Windows 12 installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Aspire 3 A315-58-54LN 15,6" FHD (1920 x 1080) IPS Intel Core i5-1135G7, 8GB, 512GB PCIe NVMe SSD, Intel Iris Xe Graphics, W11 Home, Silver
200.gif

YEAHE, YES YES. Veel werkplezier ermee.

Hello,
Mijn computerleverancier heeft deze namiddag mijn acer aspire 3 a315-58-54LN geleverd.
Hij zei dat het Windows O S nog moest worden geactiveerd.

Dus de laptop opstarten en de instructies volgen en toepassen voor het installeren van Windows 11.

Is dit gebruikelijk bij de aankoop van een laptop met een O S Windows 11?

Heeft iemand hier ervaring mee?
grtz,
cooper

Dat is normaal voor alle nieuwe pc's met voor geïnstalleerd OS. Activering gebeurt automatisch zodra internet verbinding werkt.
Vriendelijk dank voor het snelle antwoord. Nu ben ik gerust.
grtz,
cooper

Hello everybody,
Vorige week dinsdag is mijn nieuwe laptop Acer Aspire 3 geleverd met Windows 11 home.
De laptop zit nog in de verpakkingsdoos en is dus nog niet gebruikt.

Nu vraag ik me af of ik de batterij moet opladen van de nieuwe laptop of kan ik nog een tijd wachten om dit te doen?

grtz,
cooper

[url=https://postimages.org/] [/URL]
[url=https://postimages.org/] [/URL]

Als je voor de eerste gaat opstarten en je wil een lokaal account om in te loggen, dus geen MS account met wachtwoord: op een gegeven moment kom je bij een scherm waar die vraagt om een (Microsoft) account, selecteer OK of ga verder. In het volgende scherm vul je als email "no@thankyou.com" (zonder de aanhalingstekens natuurlijk) en in het volgende scherm als wachtwoord "123". Je krijgt dan een error scherm waar je op "ga verder" of zoiets kan klikken. In het volgende scherm geef je de naam voor aanmelden (met een lokaal account) bijvoorbeeld Cooper en het wachtwoord laat je open. Nu gaat de installatie verder en hang je niet vast aan een opstart met een Microsoft account.
Dit alles maar ter info tenzij je echt wel wil aanmelden met een MS account en wachtwoord.

Als je voor de eerste gaat opstarten en je wil een lokaal account om in te loggen, dus geen MS account met wachtwoord: op een gegeven moment kom je bij een scherm waar die vraagt om een (Microsoft) account, selecteer OK of ga verder. In het volgende scherm vul je als email "no@thankyou.com" (zonder de aanhalingstekens natuurlijk) en in het volgende scherm als wachtwoord "123". Je krijgt dan een error scherm waar je op "ga verder" of zoiets kan klikken. In het volgende scherm geef je de naam voor aanmelden (met een lokaal account) bijvoorbeeld Cooper en het wachtwoord laat je open. Nu gaat de installatie verder en hang je niet vast aan een opstart met een Microsoft account.
Dit alles maar ter info tenzij je echt wel wil aanmelden met een MS account en wachtwoord.
Vriendelijk dank voor de uitgebreide uitleg.
Mag ik vragen waarom je prefereert om een lokaal account te gebruiken in de plaats van een Microsoft account?
Zie bijlage: zo staat het op mijn huidige msi cr61 als ik na eerst op "Instellingen" en daarna op "Accounts" heb geklikt.
grtz,
cooper
[url=https://postimg.cc/Zvdzmh76] [/URL]

Vriendelijk dank voor de uitgebreide uitleg.
Mag ik vragen waarom je prefereert om een lokaal account te gebruiken in de plaats van een Microsoft account?
Zie bijlage: zo staat het op mijn huidige msi cr61 als ik na eerst op "Instellingen" en daarna op "Accounts" heb geklikt.
De internetkabel of Wi-Fi verbinding moet wel verbroken worden voordat je begint.
En als je een nieuwe Windows 11 installeert, ben je dan niet verplicht om die aan een Microsoft account te koppelen?
Als je met Windows 11 aan een Microsoft account bent gekoppeld, komen dan al mijn gegevens terecht in de Microsoft Cloud?

Microsoft wil iedereen pushen om via een MS account Windows op te starten en zo inderdaad alle gegevens op hun servers ter beschikking hebben. Ik had begrepen dat dit iets is wat jij absoluut niet wil, vandaar mijn uitleg mbt aanmaak van een lokaal account. Op je huidige MSI heb je dus ook een lokaal account zodat je niet moet inloggen via Microsoft. Internet moet niet uitgeschakeld worden maar dat kan wel tijdens de opstartprocedure. Wanneer je niet over het verbindingsvenster geraakt, klik je op SHIFT+F10, dan gaat er een prompt open en daar tik je: OOBE\BYPASSNRO (let op: het is een backslash \). Het scherm sluit af en start terug op zodat je verder kan naar de aanmeldprocedure die al omschreven had in een vorige post.

Microsoft wil iedereen pushen om via een MS account Windows op te starten en zo inderdaad alle gegevens op hun servers ter beschikking hebben. Ik had begrepen dat dit iets is wat jij absoluut niet wil, vandaar mijn uitleg mbt aanmaak van een lokaal account. Op je huidige MSI heb je dus ook een lokaal account zodat je niet moet inloggen via Microsoft. Internet moet niet uitgeschakeld worden maar dat kan wel tijdens de opstartprocedure. Wanneer je niet over het verbindingsvenster geraakt, klik je op SHIFT+F10, dan gaat er een prompt open en daar tik je: OOBE\BYPASSNRO (let op: het is een backslash \). Het scherm sluit af en start terug op zodat je verder kan naar de aanmeldprocedure die al omschreven had in een vorige post.
Thanks again.

Ja volgens de A I Bing uitleg moet je wel de internetkabel verwijderen. Ook wordt dan verwezen naar de promptmethode om zo verder te gaan om een lokaal account te verkrijgen.

Voor mijn huidige Windows 10 met een lokaal account had ik de keuze of ik een lokaal-of Microsoft account wilde installeren.

Ik ben wel tegen de nieuwe Microsoft Outlook die wordt opgedrongen en waarbij ze stiekem een licentie hebben ingelast die je niet merkt tijdens de installatie. Met deze licentie kunnen ze met je ongewilde toestemming alle berichten uit de postbus van mijn Telenet provider halen en ook de Gmail berichten.

En ik weet ook niet zeker meer wanneer ik later na een eventuele uitval of crash van mijn Windows 11 geen Microsoft account nodig zal hebben om de installatie te kunnen voltooien.

En als je de volledige inlog met het het Microsoft wachtwoord niet wil gebruiken, kun je ook kiezen voor de pincode.

grtz,

cooper

Laatst bewerkt:
Hello,
Mijn computerleverancier heeft deze namiddag mijn acer aspire 3 a315-58-54LN geleverd.
Hij zei dat het Windows O S nog moest worden geactiveerd.

Dus de laptop opstarten en de instructies volgen en toepassen voor het installeren van Windows 11.

Is dit gebruikelijk bij de aankoop van een laptop met een O S Windows 11?

Heeft iemand hier ervaring mee?
grtz,
cooper
een toestel gaan ze nooit volledig installeren, als je die aankoopt,alles is voorgeinstalleert maar de afwerking is voor de verkoper zoals het instellen van taal, toetsenbord, harde schijf, een account en uiteraard activeren alsook updates binnen halen voor je van start kan gaan.Is volkomen normaal dat de activatie van de key gebeurt door de koper, u key word geactiveerd en word effe daarna herkend door u ip en gegevens.Als je u pc later zo verkopen, dan werkt die key niet meer omdat de nieuwe ip niet word herkend vandaar dat er dan een nieuwe key moet worden aangeschaft.

Als je u pc later zo verkopen, dan werkt die key niet meer omdat de nieuwe ip niet word herkend vandaar dat er dan een nieuwe key moet worden aangeschaft.
Onzin. Je IP-adres is niet van belang voor de activering van Windows. Het zou niet best zijn als dat wel zo zou zijn: dan zou je je laptop alleen thuis kunnen gebruiken. Zodra je buiten bereik van je eigen modem zou zijn, zou Windows dan zijn licentie verliezen.

Stel dat cooper zijn nieuwe laptop over 5 jaar zou verkopen, dan kan hij zelf Windows 11 opnieuw installeren, voordat hij hem verkoopt. En hij hoeft dan helemaal geen licentiesleutel (key) in te geven tijdens de installatie. De activering zal dan automatisch gebeuren.

een toestel gaan ze nooit volledig installeren, als je die aankoopt,alles is voorgeinstalleert maar de afwerking is voor de verkoper zoals het instellen van taal, toetsenbord, harde schijf, een account en uiteraard activeren alsook updates binnen halen voor je van start kan gaan.Is volkomen normaal dat de activatie van de key gebeurt door de koper, u key word geactiveerd en word effe daarna herkend door u ip en gegevens.Als je u pc later zo verkopen, dan werkt die key niet meer omdat de nieuwe ip niet word herkend vandaar dat er dan een nieuwe key moet worden aangeschaft.
Thanks voor uw antwoord.
grtz,
cooper

Onzin. Je IP-adres is niet van belang voor de activering van Windows. Het zou niet best zijn als dat wel zo zou zijn: dan zou je je laptop alleen thuis kunnen gebruiken. Zodra je buiten bereik van je eigen modem zou zijn, zou Windows dan zijn licentie verliezen.

Stel dat cooper zijn nieuwe laptop over 5 jaar zou verkopen, dan kan hij zelf Windows 11 opnieuw installeren, voordat hij hem verkoopt. En hij hoeft dan helemaal geen licentiesleutel (key) in te geven tijdens de installatie. De activering zal dan automatisch gebeuren.
Bedankt.
Dat is een goede opmerking, ik weet alleen niet als de naam van de nieuwe eigenaar op zijn account geen probleem zal zijn .
Maar soit. Ik verkoop nooit een laptop of computer, na stukgaan van de computer of laptop richting container.
grtz,
cooper

als je een laptop koopt wordt de geleverd met een oem licentie.
dit is gekoppeld aan die laptop op basis van zijn onderdelen en gaat mee met verkoop naar de nieuwe eigenaar.
je user account staat geheel los van je geactiveerde windows.
je kan gewoon een acount verwijderen en er een ander op zetten zonder dat je iets met je windows hoeft te doen.

ik snap die weerzin tegen een account niet zo
is juist hartstikke praktische als je verschillende systemen gebruikt.
je kan zaken in de cloud opslaan maar dat is helemaal geen verplichting.

als je het niet vertrouwd waarom denk je dan dat je zonder account veilig bent?
hoe moelijk denk je dat het is om eengebruikers profiel samen te stellen zonder dat je dit zelf doet?

als je een laptop koopt wordt de geleverd met een oem licentie.
dit is gekoppeld aan die laptop op basis van zijn onderdelen en gaat mee met verkoop naar de nieuwe eigenaar.
je user account staat geheel los van je geactiveerde windows.
je kan gewoon een acount verwijderen en er een ander op zetten zonder dat je iets met je windows hoeft te doen.

ik snap die weerzin tegen een account niet zo
is juist hartstikke praktische als je verschillende systemen gebruikt.
je kan zaken in de cloud opslaan maar dat is helemaal geen verplichting.

als je het niet vertrouwd waarom denk je dan dat je zonder account veilig bent?
hoe moelijk denk je dat het is om eengebruikers profiel samen te stellen zonder dat je dit zelf doet?
Thank you.
Ik heb geen bezwaar tegen een Microsoft account.
De nieuwe Microsoft Outlook is een boosdoener met verborgen licentie om uw berichten van uw providers voor het internet te kunnen ophalen.
Ik heb wel ervaren toen ik een computer kocht die reeds na een paar dagen niet meer opstartte, het een hele klus was om Windows 10 te installeren.

Want de leverancier was de computer komen halen en bracht die na enkele dagen terug. Er was een nieuw moederbord geplaatst en toen ik de computer opnieuw wilde opstarten lukte dit niet meer.

Pas nadat ik telefonisch contact opnam met Microsoft werd ik geholpen door de automatische ingesproken oplossing die een hele reeks letters en cijfers doorgaf. Ook had ik vooraf een klein programmetje moeten downloaden en dit eerst installeren.

Tegenwoordig wordt men verwezen naar Instellingen-Bijwerken en Beveiliging en Activering.

Waarom schrijf ik dit allemaal.
Omdat als je geen Microsoft account hebt staan op uw laptop of pc je na een vervanging van een kapot moederbord je geen nieuwe activering meer kunt toepassen.
Dus is het wel aan te raden om een Microsoft account aan te maken in mijn nieuwe Windows 11.

VB:
Wat is het proces om Windows 10 te activeren na het vervangen van het moederbord?
1. Open het menu Start en klik op Instellingen.
2. Selecteer Bijwerken en beveiliging.
3. Klik op Activering in het linkerpaneel.
4. Als uw Windows 10-licentie aan uw Microsoft-account was gekoppeld, logt u in met dat account en wordt Windows automatisch geactiveerd. ...
5. Klik op Productcode wijzigen en voer uw Windows 10-productcode in.

grtz,
cooper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan