Discussie Ziggo snelheidsverhoging

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Jij hebt glasvezel bij Ziggo? Da's onmogelijk. Glasvezel tot in de woning bestaat niet bij Ziggo.

HansGU

Gewaarderd
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
147
Punten
63
Leeftijd
76
O? Maar wat is het dan quandor? Ik heb televisie + telefoon + internet allemaal in één pakket bij Ziggo voor € 90,= per maand. Ik dacht dat dit via glasvezel liep. Kennelijk niet genoeg over gelezen. Geen idee wat het dan wel zou kunnen zijn.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Tot aan de wijkcentrale gebruikt Ziggo glasvezel. Vanaf de wijkcentrale tot aan jouw huis is het Coax.

Bij Ziggo voor €90,-- per maand?

Woon jij toevallig in een gemeente waar glasvezel ligt?

HansGU

Gewaarderd
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
147
Punten
63
Leeftijd
76
Ik woon in Den Haag, dus ik denk wel dat daar glasvezel ligt ja.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Waarderingsscore
109
Punten
0
Dan adviseer ik je (mogelijk) over te stappen naar glasvezel, zie vraag hieronder.

Wat zit er allemaal (precies) in je huidige Ziggo pakket?

HansGU

Gewaarderd
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
147
Punten
63
Leeftijd
76
Opgelost, zoonlief had de kabel eruit gehaald om mijn kleinkind met de spelcomputer te laten spelen. :(
Ik heb nu dus wél weer de door Ziggo beloofde download snelheid.

Overigens gebruik ik bij Ziggo voor die €90,= per maand:
- Televisie
- Telefoon
- Internet
- 1 film pakketje
- gratis een beperkte sportzender (van Ziggo)

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
548
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Maar goed de wachttijd bij Ziggo is momenteel 8 minuten
Momenteel? Pffff... het SLA voor de helpdesk is bij Ziggo al een 2 a 3 weken om te huilen oftewel 8 minuten zijn vrij standaard. Het is ook al vaker 8-10 minuten. En ik begrijp dat een helpdesk geld kost. Maar men betaald genoeg en dan zou je een SLA van max. 5 minuten moeten kunnen halen met af en toe een piek van 8 minuten.

Ik zet het hier maar even neer, want als Ziggo meer geld wil mag ze ook wel meer personeel aan de HD telefoon zetten om de wachttijd weer wat te normaliseren. Want dit zijn echt geen uitzonderingen meer.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Lid geworden
18 dec 2017
Waarderingsscore
46
Punten
28
Website
www.relatie-voeding-gedrag.nl
"Jij hebt glasvezel bij Ziggo? Da's onmogelijk. Glasvezel tot in de woning bestaat niet bij Ziggo. "
Ik heb blijkbaar glasvezel tot aan de deur. Zelfs binnen in huis;)
Zie ook bericht #71 en de link van Black Tiger:
Wij hebben dan ook een stuk of vier andere glasaanbieders.

Laatst bewerkt:

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
548
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Ik heb blijkbaar glasvezel tot aan de deur. Zelfs binnen in huis;)
Ja maar niet van Ziggo, dat is wat Quandor schreef. :)

Ziggo heeft glasvezel tot aan de wijkkasten en in sommige gevallen zelfs tot straatniveau. Maar niet tot binnenshuis. Daar ligt nog coax.
Heb je glas binnenshuis liggen is dat dus van Reggefiber (lees: kpn want die is eigenaar) en kun je bij verschillende providers een glasvezel abo nemen.

HansGU

Gewaarderd
Lid geworden
5 dec 2016
Waarderingsscore
147
Punten
63
Leeftijd
76
Nou ja, met de huidige snelheid ben ik tevreden, ik mis denk ik niets. Alleen vraag ik me af waarom Ziggo de coax kabels van centrale(s) naar de woningen niet vervangt. Natuurlijk kost het geld, maar wanneer klanten weglopen naar een 100% glasvezelaanbieder zijn ze verder van huis (toch?)

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
548
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
maar wanneer klanten weglopen naar een 100% glasvezelaanbieder zijn ze verder van huis (toch?)
Klopt, maar zo'n vaart loopt dat niet, want er wordt de laatste jaren relatief weinig bijgebouwd op glasvezel en het verloopt is niet zo heel groot anders deden ze wel iets.
Wat ze dus wel doen zijn die snelheden. Ze zitten nu 100mbit van de 500 mbit van KPN af. Maar in april 2020 moet het analoge signaal uitgeschakeld zijn. De vrijgekomen bandbreedte zouden ze dan gaan gebruiken om nog meer snelheid te gaan geven.
Ze maken dan een kosten/baten analyse. En het heeft weinig zin die enorme kosten te maken om de kabels van wijk tot binnenshuis te leggen, als ze toch dezelfde snelheden kunnen bieden dan glasvezel over de bestaande infrastructuur.
Even los van het feit dat ze dan ook weer andere modem apparatuur moeten gaan plaatsen, kost ook extra.

Glas is natuurlijk wel stabieler, maar als je op die dekkingskaart kijkt zie je dat een enorm groot gebied geen of nauwelijks dekking heeft. En van ADSL(2+)/VDSL oftewel internet via de telefoonlijn winnen ze het gemakkelijk.
Dus zolang ze niet echt gevaar lopen doen ze liever investeringen in snelheid en stabiliteit dan in verleggen van aansluitingen.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Lid geworden
18 dec 2017
Waarderingsscore
46
Punten
28
Website
Ik kan Ziggo zowel via kabel ontvangen, want die ligt er idd nog, maar ook via glas via een BKtel modem! Zo heb ik het aangesloten.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Lid geworden
18 dec 2017
Waarderingsscore
46
Punten
28
Website
"Ja maar niet van Ziggo ". Wie er eigenaar is van het glasvezelnet hier kan ik niet zeggen, maar dat boeit me ook niet. Ik vermoed echter de kabelstichting die hier zit. Zij regelen de verschillende providers. Een stuk of 5 in totaal.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
548
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
@Veng Als jij dat zegt dat jij het thuis zo aangesloten hebt zal het wel kloppen, ik kan er echter nergens iets van terug vinden dat er ergens proeven zijn van Ziggo met glasvezel tot in huis. Kan ook zijn dat de kabelstichting dat dan overneemt. Dat die het Ziggo signaal binnen krijgen en het dan via glasvezel doorsturen. Durf ik niet te zeggen.

@Abraham54 Ja dat is VDSL in Duitsland, dat is hier nog niet. In Nederland is het tot nu toe nog max. 100 mbit. En met de verwijdering van het analoge signaal wil Ziggo binnen enkele jaren gaan uitbreiden naar gigabit snelheid, glasvezel kan dat al hier, maar KPN doet dat om een of andere reden nog niet. Die snelheden trekt VDSL nog niet.

Zal er ook mee te maken hebben dat Duitsland vele malen groter is en nog niet zo'n glasvezel infra heeft als Nederland. Weet ik niet zeker. Maar op telefonie is daar wel zowat alles aangesloten net als in Nederland. Dus misschien dat ze daarom meer geld steken in VDSL apparatuur en technieken en om die reden daar op voor liggen.

Veng

Gevestigd lid
Bekend gezicht
Lid geworden
18 dec 2017
Waarderingsscore
46
Punten
28
Website
Wij hebben hier idd een vrij unieke situatie:
"De migratie was een technische omzetting in het netwerk van KT naar Ziggo. Hiermee heeft Ziggo de levering van radio en Tv-signaal van KT overgenomen. De situatie was technisch gezien een uitzondering waardoor er problemen ontstonden waar niet in voorzien was.
Ondanks het feit dat Ziggo ruim 3,2 miljoen aansluitingen heeft in Nederland is dit migratieproces onderschat door zowel KT als door Ziggo.
Na de migratie kan Ziggo ook een totaalpakket (Radio, Televisie, interactieve TV, Internet, Telefonie) leveren zoals in de rest van Nederland. "

Abraham54

Admin
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
3.113
Punten
113
Leeftijd
66
De kabel in Berlijn heeft al 1000 MBps snelheid, dus daar werken ze al met de nieuwste Docsis versie.

In 1987 toen de Deutsche Telekom nog van de staat was, was er de afspraak dat Duitsland van glasvezel voorzien zou worden.
Nadat de Deutsche Telekom een zelfstandige onderneming werd, is er van die afspraak niks terecht gekomen.

Verleden jaar is de Deutsche Telekom overigens teruggefloten.
Waarom.
Als de concurrentie een glasvezelkabelnet aanlegde, deed de Deutsche Telekom sneaky haar glasvezelkabel er ook bij!

Rubensky

Moderator
Teamlid
Lid geworden
4 aug 2016
Waarderingsscore
198
Punten
63
Glasvezel zou eigenlijk allang gemeengoed moeten zijn in Nederland maar helaas gaat dit nog wel even duren vrees ik.

Black Tiger

Senior
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
548
Punten
113
Website
www.satellitefun.org
Klopt, maar dat heeft er mee te maken dat glasvezel in handen is van 1 bedrijf net zoals kabel in handen is van 1 ander bedrijf.
Men zal het dus niet van overheidswege aanleggen met gemeenschapsgeld.

Bovenaan Onderaan