Windows 10 opnieuw geïnstalleerd

Abraham54

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Leeftijd
69
OS
Windows 10 Professional
AV
AVG Internet security
FW
AVG Firewall
Omdat het zo rustig op dit moment, kon ik eindelijk eraan toe komen de voor twee weken terug ontvangen Samsung Evo 70 2TB SSD
in mijn Lenovo te zetten.

Tijdens de installatie heb ik er voor gekozen, dat de systeempartitie werd geformatteerd door Windows 11.
De installatie van Windows 10 werd dan ook sneller gedaan dan vorige keren, heb ik het idee.

Nu is het zaak om Windows verder af te maken en een beetje te tweaken.
Daarna wordt Windows 11 erbij gezet en vervolgens dan nog twee Linux distro's, Ubunt 22.04 LTS die een Cinnamon desktop krijgt en
Linux Mint.

Zorin 16 blijf buiten schot, ik kan niet aan die distro wennen, het is een Ubuntu gebaseerde Linux, maar werkt toch anders dan Cinnamon.
Misschien dat ik te gewend ben geworden aan Cinnamon.

Daarna wordt Windows 11 erbij gezet en vervolgens dan nog twee Linux distro's, Ubunt 22.04 LTS die een Cinnamon desktop krijgt en
Linux Mint.
En welke werkomgeving van Linux Mint ga je installeren . Ook de Cinnamon werkomgeving ?

Eerst Ubuntu LTS, omdat ik dat met Cinnamon een geweldige distro vind, snel, heel mooi audiogeluid.

Ondertussen is Windows 11 ook geïnstalleerd.
Gevoelsmatig moesten er meer updates in als bij Windows 10.
En het laatste pak updates van Intel en Lenovo bleef op downloaden en installeren staan...
Ik kijk later vandaag wel, of het dan wel wil lukken.

Schijnbaar zijn de openstaande Lenovo en Intel updates wel geïnstalleerd in Windows 11.
De Windows Update vond wel nieuwe updates, waaronder een Cummulatieve download.
In ieder geval is Windows 11 nu geupdated.

Ik moet stellen, dat mijn Lenovo nu met Windows 10 koeler draait dan in het verleden.
Ik denk dat dit komt, doordat Windows 10 nu draait op de NTFS versie van Windows 11.

Eerst Ubuntu LTS, omdat ik dat met Cinnamon een geweldige distro vind, snel, heel mooi audiogeluid.
Eerst Ubuntu LTS waarvan Canocical de ontwikkelaar van Ubuntu standaard de Gnome werkomgeving meelevert maar waarin je de Cinnamon werkomgeving hebt geintegreert , en mijn vraag was eigenlijk bedoelt .
Als ik het goed begrepen heb ga je er ook nog eens Linux Mint naast installeren . Welke Linuw Mint werkomeving ga je dan standaard installeren . Cinnamom, Xfce of Mate .

Je mag maar driemaal raden.

Niet goed, welliswaar heb je nog twee kansen, maar ik zal je uit de dromen halen:
het wordt Linuxmint 21.1 Cinnamon.

Het is gewoon een heel fijne desktop.

Niet goed, welliswaar heb je nog twee kansen, maar ik zal je uit de dromen halen:
het wordt Linuxmint 21.1 Cinnamon.

Het is gewoon een heel fijne desktop.
wist ik wel maar ' Mate ' begint niet met de letters Cinna... , mijn schrijfstijl laat soms de wensen over te wijten aan mijn dialect en mijn tweede dialect ...
Minth Cinnamon heeft me onlangs uit de puree gehaald, win os was compleet verloren, de data (documenten,downloads .....) veilig gerecupureerd! die heb ik trouwens nu op een Ventoy stick gezet met persitence ! mijn taalvoorkeuren,keyboard instellingen blijven behouden bij ieder gebruik / nieuwe boot (vanaf de stick).

Ik hoop dat we nog lang mee mogen maken.
Ik denk dat je blij bent met Cinnamon.
Linux Mint Cinnamon heb ik met versie 17 leren kennen, het was mijn eerste echte instap in Linux.
Maar ik heb dus nu ook Ubuntu LTS leren kennen en ik vind het audiogeluid via de boxen van
Ubuntu voller dan wat Linux Mint doet!

Ubuntu 22.04.1 LTS is geïnstalleerd en na installatie uitgevoerd met de Cinnamon Desktop.

Ubuntu is verleden tijd, ik heb op de partitie aangemaakt voor Ubuntu nu Linux Mint staan
Het was zoals gewoonlijk wel even werk om met de tips van
Linux mint te tweaken en voor SSD te optimaliseren.

Ik heb er nu kernel 5.15.0-60 inzitten, tot april 2027 wordt deze ondersteund.
Het audiogeluid in Mint is nu on par met Ubuntu.
Ik had namelijk wel een geheel nieuwe versie gedownload.

Jij krijgt een paard nog aan het lachen.... echt. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Hoezo?
Windows 10 draait nu in mijn Lenovo fantastisch - was op de vorige SSD Windows 10 al goed onderweg, nu nog beter.

Dat hoezo, ik ben ooit een paar keer in diverse paardenstallen geweest.
En als je dieren geen aandacht geeft, dan roept dat vaak de aandacht in de dieren op voor jou.

Wat heeft in vredesnaam een paardenstal te maken met een hoe HDD is geformatteerd? Een HDD krijgt er echt geen extra PK's bij als je die een format geeft via Windows 11 met één of andere nieuwe NTFS versie die er ook niet is.

Dus ja, hoezo?

Weet jij meer over NTFS versies, deel dat dan met ons.

Dat hoezo, ik ben ooit een paar keer in diverse paardenstallen geweest.
Ik weet niet hoe jij hier aan komt, maar dat heeft niet met paardenstallen of NTFS (waar het in de quote over ging) te maken.
Maar bij ons in het zuiden is "een paard aan het lachen maken" een soort uitdrukking. Een paard kan niet lachen.
De betekenis van de uitdrukking is dan ook "je zegt iets wat zo totaal niet kan dat het komisch is".

Zie uitleg van Maxstar.

Maar ik dacht eigenlijk dat die uitdrukking "een paard aan het lachen maken" overal bekend was.

Ik heb lol.
Wat ik schreef over die paardenstallen heeft natuurlijk niets met Windows te maken
en ook niets je computer of notebook met een paard te vergelijken.
En mijn ervaring met dieren heb ik ook aangegeven en dat heeft ook weer helemaal
niets met Windows te maken..

Maar dat mijn Windows 10, geïnstalleerd op de nieuwere NTFS versie van Windows 11,
nu ongelooflijk stabiel draait, daar ben ik echt blij mee.

Terug
Bovenaan Onderaan