WPS of Wachtwoord verbinding met Wi-Fi

cooper

PCS Lid
Lid geworden
26 sep 2020
OS
Windows Home 10
AV
Kaspersky internet security 2020
Hello,

Ik wil een HP ENVY 6010e all-in-one printer aansluiten op de computer van mijn kleinzoon in zijn slaapkamer.

Als ik kijk bij Netwerk eigenschappen en dan naar de veiligheidssleutel zie ik het wachtwoord staan dat op de modem b-box3 is aangeduid op een etiket samen met de namen SSID 's voor een 2,4 GHz en 5.0 GHz verbinding.

Betekent dit dat de WPS op de modem b-box3 NIET is ingeschakeld?

grtz,

cooper

waarom zou WPS niet aanstaan? al es uitgetest?
heb je al es in de modem (instellingen) zelf gekeken via een browser? 192.168.1.1 + wachtwoord.
om WPS te gebruiken moet de afstand tussen zender (modem) en ontvanger (laptop, ...) NIET te groot zijn, anders lukt het niet!
trouwens dat ww is naast toegang tot de modem, ook de sleutel voor de Wifi verbinding.
je drukt op WPS van de modem en op de WPS van de ontvanger, ledjes flikkeren .... als ze gedoofd zijn is de wifi key ingesteld.
als het niet lukt met WPS dan maar manueel instellen: wifinaam zoeken en de key ingeven.
WPS werkt enkel bij korte afstanden
nb: Smart wifi aanzetten.

na het bekijken van mijn modem menu, heb ik zelfs geen WPS on/off gevonden ..... werkt waarschijnlijk met de knop WIFI.

Laatst bewerkt:
Vriendelijk dank voor het professionele antwoord.
Gisteren kreeg ik antwoord van de community De Netweters van Telenet dat de WPS op de modem 3.0 Docsis reeds langs is uitgeschakeld wegens hun onveiligheid.
Een SSID en wachtwoord(Wireless Key) zijn beter om het netwerk te beschermen. (...... ) volgens hen.

Daardoor weet ik wel zeker dat de HP ENVY 6010e all-in-one printer goed is verbonden met de Wi-Fi door het wachtwoord(Wireless Key)

Dit is wel bij mij thuis waar een Telenet modem in de living staat en dus niet ver van de HP printer.

Maar bij mijn dochter hangt een proximus B-BOX 3V+ of B-BOX3 aan de muur in de bergplaats, dus heel ver van de slaapkamer van mijn kleinzoon waar de HP printer moet komen te staan op zijn bureau met de computer.

De veiligheidssleutel dus het wachtwoord op de achterzijde van de proximus modem B-BOX 3V+ of B-BOX3 kan ik zien staan op de computer van mijn kleinzoon bij Netwerk Eigenschappen Veiligheidssleutel. Tab Beveiliging.

De 2 namen SSID Wi-Fi - wachtwoord voor 2,4 GHz en 5 GHz zie ik ook staan op het etiket op de achterzijde van de modem.

Maar als ik de HP ENVY 6010e all-in-one printer wil verbinden met Wi-Fi dan zal de computer en scherm en de hp printer in de living moeten worden geplaatst of zelfs in de bergplaats.

grtz,
cooper

smart wifi= ONE SSID, zo zie je de naam van het netwerk maar één keer!
doe dit eerst! 5 GHz: korte afstand, 2.5GHZ :langere afstand.
laat het HP toestel zelf maar scannen naar je netwerk en geef je sleutel in!

en ja Telenet heeft, WPS, dit uitgeschakeld vanwege de veiligheid.

smart wifi= ONE SSID, zo zie je de naam van het netwerk maar één keer!
doe dit eerst! 5 GHz: korte afstand, 2.5GHZ :langere afstand.
laat het HP toestel zelf maar scannen naar je netwerk en geef je sleutel in!

en ja Telenet heeft, WPS, dit uitgeschakeld vanwege de veiligheid.
Thanks again.
De HP printer wordt geïnstalleerd bij mijn dochter die als provider Proximus heeft.
De optie WPS zal dus daar ook zijn uitgeschakeld voor de veiligheid.

grtz,
cooper

Terug
Bovenaan Onderaan