WK: België moet aan de bak

België aan de bak gegaan en binnen vijf minuten tweemaal raak.
De laatste goal door een invaller: Fellaini

Wow, 15 seconden voor het einde is het 3-2 voor België door Chadli (ook ingevallen).
Overigens maakte Vertonghen in de 69e minuut het eerste doelpunt voor België.

Alle Piep-Belgen: gefeliciteerd met dit succes!!! En nu de Brazilianen even inmaken!!:p

Bij de 1-0 voor Japan zat Vertonghen er toch echt naast die had hij moeten verdedigen. De 2-0 Goed schot. 2-1 daar zat de keeper van Japan (Kawashima) er naast. De Belgen gingen meer over de zijkanten en door de lucht spelen omdat ze allemaal langer zijn dan de Japanners. 2-2 goed kopbal. En de 3-2 Counter uit het boekje.

Had ik vooraf ook fors op durven wedden, maar nu ik zo links en rechts wat 'potjes' van de Zwitsers heb gezien, beschouw ik ze een beetje als gevaarlijke outsider. (Zeker omdat 'grootmachten' als Duitsland, Spanje en Argentinië, nach hause sind gegehen)

Da's een aardige ja, maar mijn voorgevoel 'zegt' mij dat de mannen uit zuid-Amerkia over de Belgen heen gaan denderen.
Reden? Kijk naar voormalige Ajaxcieden in het Belgische elftal. Daar is op zich niks mis mee, maar die voormalige Ajaxieden (2 of 3 in het Belgische team?) hebben toch niet de individuele kwaliteit die imho 8 van de 11 spelers van Brazilië wel hebben.
Kijk daarnaast hoe De Bruine gisterenavond niet echt goed voetbalde en dan houd ik mijn hart vast voor de Belgen.

Wél leuk voor het toernooi zou zijn als én Frankrijk én Brazilië naar huis gestuurd zouden gaan worden. Krijgen we een keer een niet voorgekauwde Weltmeister………… (uit het rijtje van een stuk of 5 landen)

Ben er nog niet zo zeker van zo briljant is Brazilië nu ook weer niet. En echte tegenstand hebben ze ook nog niet gehad.

De grote vraag in verband met de komende wedstrijd tussen Belgen en Brazilianen is er een die velen bezighoudt.
Gaat Neymar nu eindelijk eens gele kaarten ontvangen voor zijn fratsen en gedrag en daardoor tijdverspilling of niet?

Heb zojuist nog even naar het speelschema gekeken en kwam / kom imho tot de conclusie dat de Belgen toch minder dan 33 1/3 % kans hebben om de halve finale te bereiken. Als ze er al in slagen om Brazilië te kloppen, dan wacht in de halve finale Frankrijk of Uruguay, vandaar dat ik denk dat óf Brazilië, óf Uruguay, óf Frankrijk, net even een maatje te groot zal blijken te zijn voor onze zuiderburen. Drie keer de duivel kietelen is misschien nét teveel van het goede...……..
Wel jammer want ik had de beker graag een keer aan een 'kleintje' zoals België of Zwitserland gegund.

Ik denk dat de Zwitsers daar anders over denken...………. :cool:
Ik vermoed dat de Zwitsers vinden dat de bal een punthoofd heeft. ;)

Vanaf dag 1 heb ik mijn kaarten gezet op Belgie. En ik ga er nog steeds van uit dat ze het ver zullen schoppen (hm!). De anderen gaan er allemaal van uit dat zij het wel zullen maken dit jaar, en dan is daar het spreekwoord van 'als 2 honden vechten om een been....".
En als ze níet verder komen, jammer dan, dan gaan ze strijdend ten onder!

iedere wedstrijd moet gespeeld worden, en daar hoort geluk bij.Tegen japan hebben ze het gewoon te licht opgenomen de eerste 75 minuten was belgie de betere tegenover japan. 2 flaters van de verdediging was genoeg om japan op voorsprong te zetten, maar we weten dat belgie een achterstand kan goed maken, dus ik zie niet in dat ze dat ook niet gaan kunnen tegen brazilie, zal een spannende match worden.

Terug
Bovenaan Onderaan