Windows Defender W 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 9
  • Weergaven 722

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
396
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Omdat ik al een ander virus-programma heb geïnstalleerd heb ik Windows Defender volgens de richtlijnen van MS in het register geblokkeerd. Ik zie dan hetzelfde plaatje als bij de instructie:
5b1e618b56617-No.001.jpg

Toch merk ik dat bij het ophalen van een ander programma die Windows Defender nog actief is, en moet ik iets aanklikken dat het te vertrouwen is. Hoe zit het nu?

Hoi - een tiidje geleden toen ik Windows 10 Professional in mijn notebook had heb ik Windows Defender middels Opties > Beveiliging kunnen deactiveren (ook de Windows Firewall).
Maar ik heb het idee dat dit in de laatste nieuwe versie van Windows 10 (1803) mogelijk niet meer kan.

Als je Professional versie gebruikt dan is het alsnog makkelijk te realiseren: Windows Defender Antivirus in of uitschakelen in Windows 10

dank je wel. E.e.a. kan kloppen want als ik FRST laat lopen (om te zien of ik die hack-tool voor office nog heb) komt er een melding:
5b1e6bf75793b-No.001.jpg

"deze app = FRST"maar daar kan ik dus verder als ik Meer informatie aanklik etc.
zeg maar om verder FRST te downloaden.
Vandaag (andermaal) een officiële versie van Office 2016 geïnstalleerd, maar dan zie ik toch in te logjes van FRST (verder heb ik daar niks mee gedaan) dat die hacktool nog ergens zit, met alle bijbehorende waarschuwingen. Ook nog allerlei dingen in die logjes als Panda, en andere progjes die ik al lang niet meer heb.
Wat is wijsheid?

Zoals jij mogelijk weet gebruik ik met volle tevredenheid Windows 8.1 Professional met Start8 van Stardock en als beveiliging ZoneAlarm Antivirus en Firewall (Free version) en als beveiliging in Firefox de McAfee Webadvisor die ook downloads controleert.
Smartcreen van Microsoft deactiveer ik altijd - dit tool leert nauwelijks.

Na al die jaren dat Farbars FSRT al bestaat en duizenden en duizenden keren gedownload is, vlagt MS Smartcreen dit tool nog steeds af!

Tja, ik heb nu eenmaal op alle pc's /laptops hier in huis Windows 10. Jouw advies in # 2 had ik al eens eerder gezien. Lastig is dat de adviezen wat "cryptisch"= onduidelijk zijn. Ik lees: Windows Defender UITSCHAKELEN = "bovenste rondje aangetipt" , en ik zou dan geen meldingen meer ontvangen van Windows Control Center. Dit bedoel ik:
5b1e7863563ce-No.001.jpg

Maar - en daar ging het hier ook om - Hoe kom ik te weten of dat KMS-hacktool ( en andere ongewenste registerresten zoals van Panda en nog meer) nog werkzaam zijn? Bij installeren van Kaspersky antivirus (inmiddeels dus Avast geworden) liep de pc ook aan tegen Avira-resten.

Dat krijg je vanzelf als je blijft rommelen met dan weer deze en dan weer die antivirus.
Zone Alarm Free werkt ook met Kaspersky, dus voor mij zit dat wel snor.

Als jij ClassicShell nog in Windows 10 gebruikt als startmenu - dan wordt dat mogelijk een beveiligingsprobleem in de toekomst, omdat de ontwikkeling is stopgezet.

Start 10 van Stardock kost een paar euro - maar dan heb je een heel mooi startmenu met vele opties.

Wat je kan doen is een scan doen met de Eset Online scanner.
Die gebruik zelf ook af en toe.

ik wist niets van Stardock af, zal eens kijken. En een Eset online scanner doen. dat Classic shell er mee ophoudt was mij inderdaad bekend. Helaas.

In het verleden ging ik nog wel eens af op je adviezen voor wat betreft "het beste Antivirus"programma. Daar was meen ik o.a. ook bv. Panda, Avira en kaspersky bij, maar Kaspersky liet zich bij mij niet vermurwen. Ook programma's als WiseDiskCleaner vielen onder dat advies.
Als ik naar de wat lawaaierige filmpjes van Start10 kijk (is dat hetzelfde als Stardock?) dan lijkt het er in eerste instantie op dat de iconen gegroepeerd worden op je bureaublad.Welgeteld heb ik ongeveer 30 iconen op een redelijk groot scherm, dus dàt zou niet hoeven voor mij. Maar krijg ik ook een "klassiek" opstartmenu als ik op de Windowstoets klik?

Dat Stardock START 10 bevat verschillende stijlen - Windows 7 en strakker tot een gemodificeerd Windows 10 gebaseerde stijl.
En nee, de icons op het bureaublad blijven gewoon staan.
Verder werkt het precies als ClassicShell, dus ook met de Windows toets.

Voor het groeperen van Icons heeft Stardock een ander programma.

Ikzelf heb geen snelkoppelingen op mijn bureaublad, die zitten in een werkbalk gegroepeerd onder de naam Desktop.

Terug
Bovenaan Onderaan