Windows Insider worden

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
4.074
Oplossingen
1
Reactiescore
2.094
Punten
423
Vind je het leuk om Windows 10 te testen dan kun je lid worden van het Windows insider programma

Dat kan, je kunt je aanmelden via: https://insider.windows.com/en-us/about-windows-insider-program

Uitleg wat Windows insider programma inhoud:

Wat is het Windows Insider-programma?

Het Windows Insider Program is een gemeenschap van miljoenen van de grootste fans van Windows die als eerste te zien krijgen wat de volgende stap is. Windows Insiders draaien previews van het platform, genaamd Windows 10 Insider Preview Builds, geven vervolgens feedback en gaan direct met onze engineers aan de slag om de toekomst van Windows vorm te geven.

In onderstaande video wordt er nog meer uitleg over gegeven. Soms is iets zien in een video net iets prettiger.

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
4 aug 2016
Reacties
2.653
Reactiescore
324
Punten
258
Ben al jaren lid van die club. Wel even een tip voor iedereen die eraan wil beginnen. Zet een virtual machine op waarin je dit soort dingen gaat testen. Test het nooit op je computer voor dagelijks gebruik. Zo vermijd je vervelende problemen.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reacties
4.074
Oplossingen
1
Reactiescore
2.094
Punten
423
Dat is precies hetgene waarom ik het nog niet heb, ik vind een virtueel machine best ingewikkeld. Ik zou het op mijn test-pc kunnen doen, maar die gebruik ik zelden.

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
4 aug 2016
Reacties
2.653
Reactiescore
324
Punten
258
Virtual machine is zeer eenvoudig. Als je het eenmaal weet. 1 keer doen en je weet alles. Uiteraard kan ik je stap voor stap helpen. Start maar even een topic of stuur me een PB.

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Reacties
699
Reactiescore
199
Punten
43
Leeftijd
62
Ik ben ook al vele vele jaren betatester in het Windows Insider project. Ik draai insider-versie op mijn testpc die ik ook gebruik voor het testen van diverse (al dan niet nieuwe) programma's. Het is tevens mijn backup-pc voor mijn reclamebureau. Ik werk dan ook regelmatig met Acronis True Image op die pc. Het is een intel core i5-9700 met 32Gb DDR4 Ram, 256Gb SSD (m.2) + 1Tb SSD (SATA), NVidia GTX 1050ti ... kortom leuke test-configuratie met behoorlijk wat power.
Standaard configuratie is een kloon van mijn hoofdpc met alle officiële software geactiveerd. Hiervan maak ik na elke bijwerking een image (steeds via Acronis True Image) naar de D-schijf.
Tweede configuratie is de Windows insider setup die ik ook gebruik als test-configuratie voor derden software of dingen die ik hier op het forum ontdek/bijleer. Daarvan het ik "schone" image en een testpc-image.
Dus ik heb op de D-schijf in een mapje van Acronis steeds 3 images staan waartussen ik kan switchen. Bij deze pc-configuratie duurt zo'n switch meestal maar een drietal minuutjes.
Dit is dus mijn manier van werken op de tweede pc. Er zijn inderdaad misschien wel andere/betere manieren maar voor mij is de switch met Acronis True Image de makkelijkste. Oh ja, ik gebruik geen incrementele met vaste momenten maar telkens een volledige éénmalige image waarvan ik de vorige versie meestal nog een weekje of twee bijhoud. Plek genoeg op de terrabyte.
Ik hou er ook aan om aanmerkingen op de Windows Insider versie steevast te melden aan Microsoft. Hier zijn toch al verschillende dingen doorgestroomd naar de finale versie van Windows (vb aanpassing van het startmenu).

Bovenaan Onderaan