XenForo 1.5... of 2.0...

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Het is alweer een tijdje terug dat dit forum geporteerd is naar XenForo 2 en als je dan nu zo af en toe op een XenForo 1 site terecht komt, dan merk ik weer wat voor mij de beslissing was om naar XF 2.0 te gaan.
XF2.0 is zoveel soepeler en sneller dan de oude versie, niet dat XF 1.5 nu slecht is, maar je ziet en merkt toch dat de tijd niet stil staat.

Ook wat de looks betreft is xf2 een verbetering ten opzichte van 1.5,

Inderdaad - zou je gelijktijdig op de een en de ander zitten, merk je helemaal het verschil.
Laten we wel zijn - XenForo 1.5 was een verademing na al die jaren met vBulletin 4.

Ik ben destijds heel erg aan het twijfelen geweest tussen xenForo en Woltlab Burning Board.
Het Woltlab forum vond ik er beter uit zien dan xF 1.5. Met 2.0 heeft xenForo zijn uiterlijk aanzienlijk verbeterd.

Ik heb WoltLab ook in overweging genomen, maar ik vond de klantvriendelijkheid van XenForo ook doorslaggevend.
Je bent klant voor een jaar en binnen dat jaar heb je het recht alle updates binnen te halen en komt er een volkomen nieuwe versie uit - dan hoef je daarvoor niet opnieuw een groot bedrag voor over te maken.
En de kosten om na een jaar klant te blijven vallen reusachtig mee.
Bovendien is het belangrijk om als klant ingeschreven te staan, want er zijn add-ons makers die vereisen dat jij een actieve licentie hebt om de add-on te kunnen betalen en te downloaden.

ik vond de klantvriendelijkheid van XenForo ook doorslaggevend.
Mij is ondertussen opgevallen dat er op xenForo ook wel heel veel onbeantwoorde topics staan. Veelal wordt er na een bump door een ander forumlid gereageerd. Nou zal het voor de forumleiding ook niet haalbaar zijn om alles te kunnen beantwoorden.
Ook de reactie van kbarg vond ik interessant om te lezen.
Mijn voornaamste keuze was destijds de aanwezigheid van de Nederlandse vertaling van xenForo.

Terug
Bovenaan Onderaan