Woningnood | Genoeg bouw initiatieven inmiddels

Abraham54

Administrator
Teamlid
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
6.336
Punten
1.013
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
Microsoft
FW
Microsoft
In verband met de woningnood zijn er al veel bouwplannen onderzocht.
Ga er maar eens aanstaan, tot 2030 moeten er een miljoen woningen gebouwd gaan worden....

Ik denk zelf dat we van rijtjeshuizen af moeten en de hoogte in moeten gaan....
Want ik ben van mening dat het landschap gerespecteerd dient te worden.

Maar?
Al die nieuwe woningen moeten ook een elektriciteits-aansluiting hebben.
Ik ben bang dat dat helemaal spaak gaat lopen, vanwege de huidige trend tot elektrificatie van auto's en transport;
de ombouw van het bedrijfsleven naar elektriciteit enz. om aan milieueisen te gaan voldoen.

Nu al dat elektriciteit aanbieders tegen grenzen aanlopen!

Woningbouw is één ding - vieze lucht is het andere ding.

Gezonde nieuwbouw? Dat kan dus niet in Nederland​

Een bruisende, gezonde en duurzame wijk bij u in de buurt. Menig projectontwikkelaar prijst zijn
nieuwbouwwijk zo aan. Maar hoe gezond die woning ook gebouwd wordt, de wijk zelf is het niet.
Want de lucht is te vies, zegt de Wereldgezondheidsorganisatie. Deskundigen, milieuorganisaties
en Kamerleden pleiten voor maatregelen die de lucht schoner maken.

Lees meer en klik ook in de kaart waar de luchtvervuilig staat aangegeven.

Kijk hoe in Mariopoel prefabs gebouwd worden.
Enerzijds lijkt mij het vooral schoon bouwen - dus geen NOx probleem en anderzijds zou het ook hier
geïmplementeerd kunnen worden om de woningnood snel te kunnen aanpakken.

De laatste dagen zijn we met zijn allen met onze neuzen er op gedrukt, dat we vrijwel geen woonruimte meer hebben.
Nederlanders, statushouders en noem maar op horen de politiek beloftes maken, maar er gebeurt gewoon helemaal niets.
Want oho, het stikstofprobleem.
En ik vermoed dat men voornamelijk aan rijtjeswoningen denkt - hebben we daar nog de ruimte voor over,
of moeten we echt de hoogte in.
Er is ook geopperd om leegstaande kantoorgebouwen om te bouwen tot woningen, daar schijnt ook niks mee gedaan te worden.
En wat de Russen kunnen met die hoogbouw in Mariopoel, dat kunnen wij volgens mij nog veel beter.
Waardoor je nog mooier ogende flats krijgt.

Terug
Bovenaan Onderaan