Wise Diskcleaner laat zich niet meer installeren wat nu?

HansGU

PCS Lid
Daarstraks de Wise met Revo verwijderd omdat ie te traag was geworden (via de veilige methode). Helaas laat Wise Diskcleaner zich ineens niet meer installeren, ik krijg dan de volgende foutmelding:

De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is. Raadpleeg het gebeurtenissenboek Toepassing of gebruik het opdrachtregelprogramma sxstrase.exe voor meer informatie. Dit is abracadabra voor mij, wie weet een oplossing?

Waarom heb je Wise middels Revo verwijderd.
dat was niet nodig geweest.
Gewoon de nieuwste versie ophalen bij Wise en dan over de oude heen installeren.
Makkelijker kan ik het niet voor je maken.

Maar vreemd vind ik het wel - misschien had je de instelling Grondig in Revo beter kunnen gebruiken.

Wat betreft sxstrase.exe : welke C++ C++ runtime componenten zitten er in jouw Windows?
Voorbeeld: Visual C++ 2010 Redistributable Package (x64)

C++ C++ 2015 (en oudere) Redistributabe Package (x86) maar dezelfde ook voor (x64) zou die x86 de boosdoener zijn?

Ik verwijder tegenwoordig alles met Revo, maar dat is dus kennelijk niet nodig?

is alleen 2017 niet voldoende Abraham? Moet ik al die oude ook downloaden? En over dat Microsoft account Ik heb er al een, waarom zzou ik dan een nieuw moeten aanmaken? En wordt dat nieuwe account dan ook current? Ik wil mijn oude houden.

Het zijn allemaal runtimes - ik heb ze vrijwel allemaal.

En over welk MS-account heb jij het?

Ik heb maar 1 Microsoft account (al een hele tijd), maar ik lees dat ik bij het installeren van de gegeven bestanden de kans loop een nieuw Microsoft account te moeten aanmaken? Heel vreemd wanneer je er al een hebt.

Zijn die bestanden dan echt allemaal noodzakelijk?

Zoals ik zei: het zijn runtimes die programma's nodig kunnen hebben; en je kan niet verwachten dat daarom één versie genoeg is.

Onderstaand zie je welke Visual C++ runtimes in mijn Windows 8.1 Professional zitten - ik heb dan ook geen enkel probleem dat iets het niet doet of niet wil installeren.

5b4d9e9841aa4-Visual_C%2B%2B.png

Nou, dan ga ik maar proberen ze allemaal te downloaden. Hopelijk krijg ik dan niet de melding dat ik me opnieuw een account bij Microsoft moet maken!

ik had de 20017 nog niet alle andere wel. Na instal van de 2017 versies nog steeds dezelfde foutmelding bij installeren van Wise diskcleaner

Opnieuw dezelfde foutmelding als die ik aan het begin neerschreef Abraham. Hoe is het mogelijk. Kennelijk mag ik van Wise hun spullen niet meer gebruiken :)

Je voorstel van daarstraks werkte ook niet (hetzelfde)

Navigeer naar C:\Windows\System32\cmd/cmd.exe en klik met rechts op cmd.exe en kies voor "Als administrator uitvoeren".

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.

In het zwarte venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.

Is die scan klaar, dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.

Wanneer ik in naar start ga en rechtsklik dan kan ik naar uitvoeren, maar wanneer ik dan in dat venster op command tik dan gebeurt er niets. Hoe kan dat?

Ik heb de prompt gekregen, ik kreeg alleen C:\windows\system32> daarachter stond niets meer. Daarop heb ik sfc /scannow ingetikt waarna deze tot 100% doorliep. Er werden geen bijzonderheden gevonden. Ht gekke is dat ik bij wijze van proef iets anders van Wise heb proberen te installeren namelijk Wise registrycleaner. Die liet zich probleemloos installeren! Dat is toch vreemd?

Hoera, nu een uurtje of 2 later laat het programma zich probleemloos installeren. Zou SFC toch z'n werk gedaan hebben?

In ieder geval geen probleem meer.

Abraham, dank je wel voor de moeite

Terug
Bovenaan Onderaan