• De community van 'PiepComp Support - dat andere PC-Helpforum' staat voor u klaar, om hulp bij computerproblemen te geven,
    zoals traagheid, malware, BlueScreensOfDeath, netwerkproblemen, crashes, updateproblemen en nog veel meer!

Opgelost Windows 10 Pro installeren in nieuwe computer.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Waarderingsscore
87
Punten
28
Leeftijd
61
Klopt, met Acronis maken we een image van de C naar een andere schijf en met een synchronisatie programma copieren we de data van de D ook naar een externe backup schijf of voor wie het beliefd naar de Cloud. Alles op twee fysiek gescheiden plaatsen bewaren.

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Waarderingsscore
85
Punten
28
Leeftijd
66
En zo ga ik het voortaan ook doen! Zoals aangeraden: niet automatisch telkens op dezelfde dag en tijd maar handmatig met een bepaalde regelmaat ...!
En Artstudio, de computer wordt vrijdag al opgehaald voor het omzetten van het voedingsblok en dan daarna weer keurig teruggebracht. Mag ook wel voor zo'n bedrag...!

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Waarderingsscore
87
Punten
28
Leeftijd
61
Gelijk passende kabels voor je videokaart bestellen of een Geforce RTX laten steken ipv die P100 ;)

erikdenhouter

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2019
Waarderingsscore
96
Punten
28
Leeftijd
62
Kijk uit met die mini display port adapter. Die zijn fysiek wat te groot voor dat kleine connectortje, en de grote krachtarm er op, met een dikke kabel er in, verkracht de poort (ingang) heel snel.
Beter is het om daar een kabeltje voor te hebben, een stukje flexibel er tussen.

theplayer en ArtstudioG, ik ben weer bij en blij.

theplayer

Film Expert
Lid geworden
24 feb 2019
Waarderingsscore
85
Punten
28
Leeftijd
66
Ja, had ik ook al aan gedacht i.v.m. zwaartekracht. No problem! Het worden dan gewoon 2 kabels!(y)

ShadyAngel

Heeft veel posts
Lid geworden
12 sep 2018
Waarderingsscore
140
Punten
63
Leeftijd
59
Alle basis mappen van Windows waren verplaatst naar die D-schijf
Dat is een reden waarom ik alle basismappen op c laat staan (samen met windows en programma's). Alle data en spellen staan op afzonderlijke schijven. Van de programma's heb ik dan ook nog een aparte backup van het programma met de instellingen, heel makkelijk als ik een programma terugzet of kopieer, ik moet slechts één maal alles instellen, kopietje maken en op de andere pc's zetten, zo gebeurd. PC Trans heeft me al veel tijd bespaard.

ArtstudioG

Gevestigd lid
Lid geworden
30 jan 2017
Waarderingsscore
87
Punten
28
Leeftijd
61
Ik zet sowieso altijd al mijn basismappen op een andere schijf/partitie dan het besturingssysteem. Is er een probleem met windows en/of een programma of onherstelbaar geïnfecteerd enz ... dan kan ik via Acronis een image terug zetten zonder dat ik al mij data moet herstellen, gaat veel sneller dan wanneer alles bij mekaar zit. Ik heb klantien die honderden zoniet duizenden foto's op hun pc hebben staan.

erikdenhouter

Gevestigd lid
Lid geworden
9 aug 2019
Waarderingsscore
96
Punten
28
Leeftijd
62
Bij mij heb ik die mappen laten staan, en zitten dus in een systeemkopie wanneer ik die maak. Deze Windows usermappen gebruik ik voor simpele dingen, zoals downloads, gebruiksaanwijzingen, scans van briefcorrespondentie, alles gerelateerd aan mijn computer, en al dat spul waarmee mijn systeemkopie niet boven 100GB komt, zodat het een min of meer handelbare grootte blijft bij back-up.
Maar data welke gewoon teveel wordt, zoals foto's, grotere scans, die staan op een andere fysieke schijf, in een zelfgemaakte mapstructuur, en ondergaan een ander backup regime.

Bovenaan Onderaan