Windows 11 home of pro

Eindelijk heb ik een nieuwe computer besteld, waar het hoofdsysteem Windows 11 gaat worden, zal even wennen zijn, maar goed, ik ken het al een beetje, want op mijn laptop draait het al.

Maar goed die moet ik nog aankopen en straks gaan installeren. Maar wat is nou het voordeel van een pro versie boven de home versie die ik thuis met al mijn apparaten gewend ben.

Ik begrijp dat pro meer voor bedrijven en wat extra veiligheid is, in bepaalde dingen?

Maar gebruik ik die als thuisgebruiker?

En is het hier aankopen echt veilig?

Wat bedoelen ze met een retail versie?

Ik lees jullie wijsheid morgen wel, ik ga naar dromenland, en denken hoe ik met mijn nieuwe computer (wat nog wel even gaat duren kan werken).

Black Tiger

Elite Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.521
Punten
323
Ik wilde al net zeggen. Er zit een beperking aan het aantal keren en dan op een gegeven moment gebeurt het toch, dan ben je uitgeklikt. :)
Maar dat zit ook in de Home versie van 10. Dus vandaar dat ik er nieuwsgierig naar ben of die dingen in 11 dan weer veranderd zijn.

Rubensky

Moderator
Team lid
Lid geworden
4 aug 2016
Reactiescore
428
Punten
243
Kan het artikel zo snel even niet meer vinden maar er is ooit sprake geweest dat Microsoft Home gebruikers wilde inzetten als proefkonijnen. Automatisch updates installeren geheel zonder controle.

Roxmarie

Moderator
Team lid
Lid geworden
28 mei 2019
Reactiescore
2.908
Punten
323
Klopt nu je het zegt. Dankjewel voor de herinnering, ik heb nog niets gekocht, computer moet nog geleverd en gebouwd worden.

ArtstudioG

pc-aholic
Lid geworden
30 jan 2017
Reactiescore
329
Punten
223
Leeftijd
63
Maar is dat voor TS belangrijk om de updates dagen of weken uit te stellen? Ikzelf stel niks uit, tenzij het een optionele update betreft, die laat ik mij meestal voorbij gaan. Ik denk dat voor thuisgebruik het niet echt veel uitmaakt of je nu een home of een pro licentie aanschaft/gebruikt. Kijken welke het goedkoopst is en daar voor gaan ;-)

Black Tiger

Elite Lid
Lid geworden
6 aug 2018
Reactiescore
1.521
Punten
323
Maar is dat voor TS belangrijk om de updates dagen of weken uit te stellen?
Ja soms wil je dat wel als blijkt dat er weer eens een update corrupt is, dat zou niet de eerste keer zijn.
Gezien er nauwelijks prijsverschil in waar de TS de Windows key gaat kopen, kan er misschien dan toch beter een Pro gekocht worden.
Vermits het prijsverschil interessant genoeg is, anders maakt het niet zoveel uit.

Bovenaan Onderaan