Windows Defender voor Google Chrome

Windows Defender voor Google Chrome

Microsoft denkt niet altijd alleen aan zijn eigen producten zoals de Browser Edge.
Via een browserextensie kunt u de bescherming van Windows Defender uitbreiden in Google Chrome.
Microsoft overtroeft hiermee Google's surfbescherming in Chrome.
De gratis Windows Defender Browser Protection kan eenvoudig worden geïnstalleerd als een uitbreiding door Chrome-gebruikers.

Bescherming tegen phising aanvallen door de drie meestgebruikte browsers:

5c57fcaf2c944-Windows_Defender.png

Tests tonen aan dat Defender snel bij gemanipuleerde websites met een duidelijke waarschuwing komt.
De bescherming is gebaseerd op reputatieverzoeken van websites. Microsoft onderhoudt hiervoor een uitgebreide database van niet-vertrouwde websites.
Google doet hetzelfde met Safe Browsing, maar de bedrijven wisselen geen gegevens uit.

www.chip.de%2Fii%2F1%2F0%2F6%2F6%2F2%2F2%2F1%2F5%2F8%2FScreenshot__210_-51e66740ceb14a0b.png

Download: Windows Defender voor Chrome

K

Kate

Guest
Twee vragen. Ten eerste: als je al tevreden bent mer Kaspersky, voegt deze Windows Defender dan nog iets toe en mogen ze dan samen aan de slag zonder herrie?
En ten tweede: ik heb zaterdag een pagina's groot stuk gelezen over wat Google allemaal van je weet én hoe ze er gemakkelijk aan komen. En het was niet mis!! Als je nu weer een extensie toevoegt, geef je dan weer meer van jezelf prijs? Het zal wel niet gaan vanuit een soort maatschappelijke overtuiging, denk ik.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Deze extensie zend enkel bestanden naar de cloud zonder enige gebruikersinformatie.
Dus gebruik je Chrome, dan internet je met de nieuwe extensie nog weer veiliger.

Ik denk dat Firefox gebruikers deze extensie ook graag willen hebben!

ShadyAngel

Enthousiast Lid
Lid geworden
12 sep 2018
Leeftijd
61
OS
Windows 10 64 bit pro
AV
Norton Security
FW
Norton Security
Defender is bij mij uitgeschakeld omdat ik Norton Security Premium draaiend heb. Moet ik deze dan extenties dan nog extra installeren voor Edge, Chrome en Firefox?

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Vaag. Waarom moet er een speciale browser extensie zijn voor Chrome? Avast heeft bijv. ook een browserextensie maar die werkt in alle browsers meteen.
Dus vreemd dat Defender dit dan alleen voor Chrome doet en niet meteen voor alle browsers.

Abraham54

Beheer
Team lid
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
67
OS
Windows 10 Professional x64
AV
Ziggo F-Secure antivirus
FW
ZoneAlarm Free Firewall
Het gaat om het voorkomen van phising aanvallen.
In het originele bericht zien je hoe standaard dit is bij de drie browsers, waarbij Edge met kop en schouders boven de andere twee browsers staat.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Dat was de vraag niet. Ik weet dat het om het voorkomen van Phishing aanvallen is.

Mijn vraag was heel duidelijk. Waarom maakt Defender niet een plugin die in alle browsers werkt, dus Edge, Chrome en Firefox, zoals Avast dat ook doet?
Waarom beperkt Defender zich tot Chrome?

HansGU

Enthousiast Lid
Lid geworden
5 dec 2016
Leeftijd
77
OS
Windows 10 Home
AV
F-Secure en Windows Defender
FW
Windows
Over dit onderwerp nog een andere vraag.
Ik gebruik de betaalde Realtime bescherming van Malwarebytes, Kan ik dan de Windows defender toevoeging gewoon links laten liggen? (deze lijkt dan nutteloos voor mij)

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Nee, Mbam is volgens de diverse testsuites nog (steeds) geen volwaardig antivirus tooltje en daarnaast 'scoort' Windows defender ook nog steeds middelmatig in de diverse testsuites.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Welke testsuites bekijk jij zoals? Want ben wel benieuwd naar sites met Malware Bytes als scanner. Wel graag wat onafhankelijke, geen betaalde zoals Softwarelabs.

Ik kijk zelf meestal op deze site omdat die vrij onafhankelijk is.
Dan zie je ook dat het over het hele jaar erg wisselt maar de meeste scanners erg bij elkaar in de buurt liggen. Microsoft schiet er inderdaad weer uit af en toe, maar staat toch in het tweede rijtje uiteindelijk met 3 sterren tussen scanners als Eset, F-Secure, Panda en Symantec.

Malware Bytes helaas dus niet meegenomen in deze test. Bij AV-test.org komt hij er ook niet zo goed uit helaas.
Grappig daar is echter weer dat Windows Defender daar niet slechter uit komt dan de zogenaamd beste en betaalde Kasparsky.

Dat geeft toch wel sterk het idee dat het er maar net aan ligt op welke testsite dat men kijkt.
Maar het lijkt er inderdaad op dat ze de afgelopen tijd aan het afzakken zijn geweest.

quandor

hondje
Lid geworden
23 aug 2017
Idd. AV en bij AV zijn er ook 'merken' die niet veel 'schommelen' maar eigenlijk altijd boven komen drijven. Microsoft behoort daar niet toe.

Black Tiger

Moderator
Team lid
Lid geworden
6 aug 2018
Website
www.satellitefun.org
OS
Windows 10 Pro
AV
AVG
FW
Windows Firewall
Nou.... als ik naar de testcases grafieken kijk, komt Microsoft ook vaker boven drijven behalve dan in november.
En in juli en augustus zelfs beter dan AVG en Avast die je ook altijd boven in testen ziet staan. September is ook een test waar er veel meer de mist in gingen en MS toch 100% scoorde. Maar de overall protection rate is ronduit bagger. Maar dat valt wel te verwachten inderdaad.
Zelfs mijn Emsisoft valt zwaar tegen terwijl die toch ook een tijd een echte topper was en nog wel een betaalde scanner.

Het valt mij meer tegen dat merken als Panda, Eset en F-Secure ook maar middelmatig scoren.

Bovenaan Onderaan