Wordpress starter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rubensky
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 25
  • Weergaven 2840

Rubensky

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
4 aug 2016
Waarderingsscore
457
Punten
83
OS
Windows 10 professional
AV
Windows Defender
FW
Windows Firewall
Mensen,

Ik ben van plan een website te gaan maken met Wordpress. Dit omdat mijn kennis van code, zeker op het gebied van PHP niet zo heel verreikt.

Nu is vraag 1 is het ook mogelijk om met een lege pagina te beginnen zonder een vast thema zodat je niet aan van alles vast zit en je bijvoorbeeld het zoekvakje gewoon nog overal kan plaatsen?

Nu is het bij mij ook een of ander blog dat wil ik helemaal niet. Dat kan allemaal weg later wil ik pas kijken of ik een gastenboek kan toevoegen.

Prima dan gebruiken we een thema. Lokaal installeren hoef ik niets want ik heb een eigen domein en daarop kan ik lekker ermee aan de gang. Wel zo gemakkelijk.

Nog een vraag. Ik heb nu een aantal pagina's aangemaakt als zijnde een menu. Nu wil ik dat menu verplaatsen en ervoor zorgen dat dit echt knoppen worden.

Zeg maar dat het een echte balk wordt in plaats van alleen maar woorden. Hoe doe ik dat?

Welk thema heb jij nu in WordPress geïnstalleerd.

ik heb nu twenty sixteen. Maar ik heb het idee dat dit allemaal blog thema's zijn en ik zoek een mooi website thema.

Ik ga daar maar eens naar kijken volgens mij is dat een thema met veel mogelijkheden.

Heb je het thema al geïnstalleerd?

GA er morgen mee onderweg als het goed is.

Zit je achter WordPress, dan kan je pagina's aanmaken en je kan berichten aanmaken.
Een pagina is bijvoorbeeld de homepage.

Voorbeeld: maak je een nieuwe pagina, bijv. "Over Rubensky" dan zorg je ervoor via Weergave » Menu's dat die pagina geactiveerd wordt en dan kan je via berichten jouw verhaal onder die tab plaatsen.

https://www.google.nl/search?client=ope ... 8&oe=UTF-8

Weten jullie ook een online te volgen cursus voor Wordpress. Ik zou mijn kennis graag gestructureerd vergroten. Van opbouw tot expert!

Dat zijn handleidingen. Mij wel bekend. Maar ik zoek echt een soort training.

Wat moet ik met dit in het thema FlatOn?

5821e7281f36b-2016-11-08_15_52_49-.png

Mocht je echt on afhankelijk willen zijn van wordpress en zelf jouw html/php/css kennis willen ontwikkelen dan raad ik http://www.w3schools.com aan.
Hier zal je in het begin misschien alleen een basis site kunnen maken, maar wel de kennis op kunnen doen om door te kunnen ontwikkelen.
Het grote voordeel van w3schools is dat je via de "try it Yourself" het voorbeeldscript aan kan passen en het resultaat kan bekijken. Zeer leerzaam en (in mijn geval) ook verslavend.

Ik kan prima overweg met html en css maar ben nog niet goed instaat een meebewegende website te maken.

Weet er iemand een boek over Wordpress? Ik ben een echte boekenwurm en leer mijzelf op die manier ook graag dingen aan.

Het moet natuurlijk wel redelijk actueel zijn!

Terug
Bovenaan Onderaan