windows 10 sneller afsluiten

vanschagen

PCS Lid
Lid geworden
5 mrt 2017
Leeftijd
78
OS
windows xp,7, windows 10,linux
Hallo
Ik heb 4 computers met windows 10
nou had ik jaren terug al een script gemaakt,maar ik vind het nog langzaam afsluiten.
is er een snellere manier ik heb gezocht op google,maar dat is anders dan wat ik heb.
wie weet het??
ik heb op de AIO Lenovo dit staan.

in regedit dit

1683294504025.png
dit is de knop die ik gebruik

1683294407771.png

Laat je soms programma,s open staan?Dit alleen al duurt het al seconden en hoelang duurt het voor u pc afsluit?
scroll een beetje naar onder tot je dit ziet

#2. Voer de probleemoplosser uit wanneer de pc traag wordt afgesloten​

voer dit dan eens uit en laat iets weten?

ik sluit alle bestanden eerst af
en sluiten duurt ruim 1 minuut

Kijk hier:

ik ga het wel eens proberen op de probeer pc ,bedankt ABE.

Zojuist mijn Windows 10 machine afgesloten, zonder speciaal script, maar dat hoeft ook niet het ging snel. En hij is weer van updates voor Windows en programma's voorzien. Dus hij mag weer uitrusten 🫢.

Ik zou ook denken dat er veel tijdelijke bestanden of iets opstaan. Mijn Windows 10 machine is nu 7 jaar oud.

Kijk hier:
alles gedaan wat hier stond.
Maar merk weinig verschil

Dat zal de basissnelheid van de desbetreffende machine wellicht niet zo snel zijn. Of er is een programma op de achtergrond actief, die snel afsluiten mogelijk verhinderd.

Dat zal de basissnelheid van de desbetreffende machine wellicht niet zo snel zijn. Of er is een programma op de achtergrond actief, die snel afsluiten mogelijk verhinderd.
ik zou het niet weten,ik sluit altijd eesrt de programma's voor ik afsluit
en het is een laptop met 8gb ram en I5 proccesor

Heeft deze pc een SSD of een traditionele harde schijf, want dat scheelt ook in snelheid. En hoe oud is deze lenovo pc ongeveer?

Want 8GB aan ram is toch best redelijk te noemen.

Had je de onderste 2 links ook allebei uitgevoerd in de door @Abraham54 gegeven link?

Ik heb mijn Windows 10 machine niet geklokt op het afsluiten, maar 1 minuut duurt het volgens mij niet.

ja is met SSD en ja alles uitgevoerd

:unsure: ik heb ook eens een tijd geleden liggen rommelen met sneller laten afsluiten van Windows 10
in het register staat de naam Wait to Kill Service die staat normaal op 2000 ik heb hem toen op 500 getest
Ik vond hem toen wel wat sneller afsluiten, maar er kwamen wel wat problemen aan het licht,
Sindsdien laat ik hem maar gewoon op 2000 staan, de computer doet tijdens het afsluiten ook nog wel wat ander werk tussendoor.
Dus de enige optie is, Gewoon geduld opbrengen, we hebben toch geen haast meer of wel :LOL:

Ik heb de oude machine dan toch maar even aangezet en getest. Maar inderdaad 20 seconden is rap! (En daar zat hij nog iets onder, 19,93 om precies te zijn). Netjes voor een machine uit 2016.

Ik zet de machine gewoon uit volgens de normale afsluit procedure. Dus klik op start, afsluiten, afsluiten.
Ik heb wel een slanker afsluitmenu, waar de slaapstand niet meer instaat.

Laatst bewerkt:
:cool: Ik heb ook altijd de neiging gehad om de Computer constant aan te laten en nooit uit te schakelen.
Maar uit eigen onder vinding schakel ik hem nu toch een maal per week uit.
is ook al een oudje Dell LatitudeE5440 van 2013 :rolleyes:

Afsluiten van Windows na de tweaks gaat heel snel bij mij.

64831d25d3854-2023-06-09_14h35_13.jpg

64831d369025f-2023-06-09_14h35_32.jpg

Terug
Bovenaan Onderaan