Ziggo Inhoudsfilter

Jean Paul

PCS Lid
Lid geworden
14 mei 2021
OS
Windows 10 Pro 64 bit
AV
Ziggo Safe Online
Kort geleden heb ik van Ziggo een Ziggo Safe Online update gehad, nu heb ik dus een nieuwe versie.
Al mijn instellingen voor inhoud filter ben ik nu kwijt.
Ik kan nu bijvoorbeeld geen youtube filmpjes meer bekijken daardoor.
Ouderlijk toezicht en de rest van de filter opties staan niet meer in Ziggo Safe Online of zijn verplaatst.
Ziggo zegt dat ik bij F-secure moet zijn en F-secure zegt dat ik bij Ziggo moet zijn.
Weet iemand hoe dat zit en waar ik deze instellingen nu kan vinden?

Een hele tijd terug - nog in Windows 10 heb ik F-Secure verwijderd en ben teruggegaan naar Windows Defender.
Waarom weet ik niet meer, maar ik had problemen in Windows.

Ik ben er nog niet aan toegekomen de 4 TB M2 SSD in deze Dell te zetten
Maar als dat gebeurd is, koop ik via Ebay AVG Internet Security 2024.
Ik heb de 2023 versie in mijn computer gehad, vel fijner dan F-Secure en geen problemen.

Ik heb geen interesse in andere software en het is geen antwoord op mijn vraag.
Het spijt me zeer maar jij weet het dus niet.

Niet direct een antwoord op je vraag, maar daar gaan we zeker komen. Ik kies vaak de optie van het uitsluiten.

Heb je de mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige versie van de software?

@Rubensky - F-Secure van Ziggo is een webinstaller,

Niet direct een antwoord op je vraag, maar daar gaan we zeker komen. Ik kies vaak de optie van het uitsluiten.

Heb je de mogelijkheid om terug te gaan naar de vorige versie van de software?

Nee, ik kan helaas niet terug en F-Secure is onderdeel van Ziggo Safe Online.
Hier een link : https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/safe-online/wat-is-safe-online/
En op deze pagina zie je bij inhoudfilter staan :
Met de veilige browser van Safe Online bepaal je zelf welke inhoud je kind niet mag zien. Er zijn categorieën ingesteld die je makkelijk aanpast in de portal.

Als ik dan portal aanklik dan moet ik inloggen bij ziggo en daarna heb ik maar 1 optie en dat is instellingen.
Bij instellingen kan ik alleen mijn naam veranderen :

ziggo3.jpg

Hier stonden altijd de instellingen van inhoud filter maar die zijn verwijderd of verplaatst.
Ik heb geen account bij F-secure en ik betaal een paar euro per maand voor Ziggo Safe Online.
Bij wie moet ik nou zijn voor de filter instellingen?
Hier de link van F-Secure : https://www.f-secure.com/nl

En als je in Safe Online nu eens klik op "Veilig browsen" en dan daar naar Instellingen gaat?
Daar kan je volgens mij een stuk verder komen.

Een vreemde misschien;

Wis alle inhoud en instellingen uit de browser, herstart deze en probeer het opnieuw.
Herstart je router.

En als je in Safe Online nu eens klik op "Veilig browsen" en dan daar naar Instellingen gaat?
Daar kan je volgens mij een stuk verder komen.

Daar ben ik al een aantal keer langs geweest tijdens mijn zoektocht en daar staat het ook niet.

Een vreemde misschien;

Wis alle inhoud en instellingen uit de browser, herstart deze en probeer het opnieuw.
Herstart je router.

Daar krijg ik de instellingen niet mee terug. Ik heb een nieuwe laptop gekocht voor mijn laser graveer apparaat o.a omdat ik op de tweede etage geen internet had. Daar heb ik nu dus een WIFI verbinding via mijn laptop. Waar ik heen wil is dat ik daar nu een schone installatie op heb staan en de filter instellingen kan ik daar ook niet op vinden.

Ik ga denk ik die hele firewall van ziggo eraf gooien op mijn oude PC en mij maakt het niet uit wat daarmee gebeurd.
En dan een tijdje aankijken hoe het loopt met alleen een microsoft defender, volgens mij is dat genoeg en heb je niet meer nodig.

Meer heb je inderdaad niet nodig.

Het is wel heel interessant om eens uit te zoeken of we het kunnen vinden.

Graag, want op mijn andere computers blijf ik Ziggo F-Secure voorlopig nog even gebruiken, behalve de PC met Linux erop.
Het maakt mij weinig uit hoeveel tijd ertussen zit, als je wat gevonden hebt dan hoor ik het wel.
Ik ben benieuwd hoe het zit met die instellingen.

Het lijkt erop dat internet providers steeds meer gaan bepalen wat je wel en niet mag zien?
Waarom zouden ze anders die instellingen verstoppen of verwijderen?
Misschien is het te ver gezocht maar ik vraag het me toch af.

Ik gebruik dat soort zaken allemaal niet. Dus als we wat willen vinden dan zal je zelf alles instelling voor instelling moeten gaan testen en proberen. Het beste kan je een lijst bijhouden van hetgeen je al geprobeerd hebt, op die manier houd je overzicht.

Ik kan je wel helpen met eventuele te proberen zaken.

@Rubensky Ik kan gewoon zien dat er een inhoudfilter aanstaat, ik weet wat het doet en wat de mogelijkheden zijn.

Momenteel zorgt een inhoudfilter ervoor dat ik bepaalde filmpjes op youtube niet kan bekijken.
Websites worden geblokkeerd omdat er sexs, drugs, en geweld ect. op te zien is.
Ouderlijk toezicht ect. kan uitgezet worden, ik heb geen zin meer om elke keer aan te tonen of ik wel 18 ben.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet per se voor geweld ofzo maar ik wil die hele censuur winkel gewoon uitzetten.
Ik wil de wereld zien zoals hij is en ik wil dus niet de hele dag enzoknol kijken.
Dat is het probleem wat ik nu heb en daarom wil ik graag die instellingen terug vinden.

Je bent de gehele mogelijkheid om de boel uit te zetten kwijt?

Ja, die instellingen zijn uit de software verwijderd of mogelijk verplaatst.
Ik weet niet wat ermee gebeurd is daarom vraag ik het ook.

Het is dus een onderdeel van F-Secure - en filters moet je dus kunnen beheren.

Terug
Bovenaan Onderaan