Windows XP nog volop in gebruik!

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.990
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Het nieuwste vliegkampschip van de Britten, de Queen Elizabeth - is bezig met proefvaarten en de computers in dat miljarden kostende schip draaien op Windows XP.
Ook de atoomduikboten van de Britten draaien nog op XP.

De Londonse politie gebruikt ook nog steeds een 18.000 PC's met Windows XP.
Men is thans al een tijd bezig om de boel te upgraden naar Windows 8.1 - echter loopt men hier al maanden achter de planning aan - het had dit voorjaar al klaar moeten zijn.
Zo'n 10.000 PC's draaien ondertussen op Windows 8.1.

Niets verbaast mij tegenwoordig meer! Ik las laatst dat een deel van de Amerikaanse veiligheidsdienst nog met floppy's werkt! Wij doen het nog niet zo slecht hier!

En wat betreft de atoomraket silo's in de USA - de computers daarvan stammen uit de begintijd van de personal PC opmars en die raketten moeten bediend worden middels die hele grote slappe floppy's.
Men schijnt nu besloten te hebben een en ander te gaan moderniseren, maar dat gaat een dertig jaar duren en miljarden kosten.

Niets verbaast mij tegenwoordig meer! Ik las laatst dat een deel van de Amerikaanse veiligheidsdienst nog met floppy's werkt! Wij doen het nog niet zo slecht hier!
Als jer nog eentje hebt staan zo een desktop met nog van die 5,25 inch floppy's zonder harde schijf nog , IBM bied er fortuinen voor.

Als jer nog eentje hebt staan zo een desktop met nog van die 5,25 inch floppy's zonder harde schijf nog , IBM bied er fortuinen voor.

Lol.

Het is ook wel echt bizar dat men dan niet eens verder kijkt dan al die pc's los te voorzien van een nieuwe Windows. Zeker als het gaat om alleen maar "kantoorwerkzaamheden" waardoor de pc's niet van hun plek hoeven zijn er toch andere oplossingen te bedenken.

Terug
Bovenaan Onderaan