windows 10 old

vanschagen

PCS Lid
Lid geworden
5 mrt 2017
Leeftijd
78
OS
windows xp,7, windows 10,linux
ik heb op de c schijf nog een windows.old ,kan ik die verwijderen??
en is hiberfill en pagefill wel nodig??

Hyberfill kan je gebruiken voor het snel opstarten van Windows, de pagefile is is Windows systeembestand.

Windows.old verwijderen: ga in het startmenu naar Windows Systeembeheer en klik daar met rechts op Schijfopruiming kies voor opstarten met administratorrechten.

Klik je er gewoon op, dan kan je niet de Windows Update opschonen en de oude Windows ook niet verwijderen.
Het zal wel even duren eer de schijfopruimer klaar is, mar je kan gewoon internetten enz. erbij.

na schuif op ruiming staat windows.old er nog,of moet ik die laten staan?

Heb je wel gecontroleerd of de juiste vinkjes actief zijn,
want dat hoort erbij als je de Schijfopruimer de eerste keer op start,
dat is al dertig jaar onveranderd gebleven!

ik kijk nog een keer
vorige windows installaties aan vinken????

zo dat is zowat 35GB opgeruimd
bedankt he

Ik heb het gisteren gedaan!
En fijn dat het jou nu ook gelukt is.
Ik zal dit topic op opgelost zetten!

Mooi, daar neem ik een kopje koffie op!
5e06391c45929-coffee.gif

Morgenmiddag laat misschien!

Fijn dat het allemaal werkt zoals het zou moeten, en belangrijker dat je telefoon goede WiFi verbinding maakt en houdt.

Mooie beschrijving.
Na 30 dagen wordt de map Windows old automatisch gewist.
Zie:

Edit:
Ik zie het bestandje van @Najsnarf niet meer, maar hierin stond een handleiding hoe je de map windows old kon verwijderen, met duidelijke uitleg erbij. Het staat ook in de door mij toegevoegde link met ook die uitleg, inclusief informatie wanneer de map door Windows zelf verwijderd wordt.

Laatst bewerkt:
ik lees dit nu pas, maar dat bestandje in # 14 is er nog steeds.

Heb jij het over Windows Old?

Nee volgens mij niet, maar het bijgevoegde berstandje uit bericht #14 In deze kopie ervan zit het er wat raar uit.

https://www.ict-collectief.nl/pdf/Windows Old verwijderen.pdf#page=1
https://www.ict-collectief.nl/pdf/Windows Old verwijderen.pdf#page=2
https://www.ict-collectief.nl/pdf/Windows Old verwijderen.pdf#page=3

Windows 10: de map Windows.old verwijderen Als je Windows 10 hebt geïnstalleerd op een computer waar voorheen Windows 7 of 8(.1) stond, zul je na de installatie zien dat er op de C-schijf een map staat met de titel Windows.old. Dat is vaak geen klein map. Hij kan wel meer dan 15GB groot zijn.Deze map bevat de gegevens van je oude Windows 7 of 8(.1)-installatie. Als je computer goed werkt, kun je deze map van je computer verwijderen. Maar doe dat niet meteen, want wellicht staan er nog dingen in die je nodig hebt.Verwijder de map Windows.old dus pas als alles goed werkt, want het is mogelijk dat iets niet goed werkt en dan is het wel zo handig als je een ontbrekende driver nog uit Windows.old kunt halen. Wacht dus een nog even met verwijderen en kopieer daarna de map Windows.old naar een externe harde schijf of USB stick waar je hem bewaard, voor het geval dat toch nog nodig is.1. Klik in de taakbalk op het search icoon2. Vul in het zoekveld schijfopruiming in3. Kies voor C en klik op OKDe Cschijf wordt geanalyseerd, dit kan soms even duren

4. Kies voor Systeembestanden opschonen5. Klik op OK.6. De C schijf wordt nogmaals geanalyseerd

7. Vink de dingen aan die je wilt verwijderen, maar vergeet vooral niet Vorige Windows-installatie(s) aan te vinken(Windows.old)Klik vervolgens op OK8. Klik op Bestanden verwijderenWindows Old wordt nu verwijderd.

@Roxmarie: jouw drie hyperlinks van 18 zijn identiek met de drie bladzijden die ik kan openen in min reactie # 14 waar het woord DIT aangeklikt en geopend kan worden (bij mij tenminste). En dat gaat inderdeaad over het verwijderen van "old".

Om Windows.old werkelijk te verwijderen dient de Windows Schijfopruimer met Administratorrechten opgestart te worden.
Daarbij krijg je dan ook bijvoorbeeld de mogelijkheid updates op te ruimen.

Terug
Bovenaan Onderaan