Windows 10 S immuun voor ransomware

• Onderwerp starter Onderwerp starter EvC
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 12
  • Weergaven 989
Microsoft: Windows 10 S immuun voor bekende ransomware

Ransomware is voor alle platformen een groeiend probleem, waaronder Linux, macOS en Windows, maar Windows 10 S is immuun voor alle bekende ransomware, zo stelt Microsoft. Windows 10 S is een aangepaste versie van het besturingssysteem die alleen apps uit de Microsoft Store en alleen de Edge-browser met de Bing-zoekmachine ondersteunt.

Lees hier verder:
593a64bd6c2de-Windows_10_S.jpeg

Ik ben heel erg gehecht aan Google als browser. Apps uit die store heb ik misschien niet nodig, ik zie wel.
Maar die cloud, daar heb ik het niet zo op. De laatste tijd las ik in computerbladen en de krant dat die cloud helemaal niet zo veilig is als je wel denkt. Ik ben dus bezig om mijn cloudzaken op een stick te zetten. Even werk, maar het voelt veiliger.
Als ik me vergis in die onveiligheid, dan lees ik het hier wel weer.

Maar die cloud, daar heb ik het niet zo op. De laatste tijd las ik in computerbladen en de krant dat die cloud helemaal niet zo veilig is als je wel denkt. Ik ben dus bezig om mijn cloudzaken op een stick te zetten. Even werk, maar het voelt veiliger.
Daar heb ik me vorig jaar in verdiept. Tot op heden ben ik ontzettend blij met die zet. :party:
Die €1,00 p/m betaal ik graag.

Grotere bestanden zet ik op deze mSSD:
593a84cee235a-freecom-mssd-128gb-aluminium-.jpg

Maar de cloud is groot. Ik heb dropbox gehad en nu one drive. Maar het merendeel gaat op stick. Welke wolk is de beste?

Wat je schrijft, de grote bestanden archiveer je zelf. Belangrijke e-mails heb ik verhuisd naar mailbox.org.
Zo ben ik af van de data-graaiende wolken.
Je lopende e-mail verkeer kun je doen met je provider (en bijvoorbeeld Thunderbird ).

Hallo,

Ik zou een externe harde schijf nemen met eigen voeding, tegenwoordig heb je zoveel GB nodig aan ruimte dat een USB stick snel vol zit.
Het nadeel van een USB stick is dat die de voeding van je pc krijgt en die nogal eens defect raakt of doorbrand vooral als die een keer verkeerd word verwijderd.
Verder werk het met een externe HD sneller. Lees maar een op het net na hoe vaak een USB stick je in de steek laat.

Ik geef heel erg de voorkeur aan externe harde schijven van het merk Freecom en dan specifieker de toughdrive. Daar zit de USB aan de schijf vast en gaat hij daar ook niet kapot. Ik heb er al enkele jaren een paar. Enkele jaren mee gegooid en gesmeten op scholen echt net kapot te krijgen.

Die optie hield ik ook open, Ruben. Tot ik besefte dat het USB formaat gaat wijzigen bij notebooks (en wellicht ook PC's).
Of je dan ook adaptertjes kunt toepassen?

Mijn bestanden zijn niet zo talrijk, hoor. De verhalen die ik schreef, ja die zitten al op een harde schijf. En foto's ook. Maar dan blijven er nog van die hapsnap zaken over die je dan wel niet kwijt wilt, maar waar ik ook niet van wakker zou liggen. En verder ben ik nog iemand die graag print en dan vast houdt!

In de cloud zitten bv. mijn wensen voor als ik het aardse bestaan vaarwel zeg (hoewel ik me voorgenomen heb van die stap af te zien!). En ik vind dat wel toepasselijk: die cloud is al lekker dicht bij de hemel!

Gaat het USB-formaat echt wijzigen? Nou ja, ze zullen het volk echt niet treurend achter laten, en dus wel bijtijds met een oplossing komen, denk ik. Of is dat een te positieve gedachte?

Hallo,

Makkelijker ik heb een 3.5" HDD Behuizing USB 3.0 of USB 2,0, daar een lossen 3.5" HDD in en klaar.
Doet hij raar of zo haal ik de schijf eruit en prik hem in mijn pc en kan hem weer bereiken.
Zal de vraag wel krijgen "en als je een laptop heb" kan je hem bij iemand of een bedrijf altijd nog benaderen.
Voorbeeld: [Klik.

Oei Abbs, dat is me te moeilijk, hoor, al vind jij het makkelijker! Als ik het echt nodig ga hebben, ga ik wel bij jou vragen wat een HDD Behuizing is. En dan ben ik ook heel benieuwd wat je met dat prikken bedoelt!
Bovendien, nu ik op zo'n goeie voet sta met Windows 1703, gaat hier helemaal niets raar doen! Maar jullie hebben allemaal zoveel om te bewaren, dat je wel zulke stappen moet nemen.
Ik correspondeer al bijna 20 jaar met mensen, die me weer vonden via schoolfoto's uit mijn kleuterschooltijd. En daar heb ik mappen vol met geprinte mails van, die ik lekker op schoot kan nemen en dan door kan bladeren. En dat is toch veel leuker dan al die emails op je laptop lezen. Dus..... laat de wijzigingen maar komen.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik enkel een externe schijf om er backups van mijn pc op te zetten of van mijn sites, heb er hier 4 liggen van elk 500gb ruimte vind ik voldoende.

Abbs,

Zo doe ik het ook vaak echter als je een goede externe schijf zoekt de door mij genoemde zijn echt top!

Terug
Bovenaan Onderaan