Windows Creator Update Herfst 2017

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 38
  • Weergaven 4943
Microsoft heeft bekend gegeven dat de nieuwste Creator's Update vanaf 17 oktober aanstaande beschikbaar komt.
De versie van Windows 10 na die update bedraagt dan 1709.

Er verdwijnen een aantal onderdelen uit Windows 10 met deze update.
En af te wachten is hoeveel problemen door deze update weer gaan ontstaan.

Onder de naam "Fluent Design System" komt in Windows 10 weer transparantie beschikbaar.
Taakbeheer krijgt er een nieuw onderdeel: de video kaart.

De vorige ging als een speer! Ik denk er maar positief aan. Zou hij automatisch mijn huis binnen komen, of kan ik hem nog buiten laten staan? Bij die van de lente heeft een deel van het volk geaarzeld en soms afgewezen.

Toch ben ik het met Abraham54 eens dat het afwachten is hoeveel problemen er gaan ontstaan. Waarom nu omdat Microsoft het updaten van Windows nog altijd niet stabiel heeft kunnen krijgen. Dit blijft een zeer kwetsbaar deel van Windows.

Ja, ik meld me vast niet als vrijwilligster voor de 1e plaats! Maar ik weet nog niet hoe het zal gaan: bij de vorige duurde het heel lang voordat je las dat je in aanmerking kwam. En dan nog kon je zeggen: hou maar dat ding.

Zou dat weer zo gaan, of is hij via automatische updates plotseling een deel van mijn pc?

De uitrol zal weer op dezelfde manier gaan vermoed ik. Voor de mensen die na de release datum niet meer kunnen wachten is er natuurlijk de mogelijkheid om de update handmatig binnen te halen.

Ook nu weer zullen eerst de meest moderne computers in aanmerking komen voor deze grote update. Die zullen de update het eerst automatisch krijgen aangeboden.
Aan de hand van gerapporteerde problemen zal Microsoft deze Fall Creators Update weer aanpassen, zodat hij ook geschikt is voor computers met andere/mindere specificaties.
En ja, Microsoft weet (deels) wat voor hardware er in jouw computer zit. Na de eerste installatie van Windows 10 wordt er een 'vingerafdruk' van je systeem naar Microsoft verzonden. In die vingerafdruk staan sommige kenmerken van je hardware. Die vingerafdruk blijft opgeslagen op de servers van Microsoft.
Stel dat jij ervoor kiest om Windows 10 helemaal opnieuw te installeren vanwege grote problemen. Je hoeft dan na die verse installatie Windows 10 niet zelf te activeren. Na installatie van Windows 10 zal automatisch contact worden gezocht met de servers van Windows 10. De 'vingerafdruk' zal worden herkend en Windows 10 zal dan automatisch geactiveerd worden.
Ik noemde het nu even een 'vingerafdruk', maar het heet, dacht ik, een unieke identifier van jouw hardwarecombinatie.

Er wordt daar wel veel van je opgeslagen, denk ik. Af en toe, bij iets wat niet dadelijk lukt, komt er een vraag van Microsoft of ik mijn probleem wil opsturen. Dat doe ik nooit, omdat ik dan het gevoel heb dat ze met me mee kijken in mijn laptop.
Maar ach, dat doen ze dus via mijn 'vingerafdruk' toch wel. En soms vraag ik me echt af: is dat meekijken nu om me eventueel bij te staan of te redden, of is het (misplaatste? ) nieuwsgierigheid om me eventueel aan de paal te nagelen of mijn pc te vernielen?

Wanneer jij toestemming geeft om problemen te rapporteren/versturen aan Microsoft, zal Microsoft jouw rapportage gebruiken om Windows of onderdelen daarvan, zoals apps, te verbeteren. Je zult dus niet zelf onmiddellijk een oplossing voor je probleem krijgen, maar er wordt vaak (soms pas veel later) wel wat mee gedaan, zeker als veel mensen diezelfde problemen op die manier rapporteren. In een volgende versie van Windows 10 kan dan die app waar jij problemen mee had, opeens verbeterd zijn, zodat jij er geen problemen meer mee hebt.
Ik weet echter niet wat er dan precies wordt verzonden aan Microsoft. Ik vermoed niet veel meer dan de foutmeldingen die ook in de logboeken van Windows staan, maar zeker weet ik dat niet. Ze gaan in ieder geval niet in je pc kijken naar je persoonlijke bestanden.

Ik verzend ook zo min mogelijk naar Microsoft gewoon omdat ze daar al zoveel van je weten!

Kijk, Porrelaar vindt dat het een hele goede en barmhartige daad is om rapporten ed. wel aan Microsoft te sturen. Je helpt ze om te verbeteren wat ze zelf nog niet gezien hebben.

En Rubensky vindt dat ze al genoeg van me weten en dat ik dus wel lekker op mijn rapporten kan blijven zitten en niks sturen moet.

Nu zit ik mooi met de gebakken peren want jullie zijn alle twee voor mij de spreekwoordelijke goeroe en ik kan niet twee richtingen uit leven. Wat nu!!! Kom vanuit jullie computertoren en zeg wat de juiste weg is om te bewandelen.

Het is en blijft een eigen keuze om het al dan niet te doen. Ik doe het niet omdat ze al voldoende weten. Daarnaast weet je nooit zeker wat ze met je data mogen doen. Ik installeer vaak Windows maar heb nog nooit de algemene voorwaarden gelezen. Daar zal vast het een en ander instaan.

Daarnaast vind ik dat wanneer ze iets van mij nodig hebben ze daar beleefd om kunnen vragen.

Over het wel of niet verzenden van gegevens naar MS is al veel geschreven en dus ook gelezen.
Niet algemeen bekend is het gegeven, dat op het moment dat Windows internet verbinding maakt, er daarover een seintje naar Microsoft wordt doorgegeven.

@Kate,

Je kan gewoon je Windows Foutrapportage aan laten staan hoor, je kan zelf voor je gevoel instellen hoe je het wil:
Instellingen aanpassen.

@Rubensky
Als niemand dit zou doen hoe komt er aan aan een oplossing voor een probleem (dit kan ook jou probleem zijn).
Het is niet alleen voor de werking van je Windows maar ook voor het samen werken tussen je Windows en geïnstalleerde programma's.
En het achterdochtige wat wel en niet word verzonden daar hoef je je niet druk om te maken alles van je systeem is toch al bekend bij Windows.
Lees het volgende ook een rustig door
Klik.

Dan over de nieuwe update "Windows 10 (Fall Creators Update)" je kan hier wel druk om maken maar je moet er toch mee leren leven, standaart gaat
gaat het toch 2 maal per jaar gebeuren en zolang alles in je pc klopt heb je geen last van een update.

@Rubensky
Even terug komen op:
>>>Toch ben ik het met Abraham54 eens dat het afwachten is hoeveel problemen er gaan ontstaan. Waarom nu omdat Microsoft het updaten van Windows nog altijd niet stabiel heeft kunnen krijgen. Dit blijft een zeer kwetsbaar deel van Windows.<<<
Jij wil toch mensen helpen om van hun problemen af te komen dan zou je toch anders moeten denken lijkt mij en zo snel de update er is om die te installeren en kijken hoe de werking is. Hierdoor kan je dan de onwetende TS helpen (desnoods haal je de update binnen in een VM systeem).
Je leert pas als je zelf bv de update al binnen haalt, dat is het zelfde met malware je leert pas als je het zelf live mee maakt.
Dus de instelling afwachten tot is niet de gedachten voor iemand die graag de problemen van een ander wil oplossen.

Abbs,

Ik denk dat het aan jou wel gegeven is om beter te interpreteren wat er staat! Waar staat dat ik de update niet binnen haal? Waar staat dat ik langer dan de eerste datum zal wachten met het installeren van de update? Waar staat dat ik deze niet in een VM zet om hem te testen? Waar staat dat ik de werking niet zal testen?

Hierboven zomaar even een paar vragen om je lezing te weerleggen. En te lezen wat er staat!

Want nee, ik wacht niet met het installeren. En ja, ik ben lid van het insider programma van Windows en test zodoende zelfs de testversies van updates en Windows die uitkomt.

Ja, ik gebruik wel een VM om een paar dagen te testen alvorens in mijn "Live omgeving" met de update aan het werk te gaan. Waarom? Nu omdat het gemakkelijker is om een probleem in een VM te hebben dan direct in de Live omgeving.

Wat bedoel ik dan met bericht #4? Dat er zeker weer problemen zullen gaan ontstaan met de update. En tevens met het binnenhalen van de update. Je kent waarschijnlijk de problemen met de Windows update functie zelf ook. De werking van de functie is niet altijd om over naar huis te schrijven.

Waarom maak ik dit bericht op deze manier? Nu, omdat je allerlei zaken impliceert die er absoluut niet staan!

Zoals ik jou antwoorden lees kom het onzeker over en neem je een afwachtende houding, en ja nu je het zegt ik zie niet dat je wacht.(dus dat neem ik terug)
Maar de problemen over de updates waar jij het over heb is niet zo dramatisch als je schrijft, als alles op de pc klopt is het vaak geen probleem.
Waar maak jij dit uit: "Waarom nu omdat Microsoft het updaten van Windows nog altijd niet stabiel heeft kunnen krijgen. Dit blijft een zeer kwetsbaar deel van Windows".

Dan over de Windows Foutrapportage waarom niet toestaan jij wil toch ook van bepaalde problemen af die hierdoor kunnen worden opgelost.

Waar ik dat uit opmaak? Uit het feit dat ik het al vaak ben tegengekomen en heb gelezen dat Windows update problemen geeft bij het downloaden en installeren van updates op net (op)nieuw geïnstalleerde computers.

Waar ik dat uit opmaak? Uit het feit dat ik het al vaak ben tegengekomen en heb gelezen dat Windows update problemen geeft bij het downloaden en installeren van updates op net (op)nieuw geïnstalleerde computers.
Dit zijn je eigen ondervindingen en ja als je gaat zoeken naar update problemen vind je ze altijd.
Maar als je gaat zoeken naar geen problemen hierin vind je ze ook er zijn geen statistieken voor.
Er word veel te vaak negatief gedaan over Windows waardoor vele dingen negatief worden beschreven.
Dit is niet alleen over de updates maar ook over de privacy, ik begrijp af en toe niet waarom mensen nog een pc of ander product gebruikt waar ze mee in contact staan met de buitenwereld.
Eén ding privacy bestaat niet meer als je aan het net hangt, je moet hier de mensen alleen mee leren omgaan en niet bang voor maken.

@abbs,

Abbs, ik heb maar eens op die link geklikt die je hebt aanbevolen. Veel info, maar er zijn een paar dingen in mijn grijze cellen blijven hangen.

Ten eerste spreken ze beurtelings over foutreportage en probleemreportage. Voor het gemak beschouw ik ze maar als hetzelfde, want als er een fout is, heb je volgens mij een probleem!
Ten tweede wordt er uitgelegd hoe je die foutreportage in Windows kunt aanpassen,met heel handzame voorbeelden er bij. Maar nadat ik door Windows 7 en daarna door Windows 8 was gekomen, stond er tot mijn verbijstering dat je de foutreportage voor Windows 10 voor lief moet nemen. Alleen als je in bezit bent van Windows Pro kun je iets ondernemen.

Gevolg: ik ben klaar. Ook wel eens leuk, maar wel apart, vind je niet?

@abbs,

Gevolg: ik ben klaar. Ook wel eens leuk, maar wel apart, vind je niet?
Klopt het word anders omschreven en er word meer over "Privacy" gesproken in Windows 10: Diagnostische gegevens, feedback en privacy in Windows 10 – Microsoft privacy
Mijn bedoeling van dit verhaal is dat we de mensen hier niet bang voor moeten maken maar leren er mee om te gaan.(met de privacy en de updates).
Want je merkt dat je bij deze nieuwe versies ook vaak privacy veranderingen vooraf gaan zie dit voor beeld: https://support.microsoft.com/nl-nl...ivacy-settings-for-windows-10-creators-update

Citaat:

Bent u klaar voor de Windows 10-makersupdate? Als onderdeel van Microsoft’s doorlopende inspanningen als het gaat om uw privacy in Windows 10, moet u er eerst voor zorgen dat uw privacyinstellingen ook klaar zijn. Voordat u de Windows 10-makersupdate (ook wel Windows 10, versie 1703 genoemd) op uw apparaat installeert, wordt u gevraagd uw privacyinstellingen te controleren en te selecteren. Door de controle uit te voeren zorgt u ervoor dat uw apparaat gereed is voor de update zodra deze beschikbaar wordt.

Heel veel mensen durven hierdoor de updates niet meer te downloaden en installeren ter wel ze zo belangrijk zijn.
We leefden altijd met een Windows naam- verandering en nu is het "Versie" verandering:
1507 (de RTM)
1511 (de update uit november datzelfde jaar)
1607 (Anniversary Update van vorige zomer)
1703 (Creators Update)

Terug
Bovenaan Onderaan