Windows 10 update in een "loop"?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Najsnarf
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 38
  • Weergaven 2046

Najsnarf

PCS Lid
Lid geworden
5 aug 2016
Waarderingsscore
396
Punten
83
OS
W11pro
AV
MBAM en Windows
Bij het handmatig installeren van W 10 updates verschijnen er ongeveer 13 updates (denk ik) , voornamelijk betreffende Outlook, Office en Sky bussiness.
Die verdwijnen in rap tempo één voor één, maar dan - na de zoekactie van Windows zelf - duiken ze na een minuut weer op en herhaalt het zich. Eindeloos.
Heeft iemand dit vaker gezien recent?

Bij mij staat een update van Windows Defender. En een met een status: klaar voor downloaden. Maar dan verdwijnt hij gauw om later, bij updates zoeken, weer fris en fruitig klaar te staan: klaar voor installatie. Maar daarna weer snel weg. En hij staat ook niet bij de geinstalleerde updates vermeld.

dat is een hele troost....

Ja, maar ik troost mezelf ook, hoor! Want als ik het Windows Beveiligingscentrum open, is iedereen daar helemaal blij! Overal waar het maar kan groene vinkjes! Dus ik heb al gedacht: zouden dit supersnelle updates zijn, die zich als een haas installeren? Dat kan vast als er niets te beveiligen is en dan zijn ze natuurlijk gauw klaar. Heb jij ook overal groene vinkjes (hm, vreemde vraag!). Dat kun je zien in systeem, Beveiligen, enz.

daar staan niet overal groene vinkjes. Met name Windows defender probeer ik uit te schakelen, maar dat schijnt moeilijk te zijn.

Controleer of KB4284835 in de respectievelijke Windowsversies (1803) reeds aanwezig is.

dan zie ik dit:
5b238ff81c88d-No.001.jpg

m.a.w. ik hoef dan niks meer te ondernemen?

Die betreffende update moet heel wat problemen in Windows 10 hebben opgelost.
Maar ja - het is ook al weer vaak gebeurd, dat daardoor nieuwe problemen kunnen ontstaan.......

kortom: een echte "loop".En zo blijft er altijd wat te doen. Besturingssysteem "Alemelo".

Voor mij is het ook opgelost: dit zijn creepy snelle updates die permanent door mijn systeem hollen.

De cumulatieve update die Abraham noemt, heb ik al een paar dagen. Maar als ik kijk bij de updates en dan expliciet bij de Definitie updates voor Windows Defender, dan komt daar iedere dag een binnen. Ook vandaag en steeds andere nummers. En die komen, kijken, verdwijnen en zitten in mijn laptop. Zo gauw kun je het niet denken. Dus als er weer eentje in mijn beeld is, kan ik er net nog naar zwaaien en hij is al binnengehaald.
Opgelost!!

Laatst bewerkt:
Dat zijn de nieuwe push updates die met de versie 1803 zijn geïntroduceerd.

Hm, weet je wel zeker dat ze zo heten? Want in combinatie met 'push up' ken ik fitness oefeningen en bh's!
En wat betekenen ze in dit geval?

Bij mij zijn er nog steeds een stuk of 11, met dat verschil dat er nu niks meer gebeurt.
5b24b2480e82d-No.002.jpg

Ik heb eens naar de getallen van de updates gekeken, en naar de naam van de updates. En dat alles heb ik vergeleken met datgene wat bij mij al binnengekomen is.

De getallen komen bij mij helemaal niet voor, en dan denk ik dat ze zijn opgenomen in de cumulatieve updates en wat daar in zit mag ik kennelijk niet weten.
Bovendien heb jij updates voor allerlei losse programma's en die zie ik bij mij ook niet. Heb je al geprobeerd om te klikken op een van de groen gedrukte regels die onder jouw updates staan? Ik zag vanmorgen ook weer een update voor de poort staan trappelen, maar klikken op een van die regels maakte dat hij subiet behandeld werd. Ik kan ze nu niet lezen, want er staat geen update klaar.

Ik veronderstel dat jij een officiële Office 2016 (of 365) hebt. Dan kan je je office updates zelf forceren in eender welk office programma. Bijvoorbeeld open je Word, zorg dat je een leeg blad hebt en klik dan links boven op bestand. Daaronder kies je voor account en in het rechtse stuk van het venster zie je bijwerkopties, daar klik je op en kies je voor "nu bijwerken". Wanneer Office begint met download sluit je het Word programma en wacht af tot de updates zijn geïnstalleerd. Na een herstart van je pc, zal je zien dat in de windows update geen updates meer staan vermeld.

@ Artstudio: Ik heb inderdaad een legale office 2016 (van Varsio.nl) , en als ik in en leeg Word (of Excel of PPT) bestand kijk naar account en updates bijwerken komt de mededeling dat alles bijgewerkt is. Vreemd is dat de mededeling bij handmatig openen van de updates ophalen soms verschillend is, en het aantal inmiddels weer gestegen is tot 13.
@ Kate: die "groene regels" aanklikken dat maakt bij mij weinig uit. Gaat voornamelijk om verdere instellingen en zo.
Kortom: ik wacht rustig af.

Het leek er bijna op dat het probleem opgelost was. vanochtend zag ik:
5b28a985b59c4-No.001.jpg

Ook een herstart maakt niets uit. Maar de melding van die 8 à 13 Office-achtige updates zie ik niet meer.

Hoi, ik heb weer iets opgemerkt waardoor ik kan zien welke updates nu zijn geinstalleerd en met welke getallen.
Systeem, beveiliging, geschiedenis van updates weergeven, en dan komen er 4 soorten: kwaliteits updates, onderdelenupdates, definitieupdates en overige updates. Ik heb die snelle vogels van mij er bij gevonden: ze installeren nog sneller dan ik dacht.
Misschien heb je er iets aan?

Bij het handmatig installeren van W 10 updates verschijnen er ongeveer 13 updates (denk ik) , voornamelijk betreffende Outlook, Office en Sky bussiness.

Ik gebruik geen windows 10 maar nog windows 7. Maar dit zijn updates die apart aangeboden worden . De eerste dinsdag van de maand is het Office patchday waarvan Outlook ook een onderdeel is , en de tweede dinsdag van de maand is het dan Windows patchday .

Windows 10 werkt wat anders dan Windows 7. Eerste en tweede dinsdag van juni hebben we al gehad.
@Kate: inmiddels staan er 50 (vijftig) updates in die waslijst...

Terug
Bovenaan Onderaan