Windows 7 had ineens drie dagen de tijd om gevalideerd te worden

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 26
  • Weergaven 1872

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.050
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM Free & Eset Online
FW
Windows Firewall
Heel vreemd - mijn Windows 7 gaf ineens een popup scherm om gevalideerd te worden.
Ik klikte dat scherm weg, want was met iets anders bezig.

Daarstraks de eigenschappen van Computer opgevraagd en inderdaad - om redenen onbekend had ik nog drie dagen de tijd om Windows te valideren.
Welnu - die validering is met de licentie van mijn Lenovo opnieuw gedaan en geaccepteerd.

Ik snap er niks van - dit is voor het eerst dat een door mij gevalideerde Windows 7 opnieuw gevalideerd moest worden.
Er zitten verder ook geen onregelmatigheden in mijn Windows.

Mijn achterdochtige complot theorie zegt me dit:

Misschien wel onregelmatigheden bij Microsoft die hun klanten het liefst nieuwe(re) licenties willen aansmeren ?

Laatst bewerkt:
Windows blijft Windows en is vaak ondoorgrondelijk.
Ik heb mijn Windows eerst van onder tot boven gescand, niks gevonden.
Daarom ook dat ik niet begrijp waarom ineens de validering opnieuw moest.

Abraham, als ik in jouw gegevens onder jouw avatar kijk zie ik Windows 8.1 Professional x64.

Je zit dus illegaal op Windows 7!

hahaha, je wordt in de gaten gehouden Abraham.. Leon, Ik denk dat Abe vergeten is e.a. aan te passen.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat Abe vergeten is e.a. aan te passen.

Voor zover ik Abraham ken, is hij geen type die zomaar iets vergeet. Alles wat hij doet is zorgvuldig overdacht en voorbereid.

Het feit dat hij nog niet gereageerd heeft, is een aanwijzing voor het feit dat hij zich betrapt voelt. Waarschijnlijk denkt hij nu na hoe hij zich uit deze pijnlijke situatie kan redden.

Abraham, als ik in jouw gegevens onder jouw avatar kijk zie ik Windows 8.1 Professional x64.

Ik had vergeten mijn gegevens te wijzigen.

hahaha, je wordt in de gaten gehouden Abraham.. Leon, Ik denk dat Abe vergeten is e.a. aan te passen.

Lol.

Windows 8.1 zat in de Dell.
Ik heb nu alles weer verbeterd.

Mijn Dell ga ik gebruiken om geheel in Linux Mint uit te voeren en Windows virtueel erin.
Kijken of ik daar mee kan leven!

Windows 8.1 zat in de Dell.
Ik heb nu alles weer verbeterd.

Mijn Dell ga ik gebruiken om geheel in Linux Mint uit te voeren en Windows virtueel erin.
Kijken of ik daar mee kan leven!

ah zo. ik ga ben ook aan het kijken voor andere laptop geen Windows meer. ik ga volgende jaar macbook air kopen

@dorado: ik denk dat jij dat niet bedoelt voor Windows 7.

Doch. Technet zegt: You can use WMIC from any computer running Windows XP Professional or an operating system in the Windows Server 2003 family to remotely manage any computer with WMI installed. WMIC does not have to be available on the remotely managed computer for WMIC to manage it.

((Bron - Voorbeelden))

Ik hoef mijn wachtwoord niet te verwijderen - gebruik ik niet.
Bovendien: in welke relatie denk jij dat een en ander met de licentie activeren te maken heeft?

Valideren betekent akkoord gaan en dat kan m.i. alleen met de licentie te maken hebben...
Maar je had het al opgelost toch?
Welnu - die validering is met de licentie van mijn Lenovo opnieuw gedaan en geaccepteerd.

Ik heb gisteren mijn Windows nog weer onderhanden genomen.
A) ComboFix gedraaid - niks verdachts gevonden - wel overbodige instellingen uit de boot verwijderd en Groepsinstellingen map is verwijderd.

B) FRST gedaan - Groepsinstellingen herstel gedaan.

Malwarebytes, Avira en Eset Online - geen onregelmaitigheden gevonden.

Het opstarten van Windows gaat na ComboFix nog weer meer als een speer.

Hoe moet ik dit nou weer opvatten?
Ik heb ik meen 8 PC's en 6 gekochte versies van win7, 3 linuxen en 2 officiële Windows 10 licenties en die zou ik niet meer mogen gebruiken als ik op een machine 10 draai??

Mijn Windows 7 werkt met de licentie die mijn Lenovo T530 heeft (voor zowel Windows 7 als ook Windows 8.1).

Wat ik niet snap is dat Léon zegt dat als jij .1 gebruikt je illegaal op 7 bezig bent, dat is toch onzin?

Terug
Bovenaan Onderaan