• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Discussie Ziggo snelheidsverhoging

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Die 25 mbit? Ja Online heeft 35 mbit. Als je regelmatig upload dan is dat wel voor verbetering vatbaar.
Ik heb van die uploadsnelheid geen last, upload bijna nooit.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
113
Punten
43
Leeftijd
60
Voor degenen die overwegen met Online.nl in zee te gaan: Héél veel succes toegewenst.
Op aanvraag toelichting.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
113
Punten
43
Leeftijd
60
Om mensen te behoeden :

Ik ben sinds ( 1995 ???, of zo) lid geweest van Wanadoo, Orange, Online. Het oorspronkelijke bedrijf is diverse malen overgenomen en kreeg uiteindelijk de naam Online.nl.

In eerste instantie had ik alleen internet en telefonie van Online (via telefoonmodem en daarna middels ADSL) Kwaliteit jaren en jarenlang perfect! TV had ik indertijd van Ziggo.

Toen mijn gemeente in 2015 werd beglasvezelkabeld (= een niet bestaand Nederlands woord..... :) ) ging ik van het perfect werkende ADSL telefoon / internet van Online.nl over naar glasvezel TV-telefonie-internet van Online.nl.

Vanaf dag 1 problemen met de TV ontvangst : blokjes in beeld en frezend beeld. Telefonie en internetverbinding waren perfect.

Monteur(s) van Online.nl aan huis gehad maar die konden geen oorzaak / onregelmatigheden ontdekken. Na 3 maanden haperende TV ontvangst in overleg met Online.nl contract beëindigd) Overgestapt naar een andere glasvezelprovider en sindsdien 0,0 problemen.

Voor degenen die Online.nl (glasvezel) overwegen, Google eens wat op Online.nl
Ik geloof dat het dé provider is met de meeste klachten.
Als de ADSL kwaliteit van Online.nl nog hetzelfde is als 4 jaar geleden, dan kan ik Online.nl alleen maar aanbevelen (ben dan ook "100" jaar lid geweest van die club), maar dan alleen voor telefonie en internet.

Mijn theorie : de digitale (TV) ontvanger van Online.nl is van een wat mindere kwaliteit.

Laatst bewerkt:

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
153
Punten
63
Leeftijd
75
Dit is bizar! i.p.v. de 267 mbps die ik sinds de Ziggo snelheidsverhoging heb zit ik op dit moment aan te kijken tegen schrik niet 29,27 mbps. Hoe is dit in godsnaam mogelijk. De desktop is nota bene met de kabel aangesloten. Het moet niet gekker worden!

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
113
Punten
43
Leeftijd
60
Even Ziggo bellen en de lijn door laten meten?

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
153
Punten
63
Leeftijd
75
hang al aan de telefoon, gisteren nog 267 mbps, te gek!

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
153
Punten
63
Leeftijd
75
de desktop ernaast haalt wél 267 hoe is het mogelijk? Ziggo gaat nu natuurlijk zeggen dat het aan de desktop ligt.

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
153
Punten
63
Leeftijd
75
De Ziggo medewerker heeft bij hem de boel gereset. Nu heb ik in ieder geval weer 150 mbps alleen blijft de upload snelheid een beetje achter met een schamele17 mbps hetgeen óók te weinig is. Maar goed de wachttijd bij Ziggo is momenteel 8 minuten en ik heb geen zin me zolang te ergeren dus laat ik het maar zo.

Dit doet me denken aan mijn adsl periode bij Xs4all. Met adsl fluctueerde de snelheden bij mij ook schrikbarend. Dat was de reden dat ik weer terug ben gegaan naar Ziggo. Nu heb ik het zo geroemde glasvezel en toch weer dezelfde chaos.

Laatst bewerkt:

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
113
Punten
43
Leeftijd
60
Jij hebt glasvezel bij Ziggo? Da's onmogelijk. Glasvezel tot in de woning bestaat niet bij Ziggo.

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
153
Punten
63
Leeftijd
75
O? Maar wat is het dan quandor? Ik heb televisie + telefoon + internet allemaal in één pakket bij Ziggo voor € 90,= per maand. Ik dacht dat dit via glasvezel liep. Kennelijk niet genoeg over gelezen. Geen idee wat het dan wel zou kunnen zijn.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
113
Punten
43
Leeftijd
60
Tot aan de wijkcentrale gebruikt Ziggo glasvezel. Vanaf de wijkcentrale tot aan jouw huis is het Coax.

Bij Ziggo voor €90,-- per maand?

Woon jij toevallig in een gemeente waar glasvezel ligt?

HansGU

Gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
153
Punten
63
Leeftijd
75
Ik woon in Den Haag, dus ik denk wel dat daar glasvezel ligt ja.

Bovenaan Onderaan