Windows 10 moet blijven bestaan: druk op Microsoft groeit - online petitie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum Startdatum
  • Reacties 15
  • Weergaven 1366

Abraham54

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
2 aug 2016
Waarderingsscore
7.064
Punten
113
OS
Windows 11 Professional
AV
Microsoft Defender, MBAM & Eset Online
FW
Windows Firewall

Windows 10 moet blijven bestaan: druk op Microsoft groeit - online petitie

In de Verenigde Staten neemt de druk op Microsoft toe, om beveiligingsupdates voor Windows 10 te blijven leveren na oktober 2025.

De druk op Microsoft neemt toe om de ondersteuning voor Windows 10, nog steeds de meest gebruikte versie van het
besturingssysteem, uit te breiden. De Public Interest Research Group (PIRG) eist dat het softwarebedrijf uit Redmond ook
na 14 oktober 2025 beveiligingsupdates voor Windows 10 blijft leveren.

De PIRG is nu de online petitie Tell Microsoft: Don't leave millions of computers behind gestart.

De Public Interest Research Group (PIRG) is een vereniging van Amerikaanse en Canadese non-profitorganisaties die zich
onder andere inzetten voor consumentenbescherming. De PIRG wijst er nu op, dat met het einde van de ondersteuning
voor Windows 10 in 2025, miljoenen Windows computers effectief elektronisch afval zullen worden.
Hun eigenaars zouden de computers moeten vervangen door dure nieuwe aankopen.
Omdat Windows 11 niet geïnstalleerd kan worden op veel oude Windows 10-computers vanwege hun hardwarevereisten.
Hoewel de pc's eigenlijk nog steeds perfect werken.

Veel eigenaars van zo'n Windows 10-pc zullen zich echter de aankoop van een nieuwe computer niet één twee drie kunnen
veroorloven. Bovendien zullen enkele miljoenen oude pc's, die dan elektronisch afval zullen worden, een buitensporige
belasting vormen voor het milieu. De groep wijst op statistieken, die zullen suggereren, dat een groot deel van deze niet-
ondersteunde Windows 10 computers op stortplaatsen terecht zullen kunnen komen.
Volgens PIRG zou Microsofts beslissing om de ondersteuning voor werkende Windows 10-pc's te beëindigen. meer computers​
uit de roulatie nemen dan ooit tevoren.​
PIRC roept daarom op tot:​
Microsoft moet deze beslissing heroverwegen en doorgaan met het leveren van beveiligingsupdates voor de miljoenen mensen,​
die hun computer niet kunnen upgraden - zowel voor hun financiën als voor het milieu.​
Lucas Rockett Gutterman, directeur van PIRG's Designed to Last campagne, geciteerd door Betanews​

Wat gebeurt er op 14 oktober 2025?​

Volgens de huidige plannen zal Microsoft voor de laatste keer beveiligingsupdates voor Windows 10 leveren op Patchday in
oktober 2025. Daarna is het voorbij. Microsoft zal geen beveiligingslekken meer dichten, die nieuw zijn ontdekt in Windows 10.
Met andere woorden, je moet Windows 10 niet meer gebruiken na 14.10.2025.

In tegenstelling tot Windows 7, plant Microsoft geen Extended Security Updates (ESU) voor Windows 10, dus geen betaalde updates.
Deze ESU's zijn echter alleen beschikbaar voor bedrijven en organisaties, maar niet voor particulieren.

Het einde van Windows 10 in 2025 zal waarschijnlijk veel gebruikers treffen. Windows 10 is nog steeds het meest gebruikte
Windows-besturingssysteem, met een ruime voorsprong op Windows 11.

Heeft weinig zin dat ze dit niet wereldwijd doen dan. Je kunt niet eens een 4 cijferige zipcode invullen.

nl spatie postcode

Update:
misschien beter:

nl spatie plaatsnaam

het is te gek,
als o
ik de windowschecker van aomei toepas krijg ik als antwoord dat alleen mijn cpu niet in de lijst van microsoft staat. Voor de rest voldoet hij aan alle voorwaarden;
zie de lijst hieronder
Bekijk bijlage 3693

soms passen ze die lijst aan!
Wat zijn dat nu voor manieren; mijn laptop is 6 jaar oud en werkt nog perfect. Ik heb er gisteren nog een schone windows opgezet. Ik doe alleszins verder tot 2025 met deze.

Welke CPU ziit er in jouw PC?

Intel(R) Core(TM) i7-6700HQ CPU @ 2.60GHz 2.60 GHz
16,0 GB
64-bits besturingssysteem, x64-processor

Ik hou dat in gedachten als ik toch eens naar de win11 wil overstappen.
Dank voor de tip.

@Abraham54 dat werkt niet. Ik dacht dat je dat getest had omdat je dat zo schreef. Beiden geprobeerd.

Ik heb maar eens 55555 genomen toch maar.
Hahaha, je krijgt daarna meteen wel een bedelbrief voor die site.
Ben benieuwd ook of men (lees: Microsoft) die enquete serieus neemt, want er kwam niet eens een mail ter bevestiging van die stem.

Thank you for taking action!​

Thank you for taking action. We’ll deliver your petition signature to Microsoft, along with thousands of others like it.

Bedankt voor je actie!

Bedankt voor je actie. We zullen je handtekening samen met duizenden anderen naar Microsoft sturen.

Wat jij bedelbrief noemt, is bedoeld voor PIRG in de USA.

Thank you for taking action!​

Thank you for taking action. We’ll deliver your petition signature to Microsoft, along with thousands of others like it.

Bedankt voor je actie!

Bedankt voor je actie. We zullen je handtekening samen met duizenden anderen naar Microsoft sturen.
na deze boodschap verschijnt er wel een schermpje voor ' Donatie van XXXX ', dit is waarschijnlijk/zeker hetgéén @Black Tiger bedoeld met ' bedelbrief ' ...

:unsure: das trekken aan een dood paard zou Lange Pier hebben gezegd :cool: want Windows 10 zal in 2025 ten grave worden gedragen

:unsure: das trekken aan een dood paard zou Lange Pier hebben gezegd :cool: want Windows 10 zal in 2025 ten grave worden gedragen
die 'Lange Pier' heeft blijkbaar op véél site's zijn stempel gezet ... heb er ook al ééns kennis meegemaakt ... niet in een positieve zin.

aanmerking off topic.

Wat jij bedelbrief noemt, is bedoeld voor PIRG in de USA.
Ja dat weet ik, maar dat maakt het niet minder een bedelbrief.

Trekken aan een dood paard hoeft niet altijd. Windows XP is ook jarenlang verlengd en Windows 7 ook nog een jaar (of 2, weet ik niet meer zeker). Zou me totaal niet verbazen als onder druk W10 ook een jaar extra zou kunnen krijgen.
Maar hoe dan ook zal het op een gegeven moment voorbij zijn, want alles moet altijd maar weer aangepast en "verbeterd" worden.

Ik zeg maar, nooit geschoten, alijd gemist.
Ook al gebruik ik nu Windows 11, ik heb me wel opgegeven.

Terug
Bovenaan Onderaan