Windows 11 naast Windows 10 geïnstalleerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 5
  • Weergaven 1021

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.063
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall
Windows 11 naast Windows 10 geïnstalleerd

Ik heb vanochtend Windows 11 geïnstalleerd met behulp van Rufus 3.16:

Ik heb daarbij de No TPM enz. instelling gebruikt.

Windows 11 zelf heb ik gedownload met de Windows ISO Downloader van Heidoc.

In het utklapmenu vind je nu Windows 11!

Na de installatie van Windows 11 heb ik ik eerst de Chipsetdriver geïnstalleerd en daarna pas heb ik de internetverbinding acief gemaakt.
Windows 11 Pro is zonder internetverbinding geïnstalleerd, omdat ik een lokaal account prefereer.
Vrijwel drect nadat de verbinding actief was ontving Windows 11 zijn digitale licentie:

6166db66b0e13-Windows_11_activering.png

Ik heb inmiddels Windows 11 kunnen updaten, ook de eerst set updates voor Office werden netjes binnengehaald.
Op dit moment worden de vervolgupdates voor Offic binnengehaald - een hele lijst.

Verder heb ik alle programma's uit Windows 10 overgezet en wat opnieuw geïnstalleerd moest worden is ook gebeurd.
Beide e-mailprogramma's werken (eM Client en Thunderbird).
Verkenner is omgezet naar hoe dat in Windows 10 werkt.

Via de Register Editor (regedit) heb ik de volgende sleutel uitgebreid dan wel aangepast:

HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

nieuw aangemaakt:
AutoEndTasks met waarde 1
JPEGImportQuality met waarde 00000064

Aangepast:
MenuShowDelay met de waarde 400 naar nieuw 10

AutoEndTasks helpt bij het afsluiten van Windows;
JPEGImportQuality zorgt voor een scherpere en mooiere weergave van wallpapers op het bureaublad
MenuShowDelay met de instelling op 10 zorgt voor het sneller opstarten van programma's.

Daarnaast heb ik in

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control
een nieuwe vermelding gemaakt:
WaitToKillAppTimeout met als waarde 5000 - zorgt ook voor sneller afsluiten.

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management
de waarde van LargeSystemCache verandert van 0 naar 1, waardoor grote HD/SSD caches geactiveerd zijn.

De taakbalk heb ik aangepast met twee snelkoppelingen, die in Windows 10 in de taakbalk staan als Werkbalk.

Ik moet bekennen, dat met bepaalde aanpassingen, Windows 11 goed te doen is.

Ik ben benieuwd ernaar, wanneer Microsoft besluit werk te maken van zijn dreigement dat Windows 11
geïnstalleerd op hardware die niet de eisen van Windows 11 ondersteunen, waar gaat maken.

Zo ziet de Windows Update er momenteel bij mij uit:

61671518e65be-Windows_Update_13_oktober_2021_19.15_uur.png

Update:
vandaag een aparte "Swappartitie" aangemaakt en daarin de Pagefylesys naar toe verplaatst en de
Pagefylesys in Windows verwijdert.

In Services heb ik onder andere de Windows Search gedeactiveerd.

Fijn dat het allemaal gelukt is, ik moest zojuist de updates handmatig downloaden en ook voor het installeren weer op het knopje installeren klikken, wat in Windows 10 automatisch gaat. Mijn computer is ook niet geschikt voor Windows 11.

Dat de binnengehaalde downloads door Windows Update gepauseerd zijn, is nog steeds het geval!

Updates werken prima alleen moet je die zelf starten.

Klopt laptop en mijn vaste PC op 2e ssd W11 beiden netjes geupdate.

Terug
Bovenaan Onderaan