XenForo 2 Demo

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvC
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 22
  • Weergaven 1674
E

EvC

Gast
Welcome to the XenForo 2 demo. This is a work in progress and you may find some rough edges.

Eerste aanblik in deze alpha versie: er is een Docs knop bijgekomen in de header:

591c489d10bb5-Schermafdruk_van_2017-05-17_14-52-24.png

Die forumtabs zijn forumgebaseerd, niet thema gebaseerd.

Duidelijk, meer screenshots en nieuwtjes volgen later (als die te vinden zijn).

Als je nu op die tab had geklikt, had je een soort van gebruiksaanwijzing gevonden met betrekking tot nieuwe XenForo versie in ontwikkeling.

Zodra de bêta versie uitkomt wil ik zien of ik daarmee een testforum erbij kan maken.

Xenforo.com is inmiddels al over gestapt op versie 2.0. Het zal niet lang meer duren voordat deze versie helemaal af is.
In het "Customer" deel staat 2.o nog als "unsupported" aangegeven.

Ik ben perplex - gisteren nog op dat forum geweest dat nog in de oude stijl draaide.
Ondanks dat ze aangeven zelf nog geen productief forum om te zetten hebben ze dat zelf wel gedaan.
Daaruit spreekt een groot zelfvertrouwen over XenForo 2.
Het zet mij wel aan het denken.

Opvallend ook dat de Media add-on er niet meer is.
Ben benieuwd of dat nog weer wat wordt.

Gisteren draaide de site inderdaad nog op de 1.5 versie. Ik denk dat ze de 2.0 versie nou voor (en met) het publiek willen testen om te zien of alle bugs eruit zijn. Verder is de media gallery nog in ontwikkeling voor de 2.0 versie. Ik ben benieuwd of daar vernieuwingen in zitten.
De What's new button vind ik wel leuk. Daaronder zijn zowel alle nieuwe posts als statusupdates in 1 overzicht te zien. Waarschijnlijk gaan hier dan ook de nieuwe media uit de media gallery in vertoond worden, en hopelijk werkt dit ook door in de nieuwe blogs en wiki's.
Nog maar even afwachten tot alles helemaal klaar is :)

Mogelijk dat ik een testforum ga draaien zoals ik dat in het verleden ook heb gedaan.
Wordt vervolgd.

Aha - XenForo is dus nog lang niet klaar.
Eerst komen nog (schijnbaar diverse) publieke bèta's uit.
En dan is ook de nieuwe Media Gallery van de partij.

Het voorbereidende werk om te komen tot een testsite met XenForo 2 duurde wel even maar nu is dit forum weer open.

De forumbestanden zijn naar de testforummap op de server gekopieerd.
Thans wordt de database opnieuw ingericht.

Het heeft even geduurd, maar de databank van dit forum is met succes gekopieerd naar de databank van het testforum.

598baa5cedf3b-Databank_testforum.png

Indien het testforum in onder hetzelfde pakket in Antanogist valt had de db ook in phpmyadmin gekopieerd kunnen worden ;)

Dat wat jij nu opmerkt is te doen wanneer de database niet te groot is.
Het is mij zelf maar één keer gelukt het op die manier te doen!
Maar toen ging het inderdaad om een database kleiner dan 100 MB.

Met MSQLDumper maak ik een back-up en zet ik die weer terug, perfect tool en het maakt niet uit hoe groot dan een database is.
Enkel moet de PHP-versie op de server teruggezet worden naar 5.4 of 5.6 - anders werkt het tool niet.

In het verleden heb ik alleen wel problemen ondervonden met de bijna 5 GB grote vBulletin 4 database van het NCF.

Maar dat had te maken met hoe vBulletin 4 met Search omging - tekstbestanden.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat de back-up van de vBulletin database in 7 gedeeltes gemaakt moest worden - waarvan 5 delen bestonden uit de apart back-upte searchbestanden.
Door het zo te doen was het terugzetten van de database foutloos.

Ik ben om de testversie te optimaliseren nu eerst bezig alle niet standaard stijlen te verwijderen.
Want die werken niet in XenForo 2.0

Ik verwacht overigens dat het XF 2.0 stijlthema voor de huidige versie versie van XenForo nog weer aangepast zal worden aan hoe de stijl nu op de communitysite van XenForo er uit ziet en werkt.

Leuk nieuws: De 2.0 Beta4 staat klaar om te testen. De 4e beta versie, dus met minder bugs. De stabiele versie zal hopelijk binnenkort uit gaan komen. De meest recente stabiele versie is momenteel 1.5.15a welke in de afgelopen week uit is gekomen.

Is mij bekend.
Maar wordt nog niet aangeraden voor productieve forums.
En het installeren van XF 2.0 gaat ook geheel anders.

Nu Abraham54 dat is dan je nieuwste uitdaging: een testforum aanmaken om eens te onderzoeken hoe het werkt. :)

Dat gaat nog wel gebeuren, maar andere dingen eerst.

Terug
Bovenaan Onderaan