Te Koop Windows 10 Pro installeren in nieuwe computer.

theplayer

Film Expert
Team lid
Ik heb een nieuwe geassembleerde computer en wil daarop WIN10 Pro installeren. Heel veel topics gaan over een upgrade of een herinstallatie, maar dat is het dus niet.

Voor de download (voor een licentie) moet je een usb-stick hebben. Dat moet via een andere computer en dat is deze waarop ik dit topic open. Moet dat een lege geformatteerde usb-stick zijn (andere apparatuur van mij eist dat!) of een gewone gebruikte? Hoeveel ruimte moet ik dan daarvoor reserveren en is er een stappenplan waarmee ik rekening moet houden bij een dergelijke nieuwe installatie?

Abraham54

Admin
Team lid
De USB-stick moet minimaal 8 GB groot zijn en denk erom, een gebruikte USB-stick in die grootte wordt eerst schoongepoetst en opnieuw geformatteerd, dus de data op die stick ben je dan kwijt.

theplayer

Film Expert
Team lid
Mocht het niet goed lukken, ... je weet het, he.
Ja, het lukt inderdaad niet. De instructie is erg onduidelijk en leidt tot foutmeldingen!

Ik heb dus de licentie met een downloadlink voor de installatie. Daarvoor moet ik 2 soorten MediaCreationTools openen. Dat doe ik als Admin maar krijg dan meteen deze melding:
1572605277179.png
Ik kan dan telkens mijn pc opnieuw gaan opstarten maar dat schiet niet op...

theplayer

Film Expert
Team lid
Zover ben ik nog niet eens...! Die nieuwe USB (16 Gb) usb zit alleen nog maar in mijn pc.

Na aankoop kreeg ik via mail een downloadlink om de installatie te starten: MediaCreationTool1803. Die komt op het bureaublad te staan. Bij uitvoeren van deze executable (als admin)
Een nieuw venster verschijnt met de melding Download de meest recente versie van dit hulpprogramma. OK!

Dan krijg je deze pagina: (bijlage)
Ik wil + optie 2 en als je daarop klikt dan zie je een lange instructie voor het maken van een installatiemedium (voor mij dus USB)
(zie bijlage instructie)

Ik moet daarvóór het hulpprogramma downloaden. Dat is weer een MediaCreationTool, nu 1903, weer een executable. Dan komt het scherm: We bereiden een paar dingen voor...! Akkoordverklaring enz.

Dan begint het installeren op de nieuwe usb
en uiteindelijk ben ik mijn bureaublad met alle iconen kwijt...(!( en krijg ik deze melding:
1572615703296.png

Deze melding opslaan op het bureaublad wordt vervolgd met dit:

1572615787762.png

Ik moet nu dus de hele pc uitzetten en opnieuw opstarten en dus vooraan beginnen... Als iemand het begrijpt, treed dan naar voren....

Abraham54

Admin
Team lid
Download via Microsoft Windows 10 1903 als ISO dus voor een andere computer.
Sla die ISO op een makkelijk vindbare plek op.

Vervolgens download jij Rufus.

Sluit de USB-stick aan en start Rufus met administratorechten.

Lokaliseer via Rufus de ISO en bij Partitiie indeling kies je voor UEFIE.
De stick zal geformatteerd worden inFAT32 en daarna zal de ISO uitgepakt worden op de USB-stick, die automatisch opstartbaar gemaakt zal worden.

Is de stick klaar dan die verplaatsen naar jouw nieuwe computer en die computer dan aanzetten.
Gaat alles zoals gewenst, dan zal de stick automatisch opstarten en zal je even later met de installatie kunnen beginnen.
Hou daarbij de licentie gereed om deze te kunnen ingeven.

Roxmarie

Vaak hier
Bekend gezicht

Wil je Windows 10 op je pc installeren?
Voordat je aan de slag kunt gaan, heb je eerst een licentie nodig voor het installeren van Windows 10. Vervolgens download je het hulpprogramma voor het maken van media. Zie de onderstaande instructies voor meer informatie over het gebruik van het hulpprogramma.
Hulpprogramma nu downloaden
Klik op bovenstaande hulpprogramma nu downloaden.

Black Tiger

Enthousiast
Ik heb dus de licentie met een downloadlink voor de installatie. Daarvoor moet ik 2 soorten MediaCreationTools openen.
Oude sluiten. Dan eerst de nieuwe versie downloaden (zie link van Roxmarie). Deze als administrator starten en dan verder gaan, dan zou het eigenlijk moeten lukken.
De Rufus methode zou ook moeten werken.

erikdenhouter

Vaak hier
Die foutmelding uit #9 ( 0x80042912 0xa0018 ) zie ik alleen een keer voor komen wanneer er als doel, de stick dus, het verkeerde station gekozen wordt.

Ook de melding daarna van D:\Bureaublad is raar, D: is dacht ik jouw CD/DVD.

De instructies zoals door de verstrekker van de licency gegeven kan je beter vergeten. Zij geven je de licency, maar haal de instructies liever bij MS of hier op het forum. De eerste tip is al duidelijk : vergeet die link die zij geven, en download gelijk het laatste MCT bij Microsoft, en gebruik alleen dat. Gooi die van hun gelijk weg.

theplayer

Film Expert
Team lid
Beste allemaal,

Ik ben al 2 dagen bezig om mijn Bureaublad terug te krijgen. Mijn interne D-schijf wordt niet meer herkend, Bij alles wat ik open op C: komt de melding: 1572729638606.png
Als ik OK klik kan ik wel verder, maar dat moet ik bijv. 5 keer doen voordat ik internet kan openen in Program Files (het exe-bestand...) zo is het met alles. Alles is kennelijk misgegaan na het werken met Creation tool, waarmee ik probeerde WIN 10 Pro op een stick te krijgen. Ik ben nu echter heel ver van huis ....

Abraham54

Admin
Team lid
Ondanks de problemen met jouw PC moet je mogelijkheden genoeg hebben om de ISO te downloaden en met Rufus op de stick te zetten.

erikdenhouter

Vaak hier
Sluit eens af door shift ingedrukt te houden terwijl je op 'Afsluiten' klikt.
Zet de PC weer aan, en check of het zelfde probleem er nog is.

Zo ja, probeer dan een herstelpunt terug te zetten, zoals volgt:
klik Start, zoek in de lijst 'Systeem - Configuratiescherm - Herstel - Systeemherstel starten'.
Zet het vinkje bij 'Meer herstelpunten weergeven', en kies een datum voor het herstelpunt van net vóór je download van die licency.
Klik op 'Volgende', en OK jezelf verder, en geef dat proces rustig een kwartiertje om te voltooien.

Laatst bewerkt:

theplayer

Film Expert
Team lid
Voordat ik dat doe... ik heb al 3 keer tijdens het opnieuw opstarten, bij het windows logo verschijnen, de stekker eruit getrokken . Dat heeft geen effect gehad.

Na shift + afsluiten en weer opstarten krijg je (weer!) dit:
1572733433608.png
De rest van je aanwijzingen lukt dus ook niet...

Abraham54

Admin
Team lid
Je kan alles vanuit verkenner doen.
Firefox kan je opstarten uit de program files en dan kan je Windows 10 downloaden voor een andere computer - dus als ISO.

Rufus kan kan je ook downloaden.
Maak in C daarvoor een nieuwe map met duidelijke naam zoals bijv. Nieuwe PC en in die map komt dan de ISO en ook Rufus.

En zo kan je dan heel simpel de installatie USB-stick aanmaken, door vanuit de Verkenner te werken.
Het bureaublad is ook niks anders dan een speciale map overigens.

erikdenhouter

Vaak hier
Dat icoontje links bovenin, 'Deze PC', als je daar op rechtsklikt, en kiest voor 'Eigenschappen - Systeembeveiliging - Systeemherstel' ?

Bovenaan Onderaan