Windows 10 Updates via de Windows Store

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 29
  • Weergaven 1245

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.065
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall
Windows 10 Updates via de Windows Store

Twee kwetsbaarheden in Windows 10 zijn ontdekt door Trend Micro experts en gerapporteerd aan Microsoft.
Dit heeft gevolgen voor de Windows Codec Bibliotheek, die nu door twee belangrijke patches beschermd
gaan worden. De patches worden op de betreffende systemen toegepast via auto-update -
maar niet via Windows Update, maar via de Microsoft Store.

Twee veiligheidslekken in de Windows Codec Library maken Windows 10 en ook Windows Server onveilig.​
Microsoft zorgt nu voor updates voor deze kwetsbaarheden, waarvan de ene door Microsoft als kritisch​
en de andere als belangrijk wordt geclassificeerd. Beide gaan over hoe de codec-bibliotheek objecten in​
het geheugen wordt verwerkt. Een speciaal gemaakte afbeelding zou een aanvaller in staat kunnen stellen​
om willekeurige code uit te voeren op Windows 10.​
Zoals Microsoft stelt, zijn de kwetsbaarheden nog niet uitgebuit. Ze werden gerapporteerd door het​
Trend Micro Zero Day-initiatief. Microsoft neemt een ongebruikelijke aanpak om de problemen op te lossen.​
Beveiligingsupdates worden traditioneel gedistribueerd via Windows Update, maar in dit geval is dat anders.​
Zoals Microsoft schrijft, worden de updates automatisch verspreid via de Microsoft Store.
Getroffen Windows-gebruikers hoeven niets anders te doen, de update doet automatisch alles op de achtergrond.​
Maar dit werkt natuurlijk alleen als je de automatische app updates niet hebt gedeactiveerd of zelfs de store niet
uit Windows hebt verwijderd.
Wie veilig wil zijn, dient handmatig controleren of de updates zijn geladen. Hiervoor kan men op het​
driepuntsmenu in de Microsoft Store klikken en daar "Downloads en updates" kiezen. U kunt het handmatig zoeken​
naar updates starten door op "Get Updates" te klikken.​
Daar ziet u dan twee updates, één voor HEVC-video-extensies en één voor HEIF-beeld-extensies.​

( zucht ) waarom nu via de store en niet gewoon via Windows update ?
Microsoft store en al die andere troep is het eerste wat ik eruit knikker.

( zucht ) waarom nu via de store en niet gewoon via Windows update ?
Microsoft store en al die andere troep is het eerste wat ik eruit knikker.
Dat is mijn inziens een heel diepe zucht.
Ergo, voor jou geldt dus op dit moment, dat jij die twee updates niet krijgt.
Bovendien gaatt Microsoft deze weg waarschijnlijk vaker gebruiken.

Ik zie het zelf als weer een nieuwe maatregel om Windows 10 gebruikers te dwingen om hun Windows vol te proppen met Apps,
waar het gros van de gebruikers overigens niet op zitten te wachten.

Maar men heeft dan ook al lang vergeten, dat Windows 10 in de eerste plaats een verdieninstantie is voor Microsoft.
Ik moet zelf nog maar weer afwachten wat Microsoft bijvoorbeeld met Windows 8 gebruikers gaat doen.
Voorlopig ben ik blij op Windows 8.1 overgestapt te zijn.....

Daar begin ik nu ook aan te denken om W8.1 te nemen :(
Ik wil alleen het noodzakelijke van MS hebben zodat Windows goed loopt.
Al die andere rotzooi en spelletjes moet ik niet

Die laptop die ik heb zat vol met zooi van MS,Asus en Mcafee..een hele toer eer ik dat kwijt was.

Ik ga deze week eerst eens KDE Neon uitproberen, Linux Mint in de nieuwste versie is momenteel aanwezig, maar de CPU wordt warmer dan in Windows.
Dat schijnt mede veroorzaakt te worden door de optimalisaties voor Cinnamon.

Stel dat ik over ga naar win 8 pro nl welke moet ik dan hebben,ik kan er 5 verschillende krijgen.
Windows 8.1
Windows 8.1 K
Windows 8.1 KN
Windows 8.1 N
Windows 8.1 Single language

De bovenste is de juiste.
Heb jij daar ook een licentie voor?

Nee nog niet Abraham,maar ik zit er wel aan te denken.

zucht, dat is weer een manier, om de klanten hun Microsoft account te laten gebruiken anders kom je namelijk niet in de store en kun je dus niets updaten. Er waren trouwens geen updates muv kaarten app.

Abraham ik heb nu HDD met XP en SSD met w10 1909 en ik heb nog een lege SSD daar kan dan w8 op.
Kan ik dit doen met XP niets aan doen,nieuwe ssd bij plaatsen en w8 installeren en dan andere ssd bijplaatsen en
dan w10 installeren ?

Op zich kan wat jij wil.
Als na de installatie van Windows 8.1 jij alsnog weer Windows 10 1909 installeert, dan zal Windows 10 een bootmanager installeren waarin je dan kan kiezen welke Windows opgestart moet worden.

grotesmurf, dat is best te leren, mede daarom heb ik een dualsteem. aldoende leert men.
Er is genoeg hulp op forums en informatie op internet, om bij problemen, uit de problemen te komen.
Bij mij gaat het langzaam, maar ik kruip steeds verder bij de Linux ladder omhoog.
De allerbeste methode is, zoveel mogelijk er mee werken!

Op zich vind ik Linux er mooi uit zien, echter sommige programma's kun je er niet op draaien, waarvoor wel een soort tootlje is (wine) of zoiets, maar dat kreeg ik niet werkend. En een ander nadeel vind ik de bestanden (mijn tig muziek en foto bestanden) waar ik dan in de linux opgeving niet bij kan.

En een ander nadeel vind ik de bestanden (mijn tig muziek en foto bestanden) waar ik dan in de linux opgeving niet bij kan.

Ik kan in mijn Linux omgeving wel bij bestanden komen van mijn Windows pc, bijvoorbeeld bij de map afbeeldingen.
Volgens mij moet je dan de schijf waar Windows op staat, koppelen. Zoiets is het wel. Het is dus wel mogelijk.

Oh geweldig zeg, dat is toch iets om naar te kijken. Dankjewel. En gebruik je dan voor beide systemen een aparte schijf?

Linux kan NTFS bestanden gewoon bekijken en normaal gesproken ook openenen.
Heb het gprobeerd met de VLC player in Kubuntu, die speelt netjes een Bluray van James Bond af.

Terug
Bovenaan Onderaan