Wordpress website verhuizen

Rubensky

Moderator
Forumleiding
Ik probeer een Wordpress website te verhuizen van de ene hostingpartij naar de andere. Ik heb alle bestanden van de server gedownload. Wanneer ik de download van de database probeer te importeren krijg ik de volgende melding:

5a69beddb00e0-Wordpress.png

Wie kan mij verder helpen?

Je probeert een WP website te verhuizen naar een andere hosting . Ik veronderstel dat je dan ook eerst de database ge-exporteerd hebt en de voorvoegsels van de tabellen aangepast hebt .

Je zal eerst op de nieuwe server een database moeten aanmaken met exact deze gegevens die de oude database heeft!

Je zal eerst op de nieuwe server een database moeten aanmaken met exact deze gegevens die de oude database heeft!

Klopt niet hé Abraham . Andere hosting is ook andere gebruikersnaam voor de database en ander voorvoegsel voor de tabellen .

Klopt niet hé Abraham . Andere hosting is ook andere gebruikersnaam voor de database en ander voorvoegsel voor de tabellen .

En waarom zou dat volgens jou niet kloppen - naam van de database, de database gebruiker en het wachtwoord.
Staat allemaal in het config.php bestand.

De voorvoegsels worden middels de back-up ook weer hetzelfde!

Sorry het zal allemaal waar zijn wat jullie hebben geschreven gezegd hebben. Maar ik begrijp er geen hout van. Wat moet ik in het venster van phpmyadmin doen?

Nog even ter info ik heb de database gebackupt door een export te maken via phpmyadmin.

Heeft de back-up als extensie .gz ?
Hoe groot is die back-up?

En heb je op de nieuwe server de vervangende database met dezelfde gegevens aangemaakt?

Het is gelukt. Nee, mijn export had een .sql extensie. Dan moet je zelf in het SQL bestand wel even de gegevens van de database aanpassen. Verder hoef je dan niets aan te maken.

nee, het was even een test. De verhuizing zal later zijn. Nog wel even een vraag. Ik heb alle bestanden van de server gedownload. De database geïmporteerd is het dan zo dat het panel van Wordpress ook direct weer bereikbaar is of zie ik iets over het hoofd wat ik nog zal moeten doen?

Als de database die je hebt aangemaakt de gegevens heeft als de originele, dan moet alles funktioneren.

Het domein is dus nog niet overgezet, begrijp ik?

Terug
Bovenaan Onderaan