, maar leek me leuker om dat nog niet te zeggen zodat anderen de kans hebben om er naar te zoeken. Maar ik kan het natuurlijk ook fout hebben.

Nu jij het zegt, ik zou het niet weten; het is ook bepaald geen scherpe foto en ook nog eens slecht uitgesneden.
Ik heb zelf overigens helemaal geen ding met dit soort strips enz.

Het viel me gewoon op, inderdaad niet bepaald kwalitatief goed gedaan, maar dat kan ook expres zo gedaan zijn. Echter als ik zoiets zie maakt me dat meteen weer nieuwsgierig. Ik hou wel van puzzelen. :)

Een jaar of 6 geleden waren dit de geliefde prentenboeken van mijn kleinkinderen(toen 4 en 6 jaar). Zoek de gele ballon, of zoek het rode autootje. Je zocht je een hoedje want het waren A5 boeken en klein getekend.
Alles komt weer terug, maar dit is nu voor volwassenen!

Terug
Bovenaan Onderaan