XenForo 2.0.0 Beta 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 45
  • Weergaven 2450

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.052
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Ik ben bezig met het inrichten op de server van XenForo 2.0.0 Beta 7.

Op dit moment wordt de database van dit forum overgezet naar de database van XenForo 2.o.0 Beta 7.

Is dat gebeurd, upload ik de nieuwe forum bestanden naar een speciaale map op de server en installeer ik de nieuwe forumsoftware.

Als laatste ga ik dan dit forum importeren.

Gaat alles zo als dat ik wens, dan maak ik hier melding waar jullie dat forum kunnen vinden of ik maak de hometab weer actief en zet daar de link in naar XenForo 2.0.

Let wel: ieder lid zal kunnen inloggen en ook gaan posten.

Maar de berichten die daarin komen te staan zullen van tijdelijke aard zijn.
Want komt er weer een nieuwe versie uit, dan betekent dat een compleet nieuwe installatie - upgraden is namelijk niet mogelijk.

Er is overigens nog geen Nederlandse vertaling voor het forum, dus het forum zelf zal als voertaal de Engelse taal hebben.

Is dit dan bij elke update die je krijgt? dan vind ik het bij phpbb toch beter? hoef je niets te verhuizen of over te zetten

De eerste installatie kan als mislukt worden beschouwt.

@ Tosca: ook bij phpBB geldt in principe het zelfde, je gaat geen bestaand forum overzetten naar een bèta versie, die allerlei bugs zal bevatten!

Wat ik dacht te kunnen doen is na installatie van XF 2.0.0 Beta daarna het huidige forum te importeren.
Maar daar is thans niet in voorzien, enkel de import vanuit XF2.0.0 is mogelijk.

Via FTP worden thans de huidige forumbestanden gedownload en daarna weer geuploaded.
Verder zal ik de database voor het testforum nogmaals van de originele bestanden moeten voorzien.

Dank je - op dit moment worden de XF 1.0 bestanden weer geuploaded nog meer dan 10.000 bestanden te gaan.
Daarna op de server de php versie verlagen zodat MySQLDumper zijn werk kan doen om de test-database weer te vullen.
En dan naar XF 2.0.0 upgraden.

Nogmaals - zodra een en ander draait laat ik weten waar je kan je inloggen!

Heer, wat een werk! Ik duim voor je en ik hoop dat je het leuk vindt om te doen!

Het mooie van de huidige Bèta is dat XenForo 2 nu ook geschikt is voor high definition beeldschermen, ook de Smileys zijn er voor aangepast.

Ik denk dat de XenForo ontwerpers bezig zijn om de modernste forumsoftware ter wereld te maken!
Ze weten nog niet hoeveel bèta's er zullen uitkomen eer men tot de eerste RC-versie komt, want ze geven zelf toe, dat zij zich zelf een heel grote opdracht hebben gegeven om iets unieks te creëren.

Op dit moment is het upgradeproces bezig.
Wordt vervolgd.

Onder de knop Hoofdpagina staat nu het testforum.
Ik zal in het testforum nog een link inbouwen naar dit forum!

Linkforum is gepost!

Wat mij op dit verdriet is dat in Media schijnbaar geen enkele YouTube video meer staat vermeld.
Mogelijk is de media code veranderd of nog niet actief.

Waar ik even niks van begreep, was het geven dat na inloggen de kleur in de bèta versie grijs werd.
Ik kwam er achter dat de stijlenkiezer het ingestelde thema van Elegance aangaf, na voor Default gekozen te hebben werd alles helderder!

Ik vind dat overigens heel vreemd, want geïnstalleerde stijlen zouden compleet uitgeschakeld worden!

Update - de stijlen van Xenforo 1.5 staan ook in de Bèta 2.0.0 7 - en kunnen wel degelijk het standaard thema anders gekleurd uitzien!
Ik weet niet of dit nu wel of niet de bedoeling is geweest.

De XF 1.5 stijlen zijn nu uitgeschakeld.

Ik denk dat ik ondertussen weet waarom YouTube mede niet mogelijk is.
Het gaat hierbij om een Media add-on voor dit forum - welke in het testforum gedeactiveerd is - maar alle media BB-Codes van die add-on zijn wel actief, doch worden niet meer aangestuurd.

Vandaag wordt het testforum opnieuw aangemaakt.

De tweede testversie is onderweg.
Het testforum is nu nog in de originele uitvoeringen zoals dit forum is.
Nu is het eerst alle add-ons en thema's van derden verwijderen.
Dat bij elkaar is even een tijd consumerend gedoe, maar ik hop daardoor te bereiken dat de upgrade naar Versie 2.0.0 weer net zo goed gaat en dat de forum software nu beter werkt, omdat oude bestanden niet meer aanwezig zijn.

Het is heel vervelend - ondanks dat het testforum in eigen map op de server staat en zijn eigen database heeft, gebeurt het nu dat het verwijderen van add-ons in het testforum de add-ons op dit forum uitschakeld.
Heel vreemd.

Ik heb nu een sub-domein aangemaakt en hoop dat daarmee het probleem van interactie met dit forum achterwege blijft.

Terug
Bovenaan Onderaan