WLAN wil niet met tablet

• Onderwerp starterKate40
  • Startdatum
  • Reacties 29
  • Weergaven 2.345
K

Kate40

Guest
Dank je wel, ik geef het door en nu doet hij Max maar een riempje om. Ik zou die camera graag eens in mijn handen hebben om te kijken hoe de instellingen zijn, maar de afstand er naar toe is me te groot.
Kan ik bij jou ook terecht met een vraag over mijn net verkregen tablet (via Ziggo)? Want ik kan geen verbinding maken en dan is het een stom ding, nietwaar.Of is daar een andere plek voor bedoeld.

En nu zie ik plotseling het onderwerp tablets, dus ik ga verhuizen.

Laatst bewerkt:
Heeft die tablet wel een wlan instelling?
En welke Android versie draait erin?

(Ik ben nog niet naar dat andere plekje verhuisd, maar als dat moet, dan zeg je het maar)
Heden, nu vraag je wel veel. Het is een Huawei, met het Android systeem. Ziggo deed ze in de aanbieding als je een Horizon kocht. Ik heb er maanden op gewacht. Het begin is toch wifi-verbinding te krijgen. De handleiding die ik gedownload heb, legt het goed uit, maar het werkt niet.

Ik heb mijn ziggo-verbinding gevonden en het WPA2 wachtwoord van onder mijn modem/router getoverd.Dat ingevuld en dan staat er verifieren, en dan: opgeslagen. Klaar dus. Maar nee hoor, als ik daarna ons forum opstart, is er geen verbinding, en ook niet met google. En die app zit er al wel op.

En dat heb ik nu zo ongeveer 20 keer gedaan en dus doe ik iets verkeerd. Het wachtwoord klopt toch echt.
Maar...... het zal mijn slechte geest wel zijn: een jaar geleden kregen wij plotseling van Ziggo een nieuw modem, ongevraagd. Het is nu een modem met router ineen, dat hadden we niet.Dit wachtwoord is nieuw en ik vul dit dus in.. Maar de rest in huis leeft nog op het vorige wachtwoord. Zou dat iets uit maken?

(Ik ben nog niet naar dat andere plekje verhuisd, maar als dat moet, dan zeg je het maar)
Heden, nu vraag je wel veel. Het is een Huawei, met het Android systeem. Ziggo deed ze in de aanbieding als je een Horizon kocht. Ik heb er maanden op gewacht. Het begin is toch wifi-verbinding te krijgen. De handleiding die ik gedownload heb, legt het goed uit, maar het werkt niet.

Ik heb mijn ziggo-verbinding gevonden en het WPA2 wachtwoord van onder mijn modem/router getoverd.Dat ingevuld en dan staat er verifieren, en dan: opgeslagen. Klaar dus. Maar nee hoor, als ik daarna ons forum opstart, is er geen verbinding, en ook niet met google. En die app zit er al wel op.

En dat heb ik nu zo ongeveer 20 keer gedaan en dus doe ik iets verkeerd. Het wachtwoord klopt toch echt.
Maar...... het zal mijn slechte geest wel zijn: een jaar geleden kregen wij plotseling van Ziggo een nieuw modem, ongevraagd. Het is nu een modem met router ineen, dat hadden we niet.Dit wachtwoord is nieuw en ik vul dit dus in.. Maar de rest in huis leeft nog op het vorige wachtwoord. Zou dat iets uit maken?
Ik heb nog een antwoord gevonden op jouw vraag. De android-versie is 4.4.2

Daar loopt mijn oudere Samsung tablet ook op.

Weet je zeker het goede wachtwoord te hebben gebruikt?
Want een tekentje verkeerd en de verbinding wil niet.

Maar de rest in huis leeft nog op het vorige wachtwoord. Zou dat iets uit maken?
Ik denk maar gewoon mee , word er nog een tweede router gebruikt ? Mij lijkt het dat de anderen nog op het netwerk van de oude router surfen ?
Nu onze provider levert ook zulke draadloze modems met ingebouwde router . Nu valt te zien waar die ergens geplaatst is en het signaal dat uitgezonden word niet te zwak is . Als men dan een eigen router gebruikt moet je die in de modem uitschakelen of heeft je provider die misschien zelf uitgeschakeld omdat je een eigen router gebruikt en niet de ingebouwde van je modem .

Ik heb het nog tig keer geprobeerd en als ik twijfelde of iets een 1, of een l was, allebei de mogelijkheden geprobeerd. Nada. Hij gaat verifieren, zegt opgeslagen, beveiligd met WPA2. Maar dan gaat het mis en staat er authenticatieprobleem, wat het ook is. En hij kan draadloos. Al met al ken ik die eerste pagina nu van buiten.
Maar ga maar lekker naar bed, Abraham, dat ga ik nu ook doen, want ik zit er helemaal door heen. Morgen nieuwe kansen hoop ik.
groetjes

Welterusten.
Ik denk dat we misschien een welterusten topic kunnen starten?

Ik werk ook met een huawei android maar je moet deze inschakelen en je wachtwoord ingeven wat je hebt ingevuld voor je modem,als je op je smartphone een andere invult werkt dit echter niet kate.dit moet overeen komen met die van je modem/router je kan ook via dataverkeer op het internet maar dit word in rekening gebracht 0,50 cent per 2mb

Moest het niet lukken , ik heb nog een rol telefoonkabel om aan je toestel aan te sluiten. Kun je ook al een eindje met wandelen .

04-1103_1.jpg

Haha , is maar een grapje hoor :p

Wat jammer nou dat het een grapje is! Ik wilde net om je adres vragen en dan had jij koffie kunnen zetten!

Maar al met al: mijn probleem is er nog. Ik heb een wachtwoord van een router geprobeerd, maar dat ding staat in een doos op zolder (er lacht toch niemand,hè?). En dan het wachtwoord wat onder mijn modem met ingebouwde router staat. Dat wachtwoord hoort bij het WPA-gebeuren. En er staat ook nog een onnozel woord genoemd als wachtwoord, maar dat lijkt me niks; kan heel nederland hebben. Nou, heb ik eigenlijk wel een tablet nodig?

Altijd welkom hoor om eens een tasje koffie te komen drinken en gezellig wat te kletsen !

Maar al met al: mijn probleem is er nog. Ik heb een wachtwoord van een router geprobeerd, maar dat ding staat in een doos op zolder (er lacht toch niemand,hè?). En dan het wachtwoord wat onder mijn modem met ingebouwde router staat. Dat wachtwoord hoort bij her WPA-gebeuren. En er staat ook nog een onnozel woord genoemd als wachtwoord, maar dat lijkt me niks; kan heel nederland hebben. Nou, heb ik eigenlijk wel een tablet nodig?
Waarom lachen ? Het is het eerste waar misschien anderen en ik ook zouden aan denken ! Het is het standaard wachtwoord dat de fabrikant mee levert , en velen vinden het niet nodig om dit te veranderen of het niet weten om de veiligheid dat het moet verandert worden . Wie heeft het thuisnetwerkje aangemaakt ? die zal het wachtwoord normaal moeten weten en kan het desnoods ook veranderen .

Met die ziggo-dingen ga ik morgen aan de slag. Mijn leven hangt er niet van af, dacht ik. En ik ben nu veel te moe: hard gewerkt!

ligt gewoon aan je wachtwoord die van je modem en je smartphone moeten dezelfde zijn,wil je draadloos surfen op internet

als je u ww wilt wijzigen dan moet je inloggen in je modem/router, daar dien je een soort ipadres in te vullen bij mij is dat http 192.xxx.xxx.x enkel je ww veranderen change password

hier kan je dit volgen
Netwerknaam wijzigen Cisco Wi-Fi modem | Klantenservice | Ziggo

Ik heb al even gekeken bij de tips van Swake en die van jou, Tosca. Jullie denken heel lief met me mee. . Maar soms zie ik opeens staan dat ik daarna op mijn pc en op mijn smartphone van alles moet aanpassen. Nou, ik gooi die tablet nog niet zo lief in de kliko!

Nee, ik heb allerlei getallen in de aanbieding en een is de goeie. Maar welke! Die achter op modem+router in een? Heeft de Horizon, die ik pas een maand heb, ook een getal en is dat nu de vervanger voor het vorige? De ziggo-mannen doen altijd van alles, maar cruciale informatie houden ze onder hun ziggo-petje. En de grootste grap vind ik nog dat er ergens staat: wachtwoord: draadloos. Nou, dat verzin je toch niet! Dat zal wel niet goed zijn, anders vormen ze bij ziggo een groep van miskukels!
En dus wordt het vandaag af en toe weer iets proberen, en dan beheersing vinden om het ding niet te vermorzelen. En weet je: bij mijn smartphone heb ik het gewoon gedaan, denk ik, hoewel ik me herinner, dat de man uit de Telecombinatie van alles voor me deed: je zag hem denken, wat moet dat mens nou met dit ding! En hij regelde en deed en ik stond lief te lachen en te denken: hoe heb ik hem zo gek gekregen!
Grrrr!!

Terug
Bovenaan Onderaan