Ziggo prijsverhoging per 1 juli 2022

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
OS
Windows 10 home
AV
Windows beveiliging
FW
Windows beveiliging
Toch een nuttig telefoontje geweest
Zeker nuttig Hans, goed bezig geweest.

Da's toch nog 63,50 dan. Maar is dat inclusief TV? Want dat zou dan toch nog relatief goedkoop zijn.
Ik ben gaan kijken bij KPN maar voor een nieuwe klant kom je niet in de buurt van zo'n bedrag voor een alles in 1 pakket.
Klopt bij het genoemde van mijn vroegere ziggo pakket zat geen mobiel bellen in, die zat daar nog weer buiten!, dus dan was het nog weer iets van zo'n 15 euro duurder.

Nee KPN zelf is echt schrikbarend duur, en allemaal dingen die ik niet hoef. Opnemen, spotify, films, extra pakketten, ik kijk bijna geen tv dus. Als het me te duur wordt in de toekomst wellicht alleen internet en zo'n abbonement bij NPO of zo van een paar euro, en dan streamen naar de Chromecast. Uiteraard kon ik bij Telfort al die onzin ook wel krijgen, maar ik heb er geen belang bij.
Die heb ik ook nog gehad, en ervoor inderdaad Essent kabelcom. Zo'n Twinner abonnement. Had ik 2 telefoonlijnen 1 voor vast bellen de ander voor internet. Omdat het toch wat traag was, overgegaan naar de kabel.
In het begin van internet kon ik inloggen via castel of zoiets, dat was dan gratis. Dat wist een buurjongen voor mij te regelen.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Oplossingen
3
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
En ja hoor, gedurende een half jaar krijg ik nu 20 euro actiekorting p/m waardoor ik gedurende 6 maanden iets van59 euro p/m ga betalen. Daarna gaat het 79 euro er maand worden.
Toch netjes met die korting. Maar die 600 MBit heb je toch niet nodig voor films? Kun je ook het goedkopere 300 Mbit pakket nemen straks misschien als de korting is afgelopen, scheelt toch weer wat geld en is nog steeds erg snel voor films te downloaden.

Die korting is mooi, maar gezien de e-mail zit je er wel weer een jaar aan vast, dus dat is prima als je wilt blijven, ik zelf twijfel daar nog over dus wie weet. Maar mocht ik ook besluiten om te blijven ga ik sowieso ook nog eens bellen. ;)

Goed gedaan in elk geval.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Oplossingen
3
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
@vanschagen Ah oke, dat maakt een en ander weer een stuk duidelijker. Soms lijkt het langer omdat de tijd vliegt, dat begrijp ik dan wel.

Ik lees nu ook van mensen die zelfs niet in prijs omhoog gaan met hun abonnement maar gelijk blijven of 3,50 goedkoper of 1,40 goedkoper. Nu breekt mijn klomp.

pinokio

Bekend Gezicht
Lid geworden
11 mrt 2022
Oplossingen
1
OS
windows11
AV
macfee internet security
FW
macfee firewall
hoe je het nu draait of keert betalen moet je toch, of tenzij je met alles stopt dat scheelt je een pak geld op een jaar?
En verlopen naar een andere provider is goed voor de eerste paar maanden,en heb je het pakket even goedkoop, daarna slaan ze alles op en betaal je evenveel dan bij je vorige provider?
Wij zitten al jaren bij proximus (internet,tv,vaste telefoon) voor 71 euro per maand,er zo nu 0,50 eurocent per maand bijkomen tja niets aan te doen, en verlopen doen we niet,want we hebben tot nu toe geen klagen over hun en hebben hierdoor geen reden tot verhuizen.
En voor mijn smartphone heb ik abo bij mobiel vikings onbeperkt bellen, onbeperkt smsen en 15 gb datalimiet voor 20 euro per maand.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Oplossingen
3
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
En verlopen naar een andere provider is goed voor de eerste paar maanden,en heb je het pakket even goedkoop, daarna slaan ze alles op en betaal je evenveel dan bij je vorige provider?
Nou nee dat valt wel mee. Veel scheelt het niet, maar over het algemeen zitten er wel 1-3 euro verschil in (minimaal) en dat is dan toch weer mee genomen. Want vaak is dan iets anders weer prettiger, bijv. bij Ziggo hebben we lang gratis Formule 1 gehad en het opnemen is gewoon super goed.
Bij een ander krijg je daar weer wat minder van, maar wel weer bijv. meer snelheid of zoiets, het is maar waar men zelf graag gebruik van wil maken. Normaliter zou ik ook niet verhuizen, zit goed bij Ziggo.
Het is ook nog niet gezegd dat het feitelijk gaat gebeuren, maar nu hier glasvezel komt en met de prijsstijgingen per 1 juli loont het zich wel om eens even verder te kijken dan de neus lang is straks als de aansluiting gereed is.

d'Anvers

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
18 feb 2022
Oplossingen
1
Leeftijd
69
OS
windows10
AV
eset internet securitygrote
FW
eset
maar nu hier glasvezel komt
Glasvezel vraag me af wie dit nodig heeft als doorsne gebruiker beetje surfen mailen fimke kijken op youtube?Mocht ik niet downloaden nam ik abo bij mijn provider Scarlet 23€ meer als voldoende hoor.Nu betaal ik 32€ hopelijk slaan ze niet op nu.
Natuurlijk kost de aanleg van fiber handenvol geld gezien bij mij in de straat grondenwerken ...kabels langs de gevels en dan nog in bouwen per verdiep binnen brengen.En naar 5 jaar word koper gewoon afgeschaft!Vind zo iets soort oplichting want tja hoef helemaal geen fiber ben gelukkig met met mijn koperlijn.Kan geluk hebben als ik nog wat jaren meega(waar ik wel aan twijfel)sta al jaren binnen de sociale woning op de lijst voor verhuis is het aanbod in nieuwbouw ja zal er geen koper meer zijn ..Proximus belooft nu dat ze dan voor degelijke prijs zullen zorgen voor de Scarlet klanten.Zal de toekomst uitwijzen of het waar is.
Fiber 5G is is voor bedrijven en de doorsnee gebruiker betaald het gelag meer is het niet!Een webiste openen zal je niet echt merken in sneheid merken met het blote oog.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Oplossingen
5
Leeftijd
68
OS
Windows 10 Professional
AV
F-Secure Antivirus (Ziggo)
FW
Windows Firewal
@Black Tiger ik noemde 30 jaar omdat ik niet precies weet hoeveel jaar ik het heb ,maar is van begin af dat zigoo er was.
Het is 2022 en 2001 stapte ik over op Essent-Kabelcom voor de telefoon.
Dat is dus al weer 21 jaar geleden.
En in 2004 nam ik mijn eerste internet abo erbij 0,75 MBPS!

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Oplossingen
3
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Dat is dus al weer 21 jaar geleden.
Ja maar ook geen 30. :) Ik stapte in 1999 over naar Nutsbedrijven wat toen ook onder Essent Kabelkom viel. Maar dan dus voor kabel internet. Dat was niet mijn eerste internet abo. Maar dat begon met 4 Mbit.
Dat had ik in 1994 of 1995 bij Cubic Circle en toen was dat nog met inbellen via het modem en Windows 3.1 met Mosaic als browser. Inbellen deed ik toen nog met een 33k6 modem.
Wat een tijd. :D

Een webiste openen zal je niet echt merken in sneheid merken met het blote oog.
Met koperkabel over de telefoon haalden we in elk geval tot voor kort nog geen 300 Mbit. Sinds enkele jaren mag je blij zijn met 100 Mbit in elk geval maar ook dat is snel genoeg.
Het gaat mij er ook niet per se om dat het glasvezel of iets anders is, maar ik zit nu met 300 Mbit of dat nu kabel, glas of een A of V DSL vorm is, merk je inderdaad niet het verschil bij het openen van een website.
Maar als je gaat uploaden en je krijgt bij kabel en adsl maar 10% van je downstream als upload, bijv. 100 mbit down en 10 mbit up, dat merk je wel degelijk want glasvezel is 100 mbit down en 100 mbit up dan, beide snelheden gelijk. Is maar een voorbeeld, er zijn er meer.

Waar het mij feitelijk om gaat is dat je met glasvezel meer concurrentie hebt en daarmee kunnen prijzen zakken. Verder heb je ook gewoon meer keuzemogelijkheid naar gelang de wensen.
Voor de meeste mensen zal dat weinig uit maken, maar voor die wat veel downloaden of zoals mij met servers bezig zijn en backups liever snel dan langzaam niet alleen binnen maar ook teruggezet willen hebben, scheelt dat behoorlijk.

Zoals ik al schreef, het ligt er maar aan waar men de verbinding voor gebruikt. ;)

Veng

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
18 dec 2017
OS
Windows 10
AV
Kaspersky free
FW
Windows
Ik blijf het vergelijken van pakketten lastig vinden omdat de samenstelling telkens verschillend is. Als ik de moeite neem om alles te vergelijken heb ik het idee dat ik bij Ziggo niet zo slecht zit.
Gezien mijn vele (10) in gebruik zijnde e-mail adressen zal ik ook niet snel overstappen.:
Ik heb:
Internet Start (75 Mb) en TV Start € 55.50 (Nu nog)
Extra CI+ Module € 2
Volop Bellen € 12.95 (gratis binnen NL naar vast en mobiel. Wordt veel gebruikt omdat ik verder alleen pré-paid heb)
Samen € 70.45
Verder kijk ik met in totaal 4 smart cards en op vakanties gebruik ik Ziggo-Go vaak.

Ik vind het wel opvallend dat het "Basic" pakket van een kennis met € 8.50 verhoogd wordt terwijl de snelheid maar omhoog gaat van 40 naar 50 Mbit

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Oplossingen
3
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Gezien mijn vele (10) in gebruik zijnde e-mail adressen zal ik ook niet snel overstappen.:
Heb jij zoveel Ziggo e-mail adressen? Ik gebruik nooit zoveel van een provider, juist om vrij te gaan en te staan waar ik wil.
Ik heb 28 e-mail adressen, daarvan is er welgeteld 1 van Ziggo.
Hier nog 2 Ziggo smartcards van mezelf die ik nog van vroeger heb, die worden op de TV's boven gebruikt en beneden staat een Nextbox en dan nog zo'n gratis digitaal ontvangertje wat Ziggo toen uit gaf toen ze stopten met analoog, dat staat op slaapkamer 3.
En dan nog een tweetal satelliet ontvangers, eentje boven en eentje op de slaapkamer van ons.

Je zit zeker niet slecht bij Ziggo. Maar ik weet niet wat ze aan het doen zijn met die Basic pakketten.
Mijn dochter krijgt 1,40 korting, maar ik weet niet exact wat die heeft, of basic of start met internet start.

Maar een verhoging 8,50 is wel bijzonder hoog. Zou ze eens na moeten vragen.
Want dit zie ik hier:
Internet Basic & Kabel TV46 euro43,50 euro+2,50 euro

Dus waar die 8,50 dan vandaan komt is me een raadsel. Of het is een kortingsprijs die nu recht getrokken wordt, feitelijk zou jouw kennis dan niet meer moeten gaan betalen dan 46 euro, dan zou het kunnen kloppen.

Veng

Gewaardeerd Lid
Lid geworden
18 dec 2017
OS
Windows 10
AV
Kaspersky free
FW
Windows
"Heb jij zoveel Ziggo e-mail adressen? Ik gebruik nooit zoveel van een provider, juist om vrij te gaan en te staan waar ik wil."
Had ik idd eerder aan moeten denken:(
Wat betreft de verhoging: zie bericht #1: € 8.00. Komt blijkbaar van https://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/ziggo-prijsverhoging-per-1-juli-2022
Er lijkt idd iets fout te zijn gegaan want ik kom idd. ook alleen nog maar € 2.50 tegen:)
"Foutje bedankt"

Bovenaan Onderaan