Ziggo verhoogt internetsnelheden per 2 oktober aanstaande.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 88
  • Weergaven 4558
Op 2 oktober aanstaande verhoogt Ziggo de internetsnelheden van bijna alle pakketten.
Alleen het instappakket met 40 MB wordt niet aangepast (gemiste kans?).

De volgende bestaande snelheden gaan verhoogd worden:

150 Mbps gaat naar 200 Mbps
200 Mbps gaat naar 250 Mbps
300 Mbps gaat naar 400 Mbps.

Ziggo gaat dit automatisch doen door vanaf 2 oktober modems vanaf afstand opnieuw op te laten starten.
Ziggo denkt hier een maand voor nodig te hebben.

Jij kan ook zelf vanaf 2 oktober jouw modem even van de stroom halen en weer aansluiten om van de nieuwe snelheid te kunnen profiteren.

De snelheidsverhoging gaat niet gepaard met een verhoging van jouw abonnementsprijs.

Moet de bekabeling in de straat het wel aankunnen. Bij ons is nog altijd het prehistorische 12/1 maximaal haalbaar. En nee, glasvezel is niet leverbaar.

Woon jij in een buitengebied?

Niet echt.

Is er dan echt niets beter leverbaar? Jawel! En dat gaat er ook komen. Namelijk internet over de Coax van jawel, Ziggo.

Mooie snelheden, behoorlijk wat meer dan mijn 50Mbps via ADSL, al kan ik daar prima mee uit de voeten.

Wij krijgen om te beginnen 40/4 Is al 5 keer zo snel als nu. Upgraden kan altijd nog.

Mooie snelheden, behoorlijk wat meer dan mijn 50Mbps via ADSL, al kan ik daar prima mee uit de voeten.
Die 6,2MBps haal ik niet met mijn ADSL (of is het VDSL?): 4MBps hooguit (1 Byte = 8 bits).
Dat ik uitsluitend met Wi Fi werk is uiteraard niet de snelste methode.

TV (met CI+ module) kijk ik wel via de coax van Ziggo. Voor de instappers die internet erbij willen blijft het inderdaad een gemiste kans.

Overigens gebruik ik kabel en VDSL vanwege het kunnen plaatsen van het VDSL modem in een slaapkamer (daar zit ook een telefoonaansluiting), zo blijft het mooi uit zicht.

ADSL (of is het VDSL?)
Zolang het werkt mag het van mij elke naam hebben :p
In mijn geval kan ik met het signaal welke uit de telefoonaansluiting komt zonder problemen gelijktijdig 2 verschillende hd zenders bekijken en daarnaast Netflixen. Dit werkt ook gewoon tijdens de Ziggo-storingen :blush:

In mijn geval kan ik met het signaal welke uit de telefoonaansluiting komt zonder problemen gelijktijdig 2 verschillende hd zenders bekijken en daarnaast Netflixen. Dit werkt ook gewoon tijdens de Ziggo-storingen :blush:
En wat gebeurt er als je tegelijkertijd een flink bestand wilt binnenhalen met bijvoorbeeld een torrent applicatie?

De grootste bestanden die ik binnen zal halen zijn eventuele .iso bestanden van een Linux distro. Niet zo heel erg spectaculair dus.
Wat downloaden betreft ben ik geen heavy user.

Onder het mom van "Aardig van Ziggo" heb ik nu een e-mail van Ziggo ontvangen dat in oktober mijn internetverbinding naar 200 Mbps gaat.
Ik krijg nog een e-mail als het zover is.

Bij ons wordt het internet via de Coax. Je plaatst dus ook een coax kabel op de connectbox van Ziggo. Je zou daarmee de snelheid moeten halen.

Ik ben benieuwd! We hebben hier geen klagen over de snelheid, hebben mooie coax-kabels en een nieuwe contactdoos. Dus moet ik straks misschien hard achter mijn internet aan hollen!

Voor mij is het nog even afwachten of het allemaal goed komt met de aansluiting, daar hopen we vanmiddag antwoord op te krijgen.

Ben van Ziggo naar KPN geswitched, van 150 Mbps naar 100Mbps, kan niet zeggen dat ik veel verschil merk in de duur van download acties.
Maar 200 Mbps is wel mooi veul, ook al omdat dan de upoad vanaf mn servers wat sneller zou worden.
Moet ik alleen overstappen aar een andere mobiele provider die ik niks vind.

Waarom moet je dan ook over naar een andere mobiele provider? Je kan toch een los mobiel abonnement hebben elders? Gescheiden van je internetverbinding en het daarbij behorende abonnement.

Zou kunnen,maar alles bij 1 provider is goedkoper en je krijgt verdubbeling van je databundel.

Net als 90 % van de mesnen doe ik het meeste via WiFi en heb een databundel van 1 GB en nu is dat 2 gb.
Mijn gemiddeld draadloos internet gebruik ligt rond de 100 Mb per maand, dus ga ik zo goedkoop mogelijk.

Waarom neem je een dan nog relatief duur abonnement als je toch maar zo weinig gebruikt? Kan je dan niet beter een Sim only provider nemen die de bundels tegenwoordig bijna gratis aanbieden?

Euh, iets met gespreide betaling van mn toestel?

Ik kan niet even een paar honderd Euro ophoesten als ik een nieuw toestel wil hebben.

Terug
Bovenaan Onderaan