Winkel zonder kassa

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvC
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 47
  • Weergaven 2552
E

EvC

Gast
Albert Heijn test kassaloze AH to Go, maar laat kassa's in reguliere supermarkt staan

In navolging van het Amerikaanse detailhandelsconcern Amazon wil ook Albert Heijn gaan experimenteren met een kassaloze winkel. 's Lands grootste supermarktketen, dochterbedrijf van Ahold Delhaize, hoopt in 2018 de eerste AH to Go-winkel zonder kassa te kunnen testen.

Lees hier verder:

595e6a412ba23-b47aa2e4-517b-4588-bfe3-6a932e2e585a.jpeg

Het lijkt me prima voor die haastige mensen en ik hoop daarvoor dat het slaagt.
Maar als je geen haast hebt, is gewoon winkelen en gewoon betalen toch wel erg leuk. Waarom zou je je haasten, als je best wel tijd hebt? Je mist veel contacten, die waardevol zijn.

De kans is groot dat wanneer dit slaagt er weer banen verloren gaan.

Dat betwijfel ik, want voor ieder mens dat achter de kassa za,t komt iemand, die de klanten helpt als het niet begrepen wordt, of als het systeem niet werkt. Het blijft mechanisch werk en er gaat vast heel veel mis (en stiekem hoop ik dat!).

Dat betwijfel ik, want voor ieder mens dat achter de kassa za,t komt iemand, die de klanten helpt als het niet begrepen wordt, of als het systeem niet werkt. Het blijft mechanisch werk en er gaat vast heel veel mis (en stiekem hoop ik dat!).

Nee het is zoals Rubensky citeerd . Ik weet niet of je het gezien hebt op TV . artikel nemen, met de smartphone scannen en een app om te betalen .
Albert Heijn test winkels zonder kassa's

Nou, dan vind ik het niks! Maar blijft toch overeind dat de contacten verdwijnen. Dit lijkt me wel wat voor als je haast hebt. Waarom zou je het anders doen? We kennen al online winkelen en nu dit. Je kunt natuurlijk altijd nog een gesprek voeren met je scanner en zeggen dat je koopzegels wilt hebben

Waar laat ik een smartphone als ik in een supermarkt iets met een app wil betalen (in mijn broekzak, echt niet)?
In de zomer een jas aandoen, echt niet. Met een touwtje om mijn nek, echt niet.

Dat touwtje, dat zie ik wel voor je zitten! En het is multifunctioneel: er kunnen wat flyers voor Piep aan, net zoals je vaak loten kunt kopen! Waarschuw me even als je begint!

En dan ook nog zo'n opklapbare opzetzonnebril dragen zoals bij dit plaatje. Opa Ed in optima forma:

595f821a66991-opzetbril.jpeg

Waar laat ik een smartphone als ik in een supermarkt iets met een app wil betalen (in mijn broekzak, echt niet)?
In de zomer een jas aandoen, echt niet. Met een touwtje om mijn nek, echt niet.

Zo gemakkelijk is het allemaal . Een voorbeeldje van De lijn hier in België
Sms-ticket - De Lijn

Je zal er verbaasd van staan hoevelen deze app gebruiken . Vandaag moest ik ook de bus nemen en stapte er een dame op de bus . Geen lijnkaart, geen abonnement en geen geld op zak . Vraagt de chauffeur heb je een smartphone op zak dan kun je jouw rit via SMS betalen . Ja kreeg de chauffeur te horen, kan u me even uitleggen hoe dit werkt . Eer de dame het wist hoe het werkte om via SMS te betalen , ik ga niet overdrijven heeft de chauffeur het haar zeker 10 minuten moeten uitleggen hoe ze via SMS kon betalen .

Zo gemakkelijk is het allemaal . Een voorbeeldje van De lijn hier in België
Sms-ticket - De Lijn

Je zal er verbaasd van staan hoevelen deze app gebruiken . Vandaag moest ik ook de bus nemen en stapte er een dame op de bus . Geen lijnkaart, geen abonnement en geen geld op zak . Vraagt de chauffeur heb je een smartphone op zak dan kun je jouw rit via SMS betalen . Ja kreeg de chauffeur te horen, kan u me even uitleggen hoe dit werkt . Eer de dame het wist hoe het werkte om via SMS te betalen , ik ga niet overdrijven heeft de chauffeur het haar zeker 10 minuten moeten uitleggen hoe ze via SMS kon betalen .

Swake, maar dat is een heel domme dame! Ze rekende er zeker op dat jij zou betalen! Hier in ons land was die chauffeur al lang de bus uit gezet!

Ik houd het maar bij een betaalpas. Desnoods is die in mijn bilnaad op te bergen (hoewel :confounded:).

Ben jij op deze krant geabonneerd, Swake? Dat is eens iets anders dan het NRC!

Ik heb het hele artikel doorgespit op weg naar de uitroep: alvast voor 1 april! Maar niks, hoor. Dus ben ik er ernstig over na gaan denken en ik heb aan het eind van deze overdenkingen maar 1 conclusie: gelet op de tekst en de plaatjes zijn er alleen maar vrouwelijke robots gemaakt!!
Ja, daar komt de aap uit de mouw: gemaakt door en voor mannen! Kost waarschijnlijk afgrijselijk veel geld. Gewoon egoisme van die mannetjes.

En nu wacht ik met spanning op jouw volgende reactie: grapje, Kate!

Ik houd het maar bij een betaalpas. Desnoods is die in mijn bilnaad op te bergen (hoewel :confounded:).

Wat is dit toch een leuk forum! We kunnen met z'n allen wel een cabaretprogramma maken!

Het is gewoon de zeer nabije toekomst.
Grote organisaties zijn altijd zoekende hoe de winst te vergroten.
Dat gaat dan ook meestal gepaard met ontslagen.
Technisch wordt het nu dan ook steeds makkelijker mensen door robots te vervangen.
Een voorbeeld uit de nabije toekomst: je eet een door robots gemaakte pizza en daarna ga je naar een café waar je door robots wordt bediend.

Dit is een voorbeeld waar ook de vrouwen wat aan hebben! En pizza vind ik lekker.

Ja, dit mag een robot doen van me, maar wat gaan die ontslagen mensen nu doen? Pizza eten? Daar hebben ze straks geen geld meer voor. Dat wordt een pizza van de Lidl voor die mensen.

Ja - daar roer je het toekomstige probleem aan.
Daarom ook dat het voorstel van een commissie van het Europa Parlement in retroaspect zo slecht nog niet is, om robotten persoonlijkheid te geven.
Want dan kan er belasting worden geïnd...........

O, dan ook maar een vakbond voor robots oprichten om CAO onderhandelingen te voeren.

Ik wil er van zijn leven niet aan, dat een robot een persoonlijkheid wordt!!!! Nooit!
Waar blijven wij dan? Op de maan?

Terug
Bovenaan Onderaan