Windows 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 17
  • Weergaven 892
Windows 10 is inmiddels al weer drie jaar oud en is onuitgesproken de veiligste Windows ooit, waarbij gezegd moet worden dat Microsoft de beveiliging zal blijven opvoeren.
Te denken is hier aan bij voorbeeld Windows Defender Internet Security.

Laat je even de halfjaarlijkse updateronden buiten beschouwing, dan is Windows 10 ook de meest stabiele Windows, met een goede driver ondersteuning.

Het enigste dat je Microsoft kwalijk kan nemen, is dat er geen aan/uit schakelaar aanwezig is, om de dataverzamelingswoede door Microsoft uit te schakelen.

En de gebruikers hebben hun eigen ervaring: "Er zijn niet veel dingen die me storen aan Windows 10, maar wat me erg stoort, is dat ik om de zes maanden mijn hele systeem opnieuw moet instellen." Elke zes maanden is er een grote Windows-update en en daarbij gaat veel mis. Er zijn te veel problemen met de 1803 update van april en veel van de problemen hadden betrekking op nieuwe functies zoals de tijdlijn. Dergelijke kwaliteitsgebreken mogen niet gebeuren, vooral niet met de hoge inspanningen die Microsoft pleegt. Niemand verwacht 100 procent foutloze software, maar een hogere updatekwaliteit moet weer op de agenda van Microsoft staan.

Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden bij een grote Windows-update. En dan vraag je af: waarom anderen wel? Ze krijgen dezelfde update.
Het enige wat ik daar bij bedenken kan is dat het bedje waar die update in terecht komt, niet helemaal opgemaakt is zoals bij Microsoft verwacht wordt. Want ik dat heb ik al wel gemerkt: er is bijna geen een computer hetzelfde qua inrichting, beveiliging, gebruik en wat er nog meer te bedenken is. Zou het de combinatie van de update en de ontvangende computer kunnen zijn die voor problemen zorgt?

In mijn eigen optiek is Windows 10 qua gebruik, op zijn minst gelijk, of misschien wel beter dan Windows 7. Ik gebruik hem echt al jaren met heel veel plezier.

Microsoft heeft al jaren problemen met het goed uitrollen van hun updates. Daar zou toch echt meer prioriteit moeten liggen. Het is te hopen dat dit in de loop der tijd verbeterd wordt.

Tot nu toe heb ik geen problemen ondervonden bij een grote Windows-update. En dan vraag je af: waarom anderen wel? Ze krijgen dezelfde update.
Het enige wat ik daar bij bedenken kan is dat het bedje waar die update in terecht komt, niet helemaal opgemaakt is zoals bij Microsoft verwacht wordt.
Ik denk dat je hiermee o.a. één van de spijkertjes op zijn kop slaat. Ik surf nog wel eens naar andere Nederlandstalige of Engelstalige forums en wat mij daar dan regelmatig opvalt zijn de 'klanten' die bijna wekelijks of maandelijks een of meerdere problemen posten; dan is het een BSOD, dan is het een trage machine, dan werkt de Wifi weer niet, dan zijn er problemen met Microsoftr Office, enz .enz. enz.

Als je zo'n topic dan een beetje volgt dan 'lees je soms tussen de regels' dat de probleemhouders helemaal gek zijn van het tweaken van Windows en / of andere programma's. Windows heeft onder het tandwieltje en de vele daaronder liggende submenuutjes mogelijk ontelbare instelmogelijkheden. Als je daar maak vaak (en diep) genoeg / op meerdere plekken in gaat 'rommelen' dan krijg je misschien 'het minder opgemaakte bedje' gedoe.

Ik maak gebruik van goede kwaliteit hardware en van zo betrouwbaar mogelijke software. Probeer niet allerlei schimmige tooltjes uit. Wil ik dat wel een keer dan doe ik dat virtueel. Door deze werkwijze heb ik eigenlijk nooit problemen met mijn computers.

Sins mijn wifi card eruit is, heb ik nog geen enkel update probleem meer ondervonden!
(nok nok)

Ik maak gebruik van goede kwaliteit hardware en van zo betrouwbaar mogelijke software. Probeer niet allerlei schimmige tooltjes uit. Wil ik dat wel een keer dan doe ik dat virtueel]Door deze werkwijze heb ik eigenlijk nooit problemen met mijn computers.
.

Wil je mij eens uitleggen hoe ik een stukje uit een post als quote kan krijgen in mijn reactie?
En ook graag hoe ik me virtueel moet voorstellen?

Laatst bewerkt:
Klik links onderaan op het knopje reageer dan komt de gehele reactie tussen
Hier staat dan de reactie.
te staan. Ik verwijder dan alles wat ik niet nodig vind om te quoten en post het dan.

Dank je wel, het komt me vast van pas.
En......wat bedoel je met virtueel in de computerwereld?

Niet teveel quoten Sil, Rubensky heeft daar een hekel aan!;)

Zeker prutser. Wat ik echt niet snap is een gehele reactie quoten en dan vervolgens een reactie geven. Onbegrijpelijk want, die reactie staat er toch al? Of nog erger een reactie quoten zonder daar zelf op te reageren. Daar snap ik al helemaal geen snars van!

@Kate omdat ik weet dat jij je graag verdiep in computer zaken heb ik een Wikipedia artikel voor je over virtualisatie.

Heb je ook wel gelijk aan, maar soms wil je op iets de nadruk leggen, dat zal het zijn!
Waarom ga je een reactie quoten, zonder daar iets aan toe te voegen, nee, dat begrijp ik ook niet!

Rubensky, dat artikel heb ik heel even kunnen bekijken: oma past op 2 kleinkinderen. Ga ik dus nog op mijn gemak doen, maar als ik zo iets zou willen proberen, doe ik het op een computer van een ander! Want je doet gauw iets, maar wat daarna....! Ik ben afgrijselijk zuinig op mijn enige laptop.

Laatst bewerkt:
Niks soep hoop ik, maar ik neem het risico niet. Als een ander dat wel wil doen, dan is dat een prima idee en ik kijk wel toe! Er zijn van die mensen, Prutser, die voor niets terugdeinzen als het hun computer betreft. Alles moet kunnen en ze geloven dan heilig dat ze alles weer kunnen terugdraaien.
Ik heb dat geloof niet, maar ik gun ieder het zijne. En.......ik zorg er dan wel voor dat ik niet in die soep roer, het soep maken laat ik aan die ander over. (en ik houd wel van kippensoep, dus.....):yum

Kippensoep, brrrrrrrrrrr. Ik zag in mijn prille jeugd en met nog een teer kinderzieltje, mijn oma een kip slachten, de zachte eieren rolden er uit. Dat vond ik zo goor, dat kip voor mij iets is, waar ik mij verre van houw!

Ja, dat is heel slecht voor een teer kinderzieltje. Mijn zieltje is vast nooit teer geweest, want in mijn jeugd (kort na de oorlog), hing ik met een hele stoet kinderen buiten aan de spijlen van een kelderbox, waar de kippenboer zijn kippen de nek om draaide. En we waren steeds weer verbaasd als die kip daarna nog een rondje liep!
En ik heb een hekel aan aspergesoep!.

Maar we zijn wel heel erg ver van het topic Windows 10 en de updates. En ik geef Rubensky gelijk in zijn afzien van het gebruik van mistige software en schimmige tooltjes. (Alleen dat virtuele, dat zit me toch niet lekker van jullie!:worried:).

Terug
Bovenaan Onderaan