• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Discussie Ziggo snelheidsverhoging

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65
Wie van jullie kan al melden dat de beloofde snelheidsverbetering actief is geworden bij jullie.
Bij mij geldt nog steeds de oude snelheid van iets over de 200 Mbps.

K

Kate

Ach Abraham, ik doe erg mijn best voor je, maar ik ben hier niet slim genoeg voor! Ik kan het uitvinden met de OOKLa-test. Maar dan blijkt het nog van belang welke server ik kies, en dat zijn allemaal steden. Ja, weet ik veel. De gunstigste uitkomst was:
17 ping(?), 2,44 en 19.67, wat dit ook allemaal mag betekenen.
Maar ik zag net de mooiste getallen: 1-1 bij ajax!

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65
Ik denk dat jij de gegevens niet juist hebt overgenomen.

K

Kate

Ookla
via Hilversum
16,48 down, 21,87 up
via amersfoort
3,61 down, 16,47 up
Uiteraard zonder kabel, en ook de juiste getallen van mijn scherm overgenomen!
en nogmaals: de snelheid van mijn laptop is prima!!! En als je het weer doet, staan er andere getallen, het is een soort werkverschaffing!

En ik vind de winst van Ajax eigenlijk veel leuker!!

Laatst bewerkt door een moderator:

porrelaar

Vaak hier
Lid geworden
22 aug 2017
Waarderingsscore
227
Punten
43
Bij mij is de snelheidsverhoging vandaag gerealiseerd, maar dat schreef ik al op het NCF.
40/4 werd 50/5 mbps. Ook draadloos haal ik dat:

Prutser

Vaak hier
Lid geworden
27 nov 2016
Waarderingsscore
79
Punten
28
Kreeg vandaag via de mail de op handen zijnde snelheidsverhoging van 40 naar 50 Mbps op het einde van de maand. Wilde ik van de verhoging nu al profiteren, moest ik de stekker van het modem uit het stopcontact halen, na één minuut de stekker weer terug plaatsen, zou het modem op de nieuwe snelheid ingesteld zijn! Dus niet, nog steeds de oude snelheid!

Black Tiger

Enthousiast
Lid geworden
6 aug 2018
Waarderingsscore
386
Punten
83
Website
www.satellitefun.org
Bij mij geldt nog steeds de oude snelheid van iets over de 200 Mbps.
Oh gelukkig, dan ben ik niet de enige. Ik al 3x met Ziggo gebeld want moest natuurlijk vanalles testen. Het zou beschikbaar zijn op mijn adres. Maar na alle acties en hulp van Ziggo (modem resetten en advies modem eens 15 minuten uit de stroom te halen) nog altijd niets.
Ik had nog geopperd of het niet misschien toch langer kon duren voordat het actief werd.
Maar nee volgens alle medewerkers zou het echt moeten werken vandaag dus hebben ze me een monteur ingepland. Wel aardig natuurlijk.
Van de andere kant ook wel vreemd want mijn buurman 2 deuren verder heeft wel al de nieuwe snelheid.

Wel moet je natuurlijk eigenlijk alleen bekabeld meten en rechtstreeks op het Ziggo modem. Dus Kate... wil je echt weten wat je snelheid feitelijk is dan is dat de enige juiste methode.
Echter als ik het nu allemaal zo lees. Dan denk ik toch dat de Ziggo medewerkers het mis hebben en dat het toch nog de komende dagen kan gaan gebeuren.

K

Kate

Ach Black Tiger, er werd naar gevraagd maar weten hoef ik het werkelijk niet. Ik ben echt tevreden en ik wil geen kabel door het huis.

Abraham54

Ondersteuning
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
1.986
Punten
113
Leeftijd
65
Ik merk dat er iets aan te komen is:

Die 207 Mbps is nog niet eerder gemeten!

K

Kate

Tjee, nou ga ik alles lezen en ik heb het gevoel dat ik iets moet! DOM!!! Dus maar weer naar die Ookla. Wat een stom programma trouwens, want het laat je eerst een kwartier kijken naar de cookie acceptatie.
Conclusie: om net van die mooie getallen te krijgen als Abraham, denk ik dat ik aan de volgende eisen moet voldoen: verhuizen naar het juiste serverbereik, een kabel kopen, en een Ziggo-monteur binnen halen. Wel Piepers, dat gaat Kate mooi allemaal niet doen: stel je voor dat mijn Lenovo nog sneller gaat worden dan nu! Ik weet zijn getallen van nu niet, maar ik ben niet van plan om 's morgens achter hem aan te moeten zitten om net zo snel uit mijn bed te komen!:cool:
Ik wens een ieder een snelle dag!

abbs

Security Expert
Ondersteuning
Lid geworden
3 jun 2017
Waarderingsscore
119
Punten
43
Leeftijd
54