wine/playonlinux

• Onderwerp starter Onderwerp starter Danvers
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 29
  • Weergaven 2684
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Danvers

Gast
Woord Wine heb ik al eens zien voorbij flitsen in topic.
Zelf ook al heel veel over gelezen, word meestal af geraden tot nooit gebruiken.
Zelf gebruik ik Wine/Playonlinux enkel en alleen om Pokerstars te installeren(die houden geen rekening met linux gebruikers)
Poker client zelf is 100% safe en clean !
Nu is mijn vraag loop ik gevaar?Ook als ik niet poker ?
Is vraag die me al heel lang bezig houd!
Hier zijn security mannen , benieuwd naar hun mening ;)
Mvg
Danvers

Allemaal al dikwijls gelezen!
Ok ga het effe anders vragen, dan is de tool Wine op zich niet veilig,en heeft het niks te maken met Pokerstars in mijn geval.
Mvg
Danvers

Is Pokerstars dan normaal een game in Windows?
En kan je daar dan ook online mee gaan?

Het is en blijft je eigen keuze natuurlijk.

Het is en blijft je eigen keuze natuurlijk.
Snap het antwoord niet goed hoor!
Kan alleen maar zeggen in al die jaren,dat ik sporadisch poker speel in Linux, nog nooit problemen heb ondervonden!
Daarmee eens die vraag gesteld over Wine(witte wijn mag ik wel:cool:)...en Pjotr is de paus toch niet.
Ga echt mijn petje te boven, waar om Wine onveilig is.
mvg
Danvers

Ik ken die game niet - speel geen poker.
Ik vermoed dat Pjotr vooral Microsoft Office in zijn achterhoofd heeft zitten.
Want ook voor een niet geupdated MS Office pakket zijn plenty virussen in omloop.

Ik vermoed dat Pjotr vooral Microsoft Office in zijn achterhoofd heeft zitten.
Want ook voor een niet geupdated MS Office pakket zijn plenty virussen in omloop.
Is zeker 100% juist wat office betreft.
Als ik morgen zeg tomaten eten , is niet gezond en niks meer ,ja daar heeft geen mens iets aan toch.
Zo lees ik ook Pjotr , Wine is niet ok,maar veel wijzer word ik niet!!!
Mvg
Danvers

Kan alleen maar zeggen in al die jaren,dat ik sporadisch poker speel in Linux, nog nooit problemen heb ondervonden!

Als dat zo blijft hoef jij je toch geen zorgen te maken!

pokerstars is een windows .exe bestand . Als je het speelt in een linux distro die naast Windows is geïnstalleerd , een dualboot dus, ja dan loop je gevaar . Speel je het op een systeem waar alleen Linux is op geïnstalleerd loop je geen gevaar .

Abraham , danvers bedoelt dit .

Dan zijn we er uit; denk ik zo.

pokerstars is een windows .exe bestand .
Dank u wel,wist ik niet!
Als je het speelt in een linux distro die naast Windows is geïnstalleerd , een dualboot dus, ja dan loop je gevaar
Enkel door de tool Wine dan?
Speel je het op een systeem waar alleen Linux is op geïnstalleerd loop je geen gevaar .
Zo heb ik toch ook Wine nodig,zie echt het verband niet!Blijf met de vraag zitten waar is het gevaar?
Mvg
Danvers

Zo heb ik toch ook Wine nodig,zie echt het verband niet!Blijf met de vraag zitten waar is het gevaar?
Mvg
Danvers
Decenia lang heeft Microsoft Linux beschuldigt dat het Windows systemen met malware besmet . Windows uitvoerbare bestanden die een virus bevatten voor windows geschreven en met administratorsrechten worden uitgevoerd gaat het virus zich activeren . Zulke virussen zijn geschreven voor windows systemen te infecteren . Zo zijn er virussen voor windows die zichzelf kunnen kopiëren en zich gaan kopiëren naar de Windows partitie . En daarom word het gebruiken van Wine in Linux niet echt aangeraden als je Linux naast windows draait .

Het lijkt mij stug dat een in Wine opgelopen virus zich kan kopiëren naar een eventueel aanwezige Windows partitie.
Kan je daarvan wel of niet voorbeelden geven?

Lijkt mij ook heel straf!
Mijn gedacht is dat Wine wel veilig is,als je programma's gebruikt die in Windows geen problemen geven.
Ga je ook geen problemen hebben met Wine,wel je prog uptodate houden natuurlijk!
Al de jaren dat ik Wine gebruik,nooit iets van problemen gehad!
In Zorin12 is het zelfs standaard!
Mvg
Danvers

Laatst bewerkt:
Inderdaad zeer straf, zeer eenvoudig zeker !
Een voorbeeld dan maar . Een worm . Het is niet echt een virus maar word wel onder de categorie virussen gerekend .
Microsoft Office 2007 op Ubuntu in Wine handleiding.

Via Wine MS Office 2007 installeren en dan met Word bijvoorbeeld een document openen waarin een worm verscholen zit . Wat gaat die worm doen want die verspreid zich zonder tussenkomst van een mens . Die gaat zichzelf kopiëren en kan zich kopiëren naar de Windows partitie als linux naast windows op dezelfde HD geïnstalleerd staat . En eens de worm zich op de Windows partitie bevind gaat deze zich verder kopiëren via het netwerk en ja zelfs via het adresboek van je e-mail programma .

Via Wine MS Office 2007 installeren en dan met Word bijvoorbeeld een document openen waarin een worm verscholen zit .
Allemaal goed en wel,maar ergers heeft Wine daar weinig mee te maken.
Want als ik zelfde doe met Win 8.1, ja dan de worm heeft de mij ook te pakken!Zo dus je moet zo wel met Wine of in Windows,gewoon heel goed opletten wat je doet toch!

Heb ook nog niet veel topics gelezen,van ben besmet door Wine!!!
Ben niet bang met mijn PS;)
Mvg
Danvers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan