XenForo 2.0 thema

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.990
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Het XenForo 2.0 thema heeft ondertussen twee varianten erbij gekregen.

Het zijn versie XenForo 2.0.1 en versie XenForo 2.0.2 waarin het forum op een alternatieve wijze getoond wordt.

Dat is behoorlijk wennen. Eerste indruk: wat is het druk.
Later wellicht wat beter bekijken.
Blijft het XenForo 2.0 thema overigens nog bestaan als er een forumsoftware upgrade komt, of krijgt het een andere aanblik?
M.a.w., zijn daar al screenshots van?

Het originele thema heeft twee andere versies als dochter erbij.

Inmiddels ziet Xenforo 2.0.2 er een beetje raar uit (naast elkaar i.p.v. onder elkaar).
Is dat alleen bij mij zo?

592ac5ea7fc16-Schermafdruk_van_2017-05-28_14-33-15.png

Dat is hoe de ontwerper van dit thema het realiseert en mogelijk maakt.
Er is ook geen dwang of wat dan ook om dat thema te gebruiken; maar ongetwijfeld zijn er degenen die het zo willen.

Excuus, onbedoeld had ik deze versie geselecteerd i.p.v. XenForo 2.0 :blush:
Wat een opluchting (soms denk ik echt dat ik iets in het autistische spectrum heb).

Ach - indien die thema's niet gebruikt worden door deze of gene - dan kan ik ze makkelijk weer verwijderen.

Kan ik Firefox ook dwingen dat uitgelogd / na een reboot het XenForo 2.0 thema gehandhaafd blijft?
Nu is het default het Social thema.

Leider, dat is niet mogelijk.

Ik ben er deze week maar eens voor gaan zitten en heb alle stijlen geprobeerd. Het zijn er nog al wat! Elke stijl heeft een paar uur op mijn laptop gezeten en is dus grondig bekeken.
Maar ik ben er uit: ik heb gekozen voor Social Nederlands. Gewoon op gevoel en uiterlijk, want laten we wel wezen: er staat bij al die stijlen hetzelfde in, nietwaar. Dit mag ik wel hopen tenminste!
En ik vind het vooral leuk dat ik dit zelf kon uitmaken, want het bleek toch heel persoonlijk te zijn.

Zo zie ik jou in XenForo 2.0 (mijn voorkeur). Vandaar dat ik je in een conversatie vroeg of jouw Avatar ook beschikbaar is zonder transparante achtergrond (van .gif naar .jpg).
Wit staat je dan beter (nu lijkt het of je in de regen loopt).

5936f46b031ed-Schermafdruk_van_2017-06-06_20-21-22.png

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat dit een bug is in XF 2.0.
Want voor zover ik een ander gecontroleerd heb, is ze in de andere thema's met een witte achtergrond.

Geen idee, als je de Avatar omzet naar .jpg, dan heeft dat toch geen invloed op de afbeelding in andere thema's?

Laatst bewerkt:
Wat moet daar nu op zeggen? Ik merk niets van regen, maar natuurlijk wil ik, als een echte vrouw, zo'n mooi mogelijke heks zijn! Zou het kunnen om mij in .jpg te veranderen, om dat te controleren? Hoef ik me niet eerst te verkleden? En dan mogen jullie samen wel uitdokteren wat de mooiste is!

Het is alleen in het XF 2.0 thema - eerst was het JPG en nu is het GIF en het resultaat blijft raar genoeg in XF 2.0 hetzelfde.

Abe kan vast ook toveren met achtergronden. Overigens is het plafond in zijn Avatar ook zo lek als een mandje.
Wellicht houdt deze forumsoftware niet zo van transparante afbeeldingen (bij andere thema's wordt het automagisch wit).
Mijn Avatar heb ik al veel eerder omgezet naar .jpg.

Ach, ik ben een liefhebber van regen en wind. Mijn vakanties gingen altijd naar Engeland, Schotland, Ierland en nu naar Noorwegen. De zomer is mijn slechtste jaargetijde en ik vraag me vaak af wat ik toch verkeerd gedaan heb om zoveel zon te moeten doorstaan!
Ja, dit soort mensen bestaat en die mensen gaan nooit naar een lagere breedtegraad dan die van de lijn Parijs!
Vandaag was een toffe dag wat weer betreft!

En dus mag mijn heksje lopen waar ze wil en is ze dan weer wit en dan niet. Zo zie je het werkelijke Nederlandse weer terug terwijl ik met mijn bezem zwaai! Ik hoop dat ik niet in jullie gewaardeerde achting gedaald ben!

Je bent niet de enige die de zomer veel minder vindt. De lente is voor mij veruit favoriet.

Ja, maar na de lente komt al weer de zomer! Dus heb ik liever de herfst, met wind en regen en storm, want daarna komt de winter! Op het NCF ben ik begonnen met als nickname kerstvrouw en zo heeft Abraham me gevonden. In mijn voortuin staat (lach niet) nog steeds mijn buitenboom kant en klaar met tig lichtjes er in. En af en toe, als ik er zin in heb, gaat hij 's avonds laat nog even aan. Ja, onze lieve heer heeft vreemde klanten!

Bij het XenForo forum kon ik niets vinden over dit gedrag, maar deze dicussie viel me wel op.

Zijdelings dacht ik, dat is een ultiem middel om Animated Avatars tegen te gaan. :cool:

Terug
Bovenaan Onderaan