• Welkom bij Computerforum PiepCompSupport, het pc helpforum voor het verwijderen van virussen, adware en malware.
    Uw computer bevat een virus of er zijn andere problemen: dit forum is er voor iedereen die hulp zoekt! Waar moet ik rekening mee houden?
    U moet zich registreren, voordat u uw virusprobleem als onderwerp kunt beschrijven en posten. Zodra u een discussie hebt gemaakt,
    zal een expert u stap voor stap uitleggen, hoe u de malware kunt verwijderen en hoe u uw computer kunt beveiligen.
    Ons hulpforum en onze programma's zijn gratis. Weet u niet wat u nu moet doen, om hulp te krijgen, klik dan hier.

Politiek Woede in Kamer over aanhoudende vertraging afhandeling toeslagenaffaire

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
Hier zijn we getuige van hetzelfde wat in Groningen is gebeurd. De onmacht van de politiek om ook maar iets klaar te maken.
In de verhoren van maandag 23 november 2020 tonen Frans Weekers, Eric Wiebes en Lodewijk Asscher dat ze in hun vorige bestuurlijke banen vrijwel niets klaar hebben gemaakt. Praten en praten konden ze wel. Wiebes valt weer door de mand net als in zijn periode bij de Belastingdienst. Lees het artikel: Asscher zag, net als Wiebes, omvang kinderopvangaffaire niet | NOS dan vraag je je af hoe kunnen ze überhaupt Tweede Kamerleden en/of bewindspersonen zijn. Iedere bouwvakker maakt meer klaar!

Asscher zag, net als Wiebes, omvang kinderopvangaffaire niet​

Pieter Omtzigt

Dit jaar Slachtoffers kinderopvangtoeslagaffaire kregen 2 miljoen En Belastingdienst gaf 20 miljoen uit Gemeentes kregen 11 miljoen En de consultancies werden rijk Deloitte: 2,6 milj Boston Consultancy 563.000 Capgemini: 120.000 KPMG: 220.000 26.000 ouders wachten nog!

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
Pieter Omtzigt was vanmiddag 27/11/2020 in een radio-uitzending op tv te horen. Hij laat werkelijk geen spaan heel van uitspraken in de verhoren van Wiebes en Rutte. Hij kon aantonen dat Wiebes volledig op de hoogte was/kon zijn door de brieven die waren verstuurd en door het onderzoek van de ombudsman. M.a.w. Wiebes liegt en/of vreet niets uit. Ook voor Rutte had hij geen goed woord over. Rutte heeft meermaals gezegd dat voor dat departement of ministerie waar hij over ging te klein was en dat er daarom geen aantekeningen werden gemaakt. Omtzigt zegt dat dit schande is. Rutte was ontzettend laconiek en wuifde weer heel veel weg, zoals hij altijd doet.

Ik hoop dat dit de laatste termijn van Rutte is. Rutte heeft geen regie en laat teveel aan anderen over! Hij heeft gezegd 4 zaken hebben zijn hoge prioriteit, Vliegtuigramp, Groningen, Corona en de Toeslagenaffaire. In het verhoor bleek helemaal niets van het laatste.

Wat mij verbaasde van Omtzigt, is dat hij zei in de uitzending, dat de commissie met een oordeel zou komen en dat is niet waar. De voorzitter van de commissie heeft gezegd wat het doel was van de verhoren.

Laatst bewerkt:

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Reacties
20.847
Reaction score
4.947
Punten
113
Leeftijd
67
Het probleem bij de verhoren is, dat op een enkeling na de rest alleen maar bezig is met het voorkomen van schade aan zijn of haar imago. En vooral het verschuilen achter anderen.
Zo gaat dat altijd bij dit soort verhoren, de waarheid over het probleem blijft zo netjes in het torentje.

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
De waarheid is altijd de vraag. Het gaat om de feiten. Brieven en stukken/documenten en onderzoeken van de ombudsman en memo's hebben een datum en daarmee is onomstotelijk aan te tonen dat bewindspersonen/bestuurders op de hoogte hadden moeten of kunnen zijn van deze stukken en wat er speelde. Dus Wiebes en Rutte en veel anderen die verhoord zijn liegen en/of hebben gefaald. Dus verdienen deze mensen in maart nog onze stem? Dacht ik niet!

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
Hier staat een interessant artikel. Als ik een crimineel ben, dan zie ik hier sowieso al ruimte om te frauderen. Ik heb al aangegeven dat ik niet denk dat ouders dit (bewust) gedaan hebben! Maar ik denk toch dat er ouders zijn "die getekend hebben bij het kruisje". In dat artikel staat ook: je bent zelf verantwoordelijk! Dan inherent aan dit systeem, laag inkomen opgeven en veel geld beuren en dan wordt een hoog/hoger inkomen vastgesteld moet je terugbetalen! En dat valt dan rauw op je dak, zeker als je de aangevraagde toeslag (in geld) niet gezien hebt/op je rekening hebt ontvangen, maar rechtstreeks op de rekening van het gastouderbureau is gestort!

Kijk als mensen geld aan de Belastingdienst moeten betalen dan hoor je ze en gaan ze klagen, maar als ze geld ontvangen dan hoor en zie je ze niet! Kan iemand mij vertellen hoeveel geld/toeslag ouders dan ontvangen hebben, want dat hoor en lees ik niet op de NOS.

grotesmurf

Bekend Lid
Lid geworden
17 jan 2020
Reacties
513
Reaction score
264
Punten
63
Leeftijd
60
Het is wat anders maar ik weet goed hoe die mensen zich voelen,ik heb anderhalf jaar in de tang gezeten bij de bank,niet
die groene maar die grote bank met oranje en blauw in de naam.......buiten mijn schuld en iedereen wist het maar de bank
wilde het niet toegeven,de persoon van de bank werkte daar niet meer..

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
Ja, dat is een reactie waar ik niets mee kan. Als ik een hoop geld beur voel ik me goed en als ik een hoop geld moet betalen voel ik me slecht. Ik zou wel eens in een dergelijk dossier willen kijken. Wat is er precies gebeurd, dat lees ik niet in de media! Waarom kunnen Kamerleden die verstand genoeg hebben, dossiers niet zelf ter hand nemen en afwerken? Als je in het dossier kunt kijken kun je toch zien hoe en wat er gebeurd is!

Senso

Bekend Lid
Lid geworden
9 nov 2020
Reacties
149
Reaction score
61
Punten
28
Ambtenaren die dit bedacht hebben en uitvoeren horen in een inrichting! Kijk als ik een fout maak in mijn aangifte dan zou het mogelijk zijn dat ik door de fout ineens 6.000 euro terug krijg. Maar die fout kan volledig onbewust zijn en iedereen kan een fout maken. Wel heb ik al gezegd als ik plotseling 6.000 euro terugkrijg, terwijl dat nooit zo geweest is, dan ga ik zelf aan de bel trekken van de Belastingdienst en reserveer dat geld.

Bovenaan Onderaan