Windows 10 kan maar geen nieuwe gebruikers trekken

D

Danvers

Guest
Het bedrijf liet van de week in een webcast weten dat bet bedrijf 400 miljoen Windows 10-gebruikers heeft.
De trage groei heeft te maken met het eindigen van de gratis upgrade naar Windows 10-aanbieding en de tegenvallende verkoop van Windows-smartphones. Het ziet er naar uit dat het doel van 1 miljard gebruikers in 2018 niet gehaald gaat worden.

Lees hier

De gratis update werd eind juni 2016 beëindigt . Met MCT kan men nog altijd gratis upgraden . Ik heb recent nog bij iemand met MCT een upgrade uitgevoerd . Microsoft is wel terug W7 en W8.1 gebruikers aan het opdringen met een update naar W10. Microsoft heeft deze week een optionele update aangeboden als KB2952664

KB2952664 is voor Windows 7 , kijk eens of je KB2976978 niet hebt aangeboden gekregen als optionele update want die is voor windows 8.1 . Weeral eens een sluw streekje van Microsoft .

Weeral eens een sluw streekje van Microsoft .
Is dit misschien niet wat kort door de bocht?
Misschien gek idee van mij,zou het b.v. niet kunnen omdat er al eens Win10 op pc heeft gestaan dat die KB terug komt?
In mijn geval, heb ik als tester me ingeschreven(echt dom)dualboot gemaakt Win8.1/tester win10.(laptop)
De ellende dat ik heb meegemaakt wil je niet weten!!!
Dan op desktop upgrade van Win7 naar Win10, naar redelijk wat tijd en updates ,was het ook gedaan!
Op mini desk doet hij het nog...hoelang weet ik niet.
Een ding is zeker 85% van de gebruikers is gelukkig.
Als Win8.1 gebruiker ben ik er niet echt van weg, ja is sneller!
En wat zijn jullie bevindingen???
Mvg
Danvers

Even tussendoor voor de mensen die niet zo goed zijn in afkortingen:
MCT = Media Creation Tool van Microsoft om rechtstreeks of via ISO-bestand te updaten naar windows 10
GWX = een programma waarin je de updates van Windows manueel kan beheren (of het update-gedrag van je windows)

Ik vind windows 10 een zeer goed besturingssysteem alleen de manier waarop Microsoft dit allemaal heeft gepusht (en blijkbaar nog steeds doet) vind ik irritant. Waarschijnlijk hadden ze ook niet verwacht dat er nog zoveel mensen bij windows 7 zouden blijven wegens goed functionerend.

MCT = Media Creation Tool van Microsoft om rechtstreeks of via ISO-bestand te updaten naar windows 10
Even corrigeren : Met het MCT tooltje word je systeem gescand en aan de hand van deze scan word een ISO bestand aangemaakt waarmee je dan kan Upgraden naar Windows 10 . Bij deze upgrade kun je dan kiezen upgraden met behoud van instellingen , persoonlijke bestanden en programma's . Bij deze upgrade kon men tot 30 dagen na de upgrade downgraden naar de vroegere versie .Intussen heeft Microsoft dit teruggeschroefd naar 14 dagen wat velen niet wisten en dan ook verbaasd waren dat zij niet meer konden downgraden na 14 dagen .Of men kan een schone installatie uitvoeren waarbij men niet meer kan downgraden .
Een fout die Microsoft ook gemaakt heeft is om de Vista gebruikers niet te kunnen laten updaten of upgraden . Hiervan word nu in april de ondersteuning stopgezet . Microsoft is ook te snel van gestart gegaan met windows 10. De eerste maanden waren er enorm veel problemen , systemen die na een update niet meer wilden opstarten, blauwe schermen enz.... en dat heeft ook velen afgeschrikt . Wat ook velen afschrikt is dat Microsoft eens geciteerd had , wie windows 10 niet gebruikt op een systeem met de nieuwe generatie processors ondersteunen wij niet en moet maar bij de verkoper of fabrikant ondersteuning vragen als windows 10 niet goed functioneert . Moest Windows 10 ook niet aan zulke hoge systeemvereisten moeten voldoen , denk ik dat Windows 10 ook veel aantrekkelijker zou zijn .

KB2952664 voor Windows 7 - ook ik heb deze in mijn Windows laatst ontvangen zal vooral bedacht zijn om de telemetry instellingen in Windows 7 te verbeteren.
Want zoals bekend, niet alleen via Windows 10 wordt de datahonger van MS gestild; ook Windows 7 en Windows 8 zijn eind 2015 - begin 2016 geheel omgebouwd om op dezelfde wijze als in Windows 10 de datahonger van MS te stillen.

Terug
Bovenaan Onderaan