Windows Polaris en Andromeda OS

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 augustus 2016
Waarderingsscore
6.973
Punten
113
Leeftijd
70
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender
FW
Windows Firewall
Microsoft schijnt bezig te zijn met de opvolger voor Windows 10.
Conform de geruchten gebruikt de nieuwe versie het UWP (Universal Windows Plattform),

De nieuwe platforms steunen op Windows Core OS, een modulair systeem, waarop dan Polaris (Desktops en notebooks) of Andromeda OS voor mobiele apparaten draait.

Windows Polaris wordt de opvolger van Windows 10 en wordt mogelijk al in 2019 uitgebracht.
En komt ook een Professional versie daarvan uit.

Windows Polaris zal nog weer sneller zijn dan Windows 10 en ook weer een stuk veiliger.

Het is niet mogelijk van uit Windows 10 een upgrade naar Polaris te doen.
Polaris wordt geheel 64-bit en is dus niet toepasbaar op oude computers die enkel een 32-bit processor hebben.

Ga er maar van uit dat ook Windows 10 echt niet wordt opgevolgd door een op dat nieuw modulaire platform gebaseerde versie.
Weet dat in Windows 10 in de basis de dezelfde kernel draait zoals die in 1995 met Windows 95 werd geïntroduceerd.

Ook zal de driver cache van Windows 10 steeds groter worden, om compatibel te blijven met de modernste hardware.

Ga er maar van uit dat ook Windows 10 echt niet wordt opgevolgd door een op dat nieuw modulaire platform gebaseerde versie.
Weet dat in Windows 10 in de basis de dezelfde kernel draait zoals die in 1995 met Windows 95 werd geïntroduceerd.

Ook zal de driver cache van Windows 10 steeds groter worden, om compatibel te blijven met de modernste hardware.

is dat Windows 11 of niet ?

Welke versie nummering als opvolger voor Windows 10 uitkomt ligt nog in de toekomst verborgen.

Ik heb alleen maar aannemelijk proberen te maken dat Windows 10 mijn inziens uiteindelijk opgevolgd zal gaan worden.

@Abraham die Windows ga ik nooit mee maken want ik ga dit jaar over stappen op mac os want Windows 10 tegels zijn zo een ramp en de volgende Windows denk ik ook.

Nog nooit van ClassicShell gehoord?

Kunnen jullie nu ook aan mij uitleggen wat het betekent? Komt er nu een opvolger voor Windows 10 of niet? Ik dacht dat we nou net in rustig vaarwater waren gekomen, met alleen af en toe een meterslange update.

Maar ik was hier al bang voor: zelfs als het helemaal niet nodig is, moet er beslist iets nieuws komen, want anders ben je als ontwikkelaar geen knip voor je neus meer waard! Wat een treurig bestaan hebben die lui eigenlijk, vinden jullie niet? Ze hebben geen tijd om van hun laatst verworven speeltje te genieten!

Het laatste nieuws:

Codename Polaris: The future of Windows on PC

Terug
Bovenaan Onderaan