Windows 8 installatie ISO ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Freddy Nova
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 10
  • Weergaven 1436

Freddy Nova

Vaak hier
Lid geworden
28 mrt 2018
Waarderingsscore
1
Punten
8
Hallo forumbewoners,

Ik heb een laptop (Acer Aspire | S3 met Intel i3 processor) van een klant hier voor reperatie.

Cliënt heeft blijkbaar zelf de HDD gewist en geformatteerd! Tenminste .. dat zegt hij.
Nu heb ik hem een Windows-8 licentie verkocht (had ik nog liggen) , maar ik kan moeilijk (eigenlijk helemaal niet) een Windows 8 ISO vinden voor de installatie.

Ik had tevens begrepen dat het mogelijk zou zijn dat een windows-8 gratis up-te-graden is naar Windows 10. Dat is dan ook het plan.

Vraag:

Weet iemand hier hoe ik aan de juiste Windows 8 i(dus niet 8.1)installatie ISO kan komen en hoe ik deze dan upgrade naar Windows 10 ???

Als het de licentie voor een Windows 8.1 home dan wel professional is, dan kan je die licentie rechtstreeks gebruiken om Windows 10 schoon te kunnen installeren.

Goedemorgen Abraham54,

Bedankt. We gaan het vanmiddag direct proberen!

Ha Freddy, jij bent me een ochtendmens! Alleen bij mooi weer, of zit het in je genen.

Ja, dat ken ik van mijn zonen! De een had een paar jaren een ochtend-krantenwijk en de ander was tot laat uit geweest. Ze kwamen elkaar tegen in de keuken, om 6.00 uur, en gingen dan een eitje bakken, en de geur maakte mij dan weer wakker. En dan was het erg gezellig met zijn 3-tjes!

Ja, dat ken ik van mijn zonen! De een had een paar jaren een ochtend-krantenwijk en de ander was tot laat uit geweest. Ze kwamen elkaar tegen in de keuken, om 6.00 uur, en gingen dan een eitje bakken, en de geur maakte mij dan weer wakker. En dan was het erg gezellig met zijn 3-tjes!

Haha.. Ja toch :)

Ik herrinner me nog altijd dat , voordat we naar school gingen, de ontbijt tafel gedekt was met allerlei lekkers en we er zaten met zn 4'en.
Dat was altijd best gezellig. Naarmate mijn broer en ik ouder werden gingen vonden we het maar stom en overbodig en ging elk zijn eigen weg.
Nu ik er op terug kijk was dat toch een goede gewoonte en vooral leuk. Ik ben dan volwassen en heb geen kinderen maar houdt het wel van die gewoonte. Juist voor mijzelf heb ik die regel weer ingevoerd. Even een momentje voor mijzelf. ;)

En als je geen Windows 10 meer hebt kan je hier eens kijken. Wel zoeken naar een NL-versie.

Hoi Freddy, dat is het zoveel gebruikte en alom geprezen Media Creation Tool. Wordt hier al vanaf het ontstaan van windows 10 gebruikt. Maar goed dat je het zelf al hebt gevonden :)

Hoi Freddy, dat is het zoveel gebruikte en alom geprezen Media Creation Tool. Wordt hier al vanaf het ontstaan van windows 10 gebruikt. Maar goed dat je het zelf al hebt gevonden :)

Haha.. Deze werkt idd prima.

Toch bedankt... ;)

Terug
Bovenaan Onderaan