Windowsfx op oude laptop (2007)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ShadyAngel
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 18
  • Weergaven 3032

ShadyAngel

PCS Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Waarderingsscore
1.246
Punten
113
Leeftijd
65
OS
Windows 11 Pro
Is deze laptop (HP Pavilion dv9530eb) nog geschikt voor windowsfx ?
Anders misschien een HP Notebook 17-ab002nb, maar deze laat ik liever nog op windows 10.

Als die geschikt is wel, draait overigens prima op windows 7.
Van de 2 andere blijft de 2e HP op windows 10, de MSI gaat mettertijd naar windows 11.

Ik ben meer geïnteresseerd in Windows omdat die op Windows lijkt. Ikheb geen zin om alles van vooraf aan te moeten wennen , leren.

WindowsFX is lijkt op Windows 11, waarin je de keuze hebt om één van de drie mogelijke startmenu's kan instellen.
Windows FX is gebaseerd op Linux Mint.
Het wil wel betaald worden:

Met 2 GB werkgeheugen zal het notebook vele malen sneller zijn met Linux dan met Windows.
Alleen in het opstarten zal je een wereld van verschil bemerken.

Kijk eens naar Zorin, dat kun je out of the box een windowslook geven en t Nederlandstalige forum is nuttig

Ik ben meer geïnteresseerd in Windows omdat die op Windows lijkt. Ikheb geen zin om alles van vooraf aan te moeten wennen , leren.
Die WindowsFX is gewoon Ubuntu met een jasje van Windows.Wat je zelf ook kunt maken als je handig bent heb het eens gedaan met ZorinOS dan kun je kiezen bij opstart Zorin of WindowsFX.

Laat Linux eruitzien als Windows 10

Op het Ubuntu NL forumwas er zelf een internet trol die beweerde dat ilegaal was ..juist niks van aan het bestaat nog steeds.
Maar voor jouw laptop is de tip in #4 top.
En eerst uittesten met de Live versie staat het je niet aan dan maar lekker andere testen .
Volg deze handleiding
Laat je ook niet bang maken door de terminal hoor als het voor gewoon gebruik is hoef je daar nooit te zijn.
Gooi die laptop zeker niet in de kliko je mag hem brengen :)
Succes.....

We zijn ondertussen een stuk verder in de tijd,
ik ben benieuwd ernaar wat @ShadyAngel met die oude laptop heeft gedaan?

WindowsFX staat erop maar ik vind de specs van de laptop te laag en wil er geen geld meer insteken.
Geheugen is slechts 2GB en de HDD 320GB.

Ik snap niet dat Windows met 2GB lekker zou draaien in dat notebook.
Windows FX als gratis versie draait maar dertig dagen, volgens de website.

Hoe draait dat besturingssysteem nu op zich, soepel dan wel niet soepel?

Het werkt maar niet al te vlot.
Begin augustus geïnstalleerd en draaid nog tot op heden.
De andere laptop die het wel zou kunnen laat ik nog op windows 10 pro omdat die nog een ingebouwde DVD speler heeft die ik nog gebruik om films af te spelen naar mijn TV.

Kijkend naar wanneer je ongeveer die klapkoffer hebt gekocht,
denk ik dat ie toen met Windows Vista kwam?

Ja vergeten de 21 is er al :)

Zal iets voor de kerstperiode worden.
Het is net de drukste periode van het jaar op mijn werk. Na nieuwjaar betert dat.

Terug
Bovenaan Onderaan